مرورگرedge ویندوز10 یک نمونه از مرور‌‌گرهای پیش فرض می‌باشد که به عنوان یک ابزار کاربردی و منحصر به فرد برای جستجو به دنیای مجازی معرفی شده است. سابقه این مرور‌گر بسیار کمتر از نمونه‌های مشابه خود کروم و فایر فاکس می‌باشد. اما اگر یک بررسی کلی داشته باشید، می‌توانید قابلیت‌های مرورگرedge ویندوز 10را به خوبی با دیگر نمونه‌های مرورگر مقایسه نمایید. با وجود گذشت زمان کوتاه، این مرورگر توانسته است به میزان زیادی خود را با تغییرات در دنیای مجازی هماهنگ سازد. قابلیت‌های مرورگرedge ویندوز 10را نمی‌توان فقط در چند مورد ساده خلاصه کرد.

- برخورداری از پنل تاریخچه

- پین کردن تب‌ها

- همگام شدن با دستگاه‌های مختلف

- مدیریت دانلود

- امکان ارسال فایل‌های رسانه‌ای

این‌ها تنها بخشی از توانایی‌ها و قابلیت‌های مرورگرedge ویندوز 10 می‌باشد.

منبع:سماتک

قابلیت‌های مرورگرedge ویندوز 10

1- یک صفحه شروع بسیار کاربردی

یکی از موارد مهمی که یک کاربر را به استفاده از یک مرورگر ترغیب می‌کند، صفحه شروع آن می‌باشد. قرار گرفتن لوگوی شرکت‌های متفاوت، ارائه بخش اخبارهای آب و هوا و نتایج مهم‌ترین اخبارهای روز دنیا و تب‌هایی برای جست وجو مطالب متفاوت، توسط کاربر می باشد.

2- امکان مطالعه و خواندن صفحات وب

این مرورگر با بهره‌مندی از تن‌‌های مختلف صدا، شرایطی را فراهم آورده است که کاربر بدون این‌که نیاز باشد اقدام به مطالعه صفحات وب نماید. حتی شرایطی برای توقف صدا در زمان خواندن متن نیز فراهم آورده‌است.

3- امکان جستجو درون صفحه مورد مطالعه

یکی از قابلیت‌های مرورگرedge ویندوز 10 امکان جست و جوی درون صفحه‌ای کلمات ناآشنا می‌باشد. لازم نیست برای پیدا کردن معنی و مفهوم یک کلمه یا موضوع، پنجره‌ای جدید باز کنید، به راحتی می‌توانید داخل صفحه باشید و امکانات جستجو را نیز فعال کنید.

4- راحتی در اشتراک گذاری

یکی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مرورگرedge ویندوز 10، امکان به اشتراک‌گذاری اطلاعات صفحه‌های در حال مطالعه در فیس بوک، توییتر و ایمیل می‌باشد. این کار باعث می‌شود تا نیازی به کپی لینک صفحه نباشد و مستقیما مطالب را با دیگران به اشتراک بگذارید.

چه قابلیت‌هایی مرورگرedge ویندوز 10 را کاربردی‌تر کرده‌است؟

در کنار قابلیت‌های عمومی این مرورگر ما شاهد ویژگی‌های خاصی از آن هستیم که مرورگر را کاربردی‌تر و با کیفیت‌تر نموده است.

1- عملکرد سریع

یکی از مهم‌ترین مواردی که یک مرورگر را به شکل ویژه‌ای متفاوت از دیگر نمونه‌های مشابه خود می‌نماید توانایی آن مرورگر برای پردازش‌های با کیفیت می‌باشد؛ به جرات می‌توان گفت این توانایی از ویژه‌ترین قابلیت‌های مرورگرedge ویندوز 10 می‌باشد.

2- توانایی مدیریت تب‌های متفاوت در کنار یکدیگر

زمانی که در مرورگرهای دیگر چند پنجره و تب در کنار یکدیگر باز می‌شود، نوشته‌های تب‌های باز شده کوچک و گاهی اوقات ناخوانا می‌باشد. این مرورگر این توانایی را دارد که از بروز این حالت در زمان استفاده، جلوگیری نماید و حتی اگر تعداد تب‌های باز شده توسط شما زیاد باشد در کیفیت متن آن‌ها مشکلی پیش نمی‌آید.

3- امکان مطالعه کتاب‌های الکترونیک و پشتیبانی از آن‌ها

مایکروسافت پس از پشتیبانی از این مرورگر در نسخه‌های موبایل شرایطی را فراهم آورد تا کتاب‌هایی که از طریق فروشگاه مایکروسافت یا هر فروشگاه دیگری خریداری می‌شود، قابل مطالعه باشد. این قابلیت مرورگرedge ویندوز 10 برای شما این امکان را فراهم می‌کند که پس از خرید کتاب‌های الکترونیکی به راحتی در مرورگر، آن را مطالعه نمایید.

آیا قابلیت‌های مرورگر edge ویندوز 10می‌تواند در برابر فیشینگ محافظت شود؟

تجربیات تلخی که به دلیل مشکلات امنیتی در اینترنت برای مرورگرها به وجود آمد باعث شد تا مایکروسافت بر بخش امنیت توجه بیشتری داشته باشد. یکی از قابلیت‌های مرورگرedge ویندوز 10 در سال‌های اخیر کم کردن دسترسی عوامل امنیتی و مشکل ساز برای سیستم عامل می‌باشد. مرورگر edge توانسته‌است بالاترین رتبه را برای مقابله با حملات فیشینگ به دست بیاورد و نمونه قابل قبول‌تری نسبت به دیگر مرورگرها باشد. عدم دسترسی عوامل نامناسب به سیستم عامل، از مزیت‌های استفاده از این مرورگر می‌باشد.