جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه از نظر اندازه و میزان فضای در نظر گرفته شده به آشپزخانه و همچنین متریال و رنگ های به کار رفته برای آن ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند. کابین نوین به لطف تجهیزات پیشرفته خود در کابینت سازی قادر است هر نوع کابینت را به دلخواه شما بسازد. این کابینت ساز معرف جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه بزرگ و کوچک، جزیره ای و مدرن و ام دی اف و ... می باشد.

مدل های جدید کابینت ها شامل ام دی اف، ممبران، کابینت آشپزخانه استاندارد و چوبی، وکیوم و تاپ گلس و ... می باشد که در طراحی آنها تفاوت هایی وجود دارد. بنابراین می توانید بسته به سبک دکوراسیون منزل و بودجه خود در محیطی که می خواهید از بین گزینه های زیادی انتخاب کنید.

کابینت آشپزخانه جزء جدایی ناپذیر دکوراسیون منزل و آشپزخانه است و اکثر خانواده ها زمان زیادی را در آشپزخانه صرف سرو غذا می کنند. از طرف دیگر، به عنوان یک قاعده، فضای آشپزخانه مشرف به اتاق نشیمن است و برای مهمانان قابل مشاهده است، بنابراین مهم است که دکوراسیون مناسب آشپزخانه خود را انتخاب کنید.



انواع کابینت آشپزخانه

در ابتدا باید به اختصار بگویم که انواع کابینت آشپزخانه از نظر سبک و نوع خود گزینه های زیادی را شامل می شود. در زیر مهم ترین انواع کابینت ها با توجه به جنس آن ها آورده شده است.

کابینت های آشپزخانه در سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده اند و سبک ها و طرح های مختلفی به وجود آمده است، اما اگر اطلاعات و تحقیق کافی در مورد این کابینت ها نداشته باشید، ممکن است پس از خرید و نصب کابینت ها راضی نباشید.

ما در مطالب اصلی هر یک از انواع کابینت آشپزخانه را به تفصیل توضیح داده ایم. پیشنهاد می کنم برای آشنایی با یکی از سبک های کابینت آشپزخانه به همین صفحه مراجعه کنید.


جدیدترین انواع مدل کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک جدیدترین سبک کابینت است که ترکیبی از سبک کابینت کلاسیک و مدرن است. کابینت نئوکلاسیک در واقع نسل به روز شده کابینت کلاسیک است. این کابینت ممکن است طراحی داشته باشد اما طراحی کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک بسیار ساده تر از طراحی کابینت های کلاسیک است. در میان انواع جدید کابینت آشپزخانه، کابینت نئوکلاسیک برای اولین بار توسط معمار ایتالیایی آندریا پالادیو معرفی شد و مورد قبول افراد زیادی قرار گرفت.


بستن محصول رسمی

کابینت سرپوشیده نوعی کابینت نئوکلاسیک است که رنگ آمیزی می شود. کمد لباس یکدستی بزرگ و صاف دارد که بر زیبایی و ظاهر آن تاثیر می گذارد. این کابینت مات می باشد و از آنجایی که درب کابینت در کابینت رنگ گنجانده شده است، هیچ اثری از سوراخ و لکه روی سطح درب کابینت دیده نمی شود و صاف است.


نمونه ای از کابینت شیک و کلاسیک

کابینت های تکمیلی از ام دی اف خام ساخته می شوند که سپس توسط دستگاه های CNC ماشینکاری و پردازش می شوند. سپس رنگ آمیزی شده و سمباده می شود. این کابینت به دلیل سطح براق و مقاوم در برابر آب یکی از بهترین کابینت ها برای اتاق های مرطوب محسوب می شود و در رنگ های روشن تولید می شود.


مدل کمد لباس انزو

Enzo نوعی کمد لباس نئوکلاسیک است که با روکش پلی اورتان، پلی استر یا پی وی سی و معمولاً با سطحی براق پوشیده شده است. انزو نام یک شرکت تولیدی است که به دلیل محبوبیت به یک برند تبدیل شده است. این سبک کمد اولین بار توسط شرکت آمریکایی زنتیک در نیوجرسی تولید شد و اولین بار توسط واردکنندگان ایتالیایی به ایران آورده شد. امروزه بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی قادر به تولید و اجرای کابینت طرح انزو هستند.


جدیدترین نوع کابینت آشپزخانه کلاسیک

همانطور که در بالا اشاره کردیم، کمد لباس عمدتا در سه سبک کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک طراحی و تولید می شود. حال می خواهیم این سه سبک کابینت ام دی اف را تقسیم بندی کرده و شما را با زیر مجموعه های آنها آشنا کنیم. کابینت های کلاسیک شامل سه زیر مجموعه کابینت با طرح چوبی، کابینت ممبران و کابینت چوب جامد می باشد.

ابزار و حکاکی روی درب های این سبک از کابینت ها از ویژگی های بارز کابینت های کلاسیک است. این نوع کابینت دارای درب های زیبایی است. این ابزار و حکاکی ها توسط دستگاه CNC تمام اتوماتیک بر روی درب ها اجرا شده و بسیار ظریف هستند.

همچنین وجود ستون های چوبی توکار و گل در این سبک کابینت مشهود است. این سه مدل کابینت از نظر ظاهری تقریباً یکسان هستند، اما روند ساخت و قیمت آنها متفاوت است.



