انیمیشن لوگو روشی برای متحرک سازی لوگوی شرکت ها و برندها است که باعث جذابیت ماندگار در ذهن مخاطب می شود. فناوری‌های رایانه‌ای مانند طرح‌های دیجیتالی همواره شاهد پیشرفت و نوآوری هستند.

حرکات لوگو نیز بخشی از این الگوهای مورد استفاده در تبلیغات بصری است. حرکت لوگو با ایجاد جذابیت برای بیننده، تبلیغ ویدیویی و لوگوی برند را در ذهن مخاطب نگه می دارد.

در سال های اخیر انیمیشن لوگو در تیزرها محبوب شده است. حرکت لوگوها تاثیر زیادی در تبلیغات ویدئویی دارد و باعث برجسته شدن این نوع تبلیغات می شود. سازندگان فیلم توانسته اند با کمک فیلم ها لوگوها را به شکلی قدرتمند و ماندگار ارائه دهند. امروزه انیمیشن لوگو بخش مهمی از تیزرهای تبلیغاتی و بازاریابی ویدئویی است.


ژست لوگو یا ایستگاه لوگو چیست؟

Logo Motion یک فرآیند نرم افزاری است که لوگوی یک شرکت را به یک تیزر کوتاه تبدیل می کند. احتمالاً با Logo Motion به عنوان Arm Station یا Logo Reveal یا Logo Intro آشنا هستید. لوگوهای نمایش داده شده می توانند بسیار ساده یا بسیار پیچیده و تخیلی باشند. عنصر اصلی ایستگاه های لوگو که همان لوگو است، همیشه ماندگار بوده است، اما ایستگاه لوگوی برند را می توان به سبک های مختلفی طراحی کرد. Logo Motion بسته به کاربرد در اندازه های مختلف تولید می شود.

امروزه لوگو نشان دهنده هویت یک برند و شخصیت یک شرکت یا محصول است. برندسازی نقش مهمی در استراتژی برندسازی شما دارد. یک لوگوی حرفه ای یک پیوند قوی با مخاطبان شما ایجاد می کند و برند شما را در ذهن جامعه هدف شما حفظ می کند. هنگام طراحی لوگو بر اساس اصول، تصاویر مثبت به ذهن خطور می کند. این به عنوان پایه و اساس یک استراتژی بازاریابی و برندسازی موفق شناخته شده است.



چند نوع لوگوتایپ وجود دارد و چه کاربردهایی دارد؟

به طور کلی نمایش لوگو به دو صورت انجام می شود که عبارتند از:

لوگوی فلت موشن: این نوع حرکات بصورت مسطح طراحی شده و از سایه ها و افکت های درخشان استفاده نمی شود. طراحی لوگو ایستگاه به سبک ساده و بدون سبک گرافیکی بر روی شکل لوگو می باشد. یعنی از سایه یا افکت های براق و آینه ای برای نمایش لوگو استفاده نمی شود. لوگوهای سبک مسطح بیشتر در فیلم های آموزشی یا فیلم های تبلیغاتی دو بعدی استفاده می شوند. بدون شک، شما نیز دیده اید که کارشناسان اینستاگرام مهارت های خود را از طریق فرآیند برندسازی شما آموزش می دهند. این افراد اغلب از لوگوهای مسطح در ابتدای ویدیوهای خود برای ایجاد ویدیوهای خود استفاده می کنند.

حرکات لوگوی سه بعدی: این نوع لوگوها جذابیت بیشتری نسبت به حرکات لوگوی مسطح دارند و تاثیر بیشتری به تیزرها و ویدئوها می دهند. ایستگاه لوگوی سه بعدی دارای چیدمان مدرن و حرفه ای است و پویایی بیشتری را برای شروع و پایان تیزر ایجاد می کند. ایجاد یک لوگوی سه بعدی با استفاده از نرم افزار خاصی ایجاد می شود و نسبت به سبک مسطح پیچیدگی کمتری دارد.



آیا از حرکات لوگو در ابتدا و انتهای تبلیغات ویدیویی استفاده می شود؟

Armstation یک ویژگی جذاب برای تشویق بینندگان به تماشای تبلیغات است. به همین دلیل، تولیدکنندگان محتوای ویدیویی از ایده موشن گرافیک برای نمایش لوگو استقبال می کنند. ابزار انیمیشن لوگو به بیننده کمک می کند تا با استفاده از جذابیت بصری، تبلیغ کننده را خیلی سریع تشخیص دهد.

شما دیده اید که لوگوهای زیادی در ابتدا و انتهای چند روز ظاهر می شوند. این امر نام و برند تبلیغ کننده را برای مدت طولانی در ذهن بازدیدکنندگان نگه می دارد. این روش یک راه حل عالی برای نمایش بیشتر تبلیغ شما است. در سال های اخیر تولیدکنندگان چای در بین مخاطبان محبوبیت پیدا کرده اند و تاثیر آن بر خرده فروشی مشهود است.


نرم افزار ساخت لوگوی حرکتی

نرم افزار انیمیشن به شما این امکان را می دهد که لوگوی مورد نظر خود را به صورت پویا نمایش دهید. نرم افزارهای مختلفی برای انیمیشن سازی لوگو در اختیار انیماتورها قرار دارد. این نرم افزار دارای امکانات و گزینه های مختلفی برای ایجاد دینامیک می باشد. در این بخش بهترین نرم افزارهای انیمیشن سازی لوگو را لیست کرده ایم که عبارتند از:


رندر جنگل

Adobe After Effect

برنامه ویرایش ویدیو کمپانی ادوبی

Adobe Spark

انیماتور

بوم



نکات مهم در انیمیشن لوگو

در عصر شبکه های اجتماعی، بینندگان و بینندگان مدام با بمباران تبلیغاتی مواجه می شوند. به گفته کارشناسان، بازاریابی ویدئویی موثر، بازاریابی ویدیویی است که بتواند در حداکثر 8 ثانیه توجه بینندگان را به خود جلب کند. لوگوهای جذاب دلیلی برای جلب توجه بینندگان و تشویق آنها به نگاه کردن است. بنابراین، توصیه می شود از تمام ابزارهای موجود برای جذاب کردن بازاریابی ویدیویی استفاده کنید.

