با انجام درمان ارتودنسی مشکل با قرارگیری نادرست دندان ها و رنگ و عملکرد دندان ها و سلامت لثه ها و رنگ اطراف آن برطرف می شود و از نظر ظاهری باعث جرأت بیشتر فرد در هنگام می شود. شما صحبت می کنید و می خندید، افراد دیگر را دارید و چهره، چهره و لبخند خود را با حالتی بهتر می بینید.

روش های ارتودنسی به دو صورت متحرک و ثابت انجام می شود. در درمان ارتودنسی متحرک از وسایلی استفاده می‌شود که از دهان خارج می‌شوند و این وسایل که معمولاً بریس نامیده می‌شوند، باید در بیشتر مواقع به جز هنگام غذا خوردن در دهان نگهداری شوند.

درمان های صفحه متحرک اغلب در کودکان و در ارتودنسی پیشگیرانه برای بازکردن فک بالا، اصلاح الگوی رشد فک و اصلاح اجباری موقعیت دندان ها با اعمال نیرو با فنر استفاده می شود و درمان موفقیت آمیز به این امر بستگی دارد. استفاده مداوم و این اندازه این دستگاه ها است.

با توجه به تکمیل نسبی رشد فک ها در طی 14-12 سال، این دستگاه ها در عمل کاربرد چندانی ندارند و برای اصلاح رابطه دندان ها و موقعیت دندان ها باید ارتودنسی ثابت انجام شود. جراحی لازم است.



ارتودنسی چیست؟

اصلاح موقعیت دندان ها در فک با وسایل مخصوصی که به طور دائم در دهان قرار می گیرند و بیرون نمی آیند به نام براکت به دندان ها متصل می شوند و با سیم یا سیم مخصوص یا فنر و کش مخصوص ثابت می شوند. که روی براکت ها قرار می گیرند، نیرو وارد کرده و موقعیت دندان ها را اصلاح می کنند.



چند نوع دندان وجود دارد؟

1: ارتودنسی ثابت با ساپورت های فلزی و سیم های مخصوص

2: ارتودنسی ثابت که از براکت های سرامیکی همرنگ یا شفاف و سیم های مخصوص برای ایجاد ظاهری زیبا استفاده می کند.

3: ارتودنسی زبان ثابت. براکت ها به پشت دندان ها متصل می شوند و از نظر ظاهری قابل مشاهده نیستند که البته به دلیل محدودیت های خاص خود مانند تماس زبان با براکت ها به ندرت انجام می شود.



صاف کردن اینویزیلاین چیست؟

درمان اینویزیلاین در بزرگسالان با استفاده از یک پد ژلی مخصوص که عمدتا برای درمان ناهنجاری های خفیف تا متوسط ​​استفاده می شود، استفاده می شود. قالب گونه بیمار بازسازی می شود. اسکن و تجزیه و تحلیل و بسیاری از صفحات فلزی خاص و شفاف ساخت که شبیه نگهبانان شب برای بیماران بود.

به طور متوسط، یک بیمار هر دو هفته یک بار از هر صفحه استفاده می کند و سپس به مدت 2 هفته از پلاک مرحله بعدی استفاده می کند.

هر بار که دندان ها در هر سطحی مورد استفاده قرار می گیرند، کمی حرکت می کنند و ممکن است لازم باشد شکل و فرم دندان ها را تنظیم کنید تا فضای کافی فراهم شود و دندان ها ثابت شوند.



مزایا و معایب ارتودنسی اینویزیلاین چیست؟

یکی از مزایای ارتودنسی اینویزیلاین نامرئی بودن و زیبایی این روش است.

مزیت دیگر این نوع دارو راحتی بیمار، برداشتن آن هنگام غذا خوردن و مسواک زدن است و به دلیل سادگی، کوچک و ساده بودن، علامت آن بسیار خوب است. بیمارانی که با ارتودنسی نامرئی درمان می شوند، اعتماد خود را به روابط اجتماعی حفظ می کنند. صفحه نامرئی ارتودنسی به راحتی در دهان قرار می گیرد، در گفتار اختلال ایجاد نمی کند و به مسیر گفتار آسیب نمی رساند.

موفقیت درمان بستگی به استفاده مداوم در روز و شب در ساعات توصیه شده دارد. یکی از معایب سفید کننده دندان اینویزیلاین قیمت بالای آن به دلیل تکنولوژی جدید این روش درمانی است.



علت مشکلات فنی چیست؟

مشکلات دهان و دندان به دو دسته ژنتیکی و محیطی تقسیم می شوند. در ژنتیک، نسبت کم فک به دندان منجر به باریک شدن و کج شدن دندان ها می شود و وقتی بزرگ باشد بین دندان ها فاصله ایجاد می شود. عوامل محیطی شامل از دست دادن زودرس دندان های شیری، عادات بد دهان مانند مکیدن انگشتان یا قرار دادن اشیاء بین دندان ها و التهاب لوزه می باشد.


درمان های ارتودنسی در چه سنی قابل انجام است؟

معمولا حرکت درمانی را می توان قبل از بلوغ انجام داد تا رابطه فک یا دندان را به تشخیص پزشک اصلاح کند، اما درمان ارتودنسی ثابت محدودیت سنی ندارد و تا زمانی که دندان ها و بافت های اطراف آن سالم باشند، در هر سنی قابل انجام است. محدودیت.
مرجع: https://drsheidaclinic.com/