کابینت تمام چوبی

لوکس ترین و گران ترین محصول کلاسیک کابینت چوبی است که به دلیل استفاده از چوب طبیعی قیمت بالایی دارد. این مدل کابینت در بین دوستداران بافت چوبی بسیار محبوب است. اما قیمت بالای این محصول به ویژه در سال های گذشته باعث کاهش فروش این محصول شده است.



مدل کابینت آشپزخانه وکیوم

کابینت ممبران یا وکیوم آخرین عضو از خانواده کابینت های کلاسیک است. این طراحی آشپزخانه شبیه کابینت های چوبی و طرح چوب است. اما تفاوت هایی در قیمت کابینت ممبران وجود دارد که به شرح آنها و مراحل ساخت این مدل کابینت می پردازیم.

یکی از بهترین و محبوب ترین کابینت هایی که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته، کابینت وکیوم است. این کمدها ترکیبی از مبلمان کلاسیک و مدرن هستند و به همین دلیل زیبایی و جنبه های مثبت هر گروه را حفظ کرده اند. بدین ترتیب می توان با هم اصالت و منحصر به فرد بودن را در طراحی و قیمت یک کابینت چوبی کلاسیک نشان داد.

کابینت وکیوم یا کابینت ممبران به دلیل اینکه از ورق ام دی اف ساخته شده اند نسبت به چوبی ارزانتر هستند و زیبایی اصلی آنها به دلیل حکاکی روی در، تاج، ستون، سنگ قبر و زیر تاج است.

یکی دیگر از ویژگی های مثبتی که کابینت های وکیوم را در لیست محبوب ترین و جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه قرار داده است، نوع روکش استفاده شده برای آن ها است. ورق های وینیل سنگین و مرغوب با ابزار و تجهیزات مخصوص بر روی قسمت های مختلف کابینت قرار داده و نصب می شود. از آنجایی که در کمدهای خالی رنگ های متنوعی وجود دارد، بسته به رنگ سال و نوع دکوراسیون مورد نظر می توان انتخاب درستی انجام داد. رایج ترین رنگ های این کابینت ها سفید و کرم است که فضای داخلی آشپزخانه را زیبا و باز جلوه می دهد.



سبک کابینت آشپزخانه مدرن

با توجه به تغییر سلیقه در انتخاب دکوراسیون و چیدمان منزل و آشپزخانه در سال های اخیر مانند گذشته نیست. امروزه بیشتر افراد به دنبال کابینت های مدرن هستند. کابینت آشپزخانه مدرن و شیک از نظر نوع طراحی و کنده کاری روی درها، ستون ها، تاج ها و ... در کلاس سادگی و زیبایی برجسته قرار دارند. از محبوب ترین و جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدل کابینت شیشه ای

از دیگر چیزهای عالی که می توان برای یک آشپزخانه مدرن انتخاب کرد، کابینت ها هستند. یکی از ویژگی های اصلی این کابینت ها مقاومت بسیار زیاد بدنه آن ها است که از ام دی اف ساخته شده اند. علاوه بر این روکش استفاده شده در این کابینت مدرن و مدرن از ورق های پلکسی گلاس ساخته شده است که نور خاصی می بخشد و به زیباتر شدن کابینت کمک می کند.

از جدیدترین انواع کابینت گلاس می توان به کابینت های سفید، نسکافه ای، طلایی، سفید و مشکی، اکلیلی براق، سفید و نقره ای، سفید و آبی اشاره کرد. همچنین لازم به ذکر است که در مدل های جدید این کابینت ها از دستگیره استفاده نمی شود و به همین دلیل این مدل بسیار منحصر به فرد بوده و در تزیین محیط آشپزخانه کمک زیادی خواهد کرد.


سبک کابینت آشپزخانه ام دی اف

انواع دیگر کابینت های موجود علاوه بر کابینت کلاسیک دارای بدنه ام دی اف هستند و نوع زیرین آنها از نئوپان می باشد. پانل های ام دی اف علاوه بر قیمت قابل قبول و ارزان تری نسبت به چوب، مقاومت بالایی در برابر ضربه و وزن و همچنین تماس با رطوبت دارند. به همین دلیل در کابینت های جدید از ام دی اف متعلق به برندهای مختلف ترکیه و ... استفاده می شود.

می توان به محصول جدید محصولات غذایی ام دی اف محصولات غذایی انزو اشاره کرد. این کابینت ها کیفیت های خوب ممبران و کابینت های شیشه بالایی را با هم ترکیب کرده و در نهایت با طراحی خاص جلوه ای عالی و کلی در آشپزخانه ها ایجاد می کنند.

کابینت طراح انزو اولین محصولی است که توسط برند زنتیک تولید شده و یکی از ویژگی های کلیدی آن استفاده از ورق های ام دی اف 25 میلی متری می باشد. همچنین لازم به ذکر است که این نوع کابینت ام دی اف حکاکی های بسیار کمی بر روی در، ستون و ... دارد و سادگی یکی از ویژگی های اصلی آن است. رنگ استفاده شده برای این کابینت پلی اورتان است، بنابراین نور را به خوبی منعکس می کند.

مراجعه به صفحه مقاله: https://decoration-and-design.com/دکوراسیون-داخلی/کابینت-در-شیراز