در گذشته مردم غارهای خود را با طرح های جالب رنگ آمیزی می کردند.

مردم کشورهای شرقی علاقه زیادی به طراحی داخلی دارند. علاقه آنها مبلمان و تزئینات چینی، فرش های ایرانی، صدف های ژاپنی و مجسمه های دیگر، نقاشی ها و طرح های رنگارنگ است که جذابیت فضاهای زندگی را نشان می دهد. سبک دکوراسیون در سراسر جهان چه در شرق و چه در غرب متفاوت است.


گواهی دوره آموزشی

تعریف طراحی داخلی:

Curation به اقدامات هماهنگی اطلاق می شود که هدف آنها ایجاد رنگ ها، مبلمان و سایر اشیاء است. به شیوه ای شیک و هنرمندانه از نظر محیط داخل خانه یا هر جای دیگر ساختمان، به این طراحی تزئینی می گویند.

وقتی صحبت از دکوراسیون منزل می شود، باید نقش یک دکوراتور داخلی را بازی کنید. اما دکوراسیون داخلی مانند هنرهای دیگر جذاب است، جزییات کاری و تکنیک های متفاوت دیگری که بنا به سلیقه و نیاز زمانه تغییر می کند.

در بسیاری از تعاریف دکوراسیون داخلی، بین معماری و طراحی داخلی ارتباط وجود دارد. مانند سایر معماری های ساختمان، طراحی داخلی نیز در مورد عناصر به کار رفته در ساختمان است.

معماران داخلی با دانش، تجربه و دانش کاری خود به طراحی دکوراسیون می پردازند تا برابری در فضا ایجاد کنند.

در معماری داخلی تجاری، اشکال هنری مانند سبک ها و اصول وجود دارد که هر کدام بر اساس سبک سازماندهی می شوند.


امروزه مردم بیشتر وقت خود را در داخل خانه می گذرانند، بنابراین داشتن یک فضای داخلی شاد، زمانی که در آن اتاق هستید، زمان خستگی ناپذیری را ایجاد می کند.

بنابراین کیفیت مناسب دکوراسیون داخلی بهترین راه برای استفاده از شرایط زندگی است.

افرادی که علاقه خاصی به طراحی دارند و می خواهند دکوراتور داخلی شوند، نیاز اصلی آنها گذراندن دوره های آموزشی طراحی داخلی است.

در دوره طراحی داخلی شما را با تاریخچه هنر و معماری و همچنین تمامی سبک ها و روش های مرتبط با طراحی داخلی آشنا می کنند. بسیاری از طراحان داخلی حرفه ای سبک خاصی را برای تقلید دیگران به جای گذاشته اند.

به عبارت دیگر، تعریف طراحی دکوراسیون داخلی:

طراحی داخلی شامل عوامل مختلفی مانند شکل، نور، رنگ، بافت، کف، سقف، دیوار، عناصر کاربردی و تزئینی و مبلمان است. در اصل این عناصر ابزار و تجهیزاتی برای طراح هستند که به صورت مناسب و هماهنگ در طرحی مناسب قرار می گیرند.

همانطور که از نام آن پیداست، طراحی دکوراتیو از آنجایی که دارای جنبه های کاربردی، ساختاری و فنی است، بین معماری و طراحی قرار می گیرد.

استفاده از طراحی دکوراسیون داخلی یک رویکرد کاربردی است که شامل بهبود پویایی و زندگی برای دستیابی به اهداف مورد نظر است.

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی:

بهترین ایده در طراحی داخلی رنگ ها هستند. بنابراین هر چیزی که دیده می شود رنگ دارد. کارشناسان طراحی به این نتیجه رسیدند که استفاده از رنگ های مختلف تاثیر مثبتی بر فشار خون، کاهش استرس و افزایش انرژی دارد.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کرد این است که توجه به جزئیات داخلی نقش بسیار مهمی در سلامت روان و کارایی فضا دارد.

گواهی دوره آموزشی A

عناصر اصلی در طراحی داخلی:

هنر طراحی داخلی به چیدمان وسایل و اثاثیه محدود نمی شود و موارد دیگری را نیز در بر می گیرد. علاوه بر عناصر رنگ، نور و چیدمان مبلمان، نگرش افراد اطراف و نیازهای آنها به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

سبک های مختلف دکوراسیون داخلی:

در طراحی داخلی اولین قدم این است که اطلاعاتی در مورد انواع مختلف سبک های دکوراسیون داشته باشید. سبک های مختلف شامل مدرن، مینیمالیستی، اسکاندیناویایی، صنعتی و ... می باشد که متفاوت هستند و هرکس بنا به علاقه خود از آنها در محیط زندگی خود استفاده می کند.

- سبک دکوراسیون مدرن:

کلمه مدرن در زمینه دکوراسیون منزل اغلب به خانه ای اطلاق می شود که در رنگ های ساده و کلاسیک مانند استیل و شیشه طراحی شده است. در دکوراسیون منزل مدرن جنبه هایی مانند سادگی را در همه جای خانه می توان یافت و ویژگی های سبک مدرن صاف، صیقلی، براق و شفاف است.

2 – سبک دکوراسیون مدرن:

سبک مدرن و امروزی دو سبک متفاوت هستند و اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. تفاوت در سبک مدرن آنها در روش طراحی است که از قرن بیستم شروع شد.

از طرف دیگر، سبک امروزی بسیار انعطاف پذیر است و چندان متعهد به یک سبک خاص نیست. در دکوراسیون امروزی، راحتی در جای خود است.

برخلاف نسخه مدرن، فضای طراحی خوبی ندارد و حس صمیمی را به مخاطب القا می کند.

3- سبک دکوراسیون مینیمال:

سبک مینیمالیستی نوعی سبک دکوراسیون داخلی است. سبک مینیمالیستی امکان استفاده از یک پالت رنگ را فراهم می کند و موارد استفاده شده غیر براق هستند. اصولا رنگ سفید یکی از پرکاربردترین رنگ ها در دکوراسیون مینیمالیست است.

کوچک به معنای سادگی و عدم وجود اجزای اضافی از محیط است.

4- دکوراسیون صنعتی:

ایده سبک دکوراسیون ریشه در دوره انقلاب صنعتی اروپا و خانه های شهری قرن 17 و 18 در اروپا دارد. در این نوع سبک، آجر یا چوب به طور گسترده در دکوراسیون خارجی استفاده می شود. خانه با طراحی صنعتی یک روش ساخت و ساز صنعتی است که مورد استفاده قرار می گیرد.

5- سبک دکوراسیون اسکاندیناوی:

در سبک اسکاندیناوی، اشیایی که در خانه استفاده می شود، مانند مبلمان، از یک اثر هنری الهام گرفته شده است. این سبک به سبک مینیمال نزدیک است، در واقع سبک مینیمال از سبک مدرن اسکاندیناوی الهام گرفته شده است.

6- سبک دکوراسیون فرانسوی:

در سبک دکوراسیون فرانسوی استفاده از رنگ های گرم و ملایم مرسوم است. در انواع دیگر سبک های دکوراسیون داخلی از ظروف سرامیکی بسیار سنگین و ضخیم استفاده می شود.