بالون معده چیست، انواع بالون معده، اندازه گیری قبل و بعد از عمل بالون، مزایا و عوارض عمل بالون معده، بالون معده; از آنجایی که به کاهش وزن کمک می کند، مواردی وجود دارد که در این مقاله درباره آنها توضیح داده ایم. بالون معده یک گزینه کاهش وزن سریع است که نیازی به جراحی ندارد. قبل از اینکه تصمیم به جراحی بالون معده بگیرید، این مقاله را به طور کامل بخوانید.


مائوبالون چیست؟

بالون داخل معده یکی از روش های جراحی برای درمان چاقی است. در این روش یک کیسه سیلیکونی نرم (بالون معده) از طریق دهان وارد معده می شود و با تزریق نرمال سالین یا هوا باد می شود. بالون در واقع حجم معده را می پوشاند و از پرخوری فرد و در نتیجه کاهش وزن جلوگیری می کند.

توجه داشته باشید که استفاده از بالون معده یک روش کوتاه مدت است نه دائمی! پس از 6 ماه که فرد از رژیم غذایی استفاده می کند، بالون به روش آندوسکوپی خارج می شود.



انواع بالون معده

بالون اندبال (بالون مخلوط هوا و مایع)

می تواند تا 9 ماه دوام بیاورد و می تواند به طور همزمان با مخلوط مایع و هوا پر شود، که عوارض جانبی اولیه از جمله تهوع، استفراغ و درد را کاهش می دهد و در نتیجه کار را برای بیمار آسان می کند. پوشیدن.



بالن اسپاتز

با قابلیت ماندگاری تا 1 سال یکی از مزایای این نوع بالون تنظیم آن از طریق آندوسکوپی است که به پزشک اجازه می دهد ابتدا بالون را با حجم کمتری از مایع و ظرف مدت 1 سال با توجه به اشتهای بیمار پر کند. با کمک آندوسکوپی حجم آن را کاهش داده و افزایش می دهد، به همین دلیل عوارض اولیه از جمله حالت تهوع و درد به حداقل می رسد و در عین حال زمانی که بیمار احساس می کند می تواند به کمک آندوسکوپی حجم آن را افزایش دهد. معده اش عادت کرده است . اندازه بادکنک قبلی



بالون قابل تنظیم از طریق دروازه

این نوع بالون ها با هوا باد می شوند، از طریق آندوسکوپی وارد معده می شوند و از طریق یک پورت زیر جلدی می توانند اندازه خود را کم و زیاد کنند. باعث تهوع، استفراغ و درد نمی شوند و به دلیل ماندگاری طولانی باعث کاهش وزن بیشتر می شوند. پزشک می تواند اندازه بالون را بر اساس میزان تحمل و اشتهای بیمار کم یا زیاد کند.


چرا جراحی بالون معده توصیه می شود؟

قرار دادن بالون در شکم به کاهش وزن کمک می کند. کاهش وزن می تواند خطر مشکلات مرتبط با وزن را کاهش دهد، مانند:



بیماری قلبی و سکته؛

فشار خون بالا

دیابت نوع 2؛

کبد چرب؛

بالون معده و سایر روش ها یا جراحی های کاهش وزن اغلب پس از تلاش های ناموفق برای کاهش وزن از طریق بهبود رژیم غذایی و عادات ورزشی انجام می شود.

اقدامات احتیاطی قبل از پرتاب بالون



آزمایشات خون عبارتند از:

سلول های خونی را نشان دهید

قند خون؛

آزمایش انگل؛

سدیم و پتاسیم خون

کراتینین سرم؛

آزمایشات انعقادی؛

آلبومین؛

کلسترول و تری گلیسیرید خون؛



آزمایشات قلب عبارتند از:

نوار قلب؛

اشعه ایکس قفسه سینه؛

آزمایش ریه در بیماران مبتلا به بیماری های ریوی؛

سونوگرافی الکترونیکی ACSU

تست های روانشناسی:

آندوسکوپی مری؛

آندوسکوپی معده؛

شما برای میکروب H پیلوری آزمایش می کنید.


مزایای استفاده از بالون معده

یکی از مزایای مهم بالون معده اجتناب از جراحی و خطرات احتمالی آن است. از آنجایی که فقط 15 دقیقه طول می کشد، فقط به آرامبخشی خفیف نیاز دارید و در همان روز مرخص خواهید شد. این موارد به این واقعیت اشاره دارد که بالون معده از بسیاری جهات ارزانتر از حراج خواهد بود. اما بالون معده موقتی است و در واقع یک پشتیبان خوب برای زمانی است که تصمیم به کاهش وزن و فعالیت بیشتر دارید.

بیماران جراحی بالون معده می توانند 20 تا 30 درصد وزن خود را از دست بدهند. اگرچه میزان کاهش وزن از فردی به فرد دیگر بسته به شرایط وی متفاوت است.



خطر و عوارض کیست معده

به طور کلی، بالون معده در کوتاه مدت یک روش ایمن و موثر در نظر گرفته می شود. اما ممکن است عوارض جانبی مرتبط با آندوسکوپی یا آرام بخشی وجود داشته باشد. حدود یک سوم افرادی که بالون را وارد معده خود می کنند، درد و حالت تهوع فوری، رفلاکس مری، سوء هاضمه، نفخ و اسهال ناشی از آن را تجربه می کنند. با این حال، این علائم معمولا تنها در چند روز اول پس از قرار دادن بالون احساس می شود و با دارو قابل درمان است.

خطرات جدی پس از قرار دادن بالون در معده و نیاز به خارج شدن محدود است. همچنین در یک مورد بسیار نادر، قرار دادن بالون می تواند منجر به عارضه کشنده شود. همچنین این احتمال وجود دارد که پاره شود یا در داخل دستگاه گوارش جابجا شود و باعث انسداد روده شود که یک اورژانس جراحی محسوب می شود. بسته به نوع ماده داخل، نشت یا پارگی بالون گاهی به صورت ادرار آبی ظاهر می شود. سایر خطرات و عوارض بالون معده شامل زخم یا سوراخ در معده است که گاهی اوقات برای ترمیم آن نیاز به جراحی دارد.

عوارض بعد از عمل بالون

چند روزی باعث تهوع و استفراغ و احساس سنگینی در قلب می شود و گاهی باعث درد روده در معده و کمر و گاهی جوش و نفخ می شود که همه اینها به راحتی قابل کنترل است.

تخلیه خود به خودی بالون در 1 تا 2 درصد موارد.

زخم معده در 1٪ موارد؛

انسداد در سیستم ادراری پس از ترشح اضطراری، اگر در زمان برداشتن از طریق آندوسکوپ در 1-2٪ موارد نباشد.

پارگی معده در 0.05٪ موارد؛

مرجع مقاله:https://balloontehran.com/