حدود 85 درصد از بینندگان بدون صدا به ویدیو گوش می دهند و این به بازاریابان امکان می دهد از تمام ابزارهای بازاریابی ممکن استفاده کنند. یکی از این ابزارهای مهم، لوگوی متحرک است و ما می دانیم که یک لوگو چقدر برای برندسازی اهمیت دارد زیرا نشان دهنده چهره برند است.

یک راه عالی برای برجسته کردن یک برند، افزودن حرکت به لوگو و جان بخشیدن به آن از طریق انیمیشن است، که این لوگو را برای بینندگان بصری و خاطره انگیزتر می کند. تحقیقات نشان می دهد که تا سال 2020، ویدیوی آنلاین بیش از 80 درصد از کل مصرف کنندگان را تشکیل می دهد، به همین دلیل است که بازاریابان امروزی ارزش زیادی برای ایجاد فروش زنده و ویدیویی قائل هستند.



معرفی چند سایت آنلاین برای ساخت لوگوهای متحرک

فناوری توسعه وب خدمات طراحی وب را ارائه می دهد. با این حال، ویژگی های ایجاد تاتو در این سایت ها چندان خوب نیست و نمی توانید انیمیشن های سفارشی داشته باشید. اما اگر نرم افزار Arm Station را نمی شناسید می توانید از خدمات این سایت ها استفاده کنید.



ارائه وب سایت و نرم افزار ساخت لوگو متحرک:

RenderForest: این سایت یک سازنده انیمیشن لوگوی سه بعدی آنلاین است و مدل های مختلفی برای انیمیشن لوگو ارائه می دهد.

TubeArsenal: به شما کمک می کند لوگوی خود را به راحتی ایجاد کنید و 24/7 در دسترس است و طراحی انیمیشن را در سه مرحله آسان ارائه می دهد.

Intro Maker: این سایت به طور موثر به شما کمک می کند تا لوگوی کسب و کار خود را متحرک کنید و خروجی مناسب ارائه دهید.

Adobe After Effects: After Effects یکی از نرم افزارهای قدرتمند انیمیشن سازی است که توسط Adobe ساخته شده است. اگر به این نرم افزار تسلط داشته باشید، تقریباً می توانید هر نوع لوگوی انیمیشن بسازید.

Adobe Spark: یک انیماتور لوگو که با افزودن بهترین محافظ صفحه، جذابیت ویدیوهای شما را افزایش می دهد.

Animaker: این برنامه به شما این امکان را می دهد که در ویدیوهای خود انیمیشن های لوگو ایجاد کنید و این کار را به صورت آنلاین در چند مرحله ساده انجام دهید. چند قدم

Quince Media – شما نیازی به پرداخت هزینه برای این برنامه ندارید و این یک انیمیشن ساز رایگان لوگو است و فقط باید تصویر لوگوی خود را با فرمت PNG آپلود کنید.

Web Video Maker: یکی از بهترین ابزارهای توسعه لوگوی آنلاین که در عین ارائه طرح های جذاب به صورت حرفه ای کار می کند.


عواملی که بر هزینه ایجاد لوگوی حرکتی تأثیر می گذارد

عواملی که بر هزینه طراحی و ساخت لوگوی Reveal تأثیر می گذارند عبارتند از:

مسطح بودن یا سه بعدی بودن لوگو: لوگو چه دو بعدی باشد و چه سه بعدی، قطعا تفاوت هزینه ها نسبت به انواع دیگر وجود دارد.

Logo Motion Script: ایجاد یک ایستگاه لوگوی حرفه ای معمولاً با یک اسکریپت همراه است. این اسکریپت تعریف می‌کند که وقتی لوگوی متحرک نمایش داده می‌شود چه اتفاقی می‌افتد.

استوری برد: پس از تعیین سناریو، ایده به صورت تصویری بر روی کاغذ یا سند نرم افزاری ارائه می شود.

تجربه انیماتور: پس از تایید استوری بورد، تیم انیمیشن روی لوگو و جلوه های بصری کار می کند. نوع متحرک سازی عناصر لوگو و همچنین ایده و اجرای ارائه، عامل مهمی در در نظر گرفتن هزینه طراحی است.

طراحی گرافیکی: در این مرحله لوگو با عناصر گرافیکی تکمیل می شود

زمان بازخورد: زمان بازخورد بیشتر مستلزم زمان تولید بیشتر است که در این صورت هزینه نیز بیشتر خواهد بود.

تعداد تجدید نظر: هر چه مشتری تجدید نظر بیشتری داشته باشد، تلاش و زمان بیشتری صرف می شود. هنگامی که تغییرات از یک عدد خاص بیشتر شود، ارزش نمایش لوگو به طور خودکار افزایش می یابد.

عناصر اضافی در حرکت لوگو: اگر از عناصر بیشتری در طراحی لوگوی حرکتی استفاده شود، مانند موسیقی، صداهای اکشن یا فوتیج، هزینه نیز متفاوت خواهد بود.

متن کامل مقاله را بخوانید:https://studiomani.ir/catalogue-design/