ترکیه در سال های اخیر به دلیل موفقیت های چشمگیر اقتصادی و فرهنگی به یکی از بزرگترین کشورهای مهاجرپذیر در جهان تبدیل شده است. به همین دلیل هر ساله مهاجران زیادی از کشورهای مختلف این کشور را برای مهاجرت انتخاب می کنند.

سبک زندگی مردم ترکیه شبیه ایرانیان است به همین دلیل این کشور ایرانیان زیادی را برای مهاجرت جذب کرده است.

افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند می توانند از روش های مختلفی برای اخذ ویزا و اقامت استفاده کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه مهاجرت به ترکیه با ما تا انتها همراه باشید.

مهاجرت به ترکیه

شرایط مهاجرت به ترکیه بسته به نحوه انتخاب فرد برای مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه متفاوت است. اما برخی از شرایط کلی مهاجرت در این کشور در تمامی روش ها یکسان است.

به عنوان یکی از الزامات مهم مهاجرت می توان به توان مالی یا سرمایه کافی اشاره کرد. اگر فردی شغلی با درآمد خوب پیدا کند، ملزم به ارائه گواهی انطباق مالی نیست. از دیگر شرایط مهاجرت به ترکیه می توان به مدرک زبان ترکی، بیمه، سابقه منفی، ارائه پاسپورت و ... اشاره کرد.

در مورد ویزای تحصیلی ترکیه، فرد می تواند پس از چهار سال تحصیل و یک سال کار، برای اقامت دائم اقدام کند. راه های مختلفی برای اخذ اقامت ترکیه وجود دارد که می توانید یکی از آنها را برای اخذ اقامت انتخاب کنید.

برای مهاجرت به ترکیه چه مقدار پول نیاز دارید؟

تعداد زیادی از مردم ایران، گرجستان، آذربایجان و ارمنستان به کشور مهاجرت کرده اند و این کشورها بیشترین واردات را به ترکیه دارند.

مهاجران می توانند از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، خرید خانه و ... برای اقامت ترکیه اقدام کنند. افرادی که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند نیاز به پیشنهاد شغلی خواهند داشت، فرد می تواند پس از 5 سال کار در ترکیه برای اقامت دائم اقدام کند.

هر روشی برای اخذ اقامت ترکیه هزینه متفاوتی دارد، بنابراین نمی توان به طور دقیق گفت که هزینه مهاجرت به ترکیه چقدر است، اما هزینه های کلی مهاجرت شامل خرید یا اجاره خانه، بلیط هواپیما، حمل اثاثیه منزل می شود. یا خرید مبلمان در ترکیه. ، خرید ماهانه و ... قیمت آپارتمان در استانبول با شهرهای دیگر ترکیه متفاوت است، برای خرید یا اجاره خانه در استانبول باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

موضوع دیگری که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است ارسال اثاثیه منزل و مشکلاتی است که شما با آن دست و پنجه نرم می کنید اما با استفاده از روش های کارآمدی که ما ارائه می دهیم می توانید به راحتی کالاهایی از جمله اثاثیه منزل را به ترکیه ارسال کنید. این کار را انجام دهید.

در ضمن قوانین مهاجرت به ترکیه برای هر روشی متفاوت است. به همین دلیل باید نحوه درخواست اقامت را مشخص کنید و تمامی شرایط را رعایت کنید.

به طور کلی مبلغ مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه با روش های مختلف شامل موارد زیر است:

مهاجرت از طریق کار

برای مهاجرت کار به ترکیه 6152.70 لیر لیر، برای یک سال کار به 615.20 لیر لیر و برای کار دائمی به 615.70 لیر لیر نیاز دارید.

مهاجرت از طریق تحصیل

هزینه دانشگاه های دولتی و خصوصی در ترکیه متفاوت است. هزینه یک دانشگاه دولتی بین 1000 تا 4000 یورو است، در حالی که دانشگاه غیر دولتی و خصوصی به 20000 یورو در سال نیاز دارد. اما به طور کلی ارزان ترین راه برای مهاجرت به ترکیه، گرفتن خوابگاه دانشجویی است.

از طریق ازدواج

افرادی که از طریق ازدواج به ترکیه مهاجرت می کنند باید بدانند که فرد مورد نظر باید مقیم این کشور باشد. هزینه زندگی برای هر نفر در ترکیه بین 2500 تا 3000 لیر است.

مهاجرت با سرمایه گذاری

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک یکی از پرطرفدارترین راه های شرکت مهاجرتی می باشد، شما می توانید در ترکیه ملک بخرید، خانه بخرید یا شرکت ثبت کنید. خرید خانه در این کشور حدود 250 هزار دلار هزینه دارد.

مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه مانند هر کشور دیگری دارای مزایا و معایبی است که در این قسمت به آنها اشاره می کنیم.

مزایای مهاجرت به ترکیه

از آنجایی که قیمت خانه در ترکیه مناسب است، قیمت متر مربع خانه در این کشور حدود هزار یورو است.

هوای گرم، روزهای آفتابی زیاد و دریای صاف دارد.

در رابطه با توسعه گردشگری در این کشور، دولت ترکیه بودجه ای را برای بهبود کیفیت هوا، شرایط جاده و حمل و نقل منتشر کرده است.

محصولات طبیعی و با کیفیت مانند میوه ها، سبزیجات، گوشت و شیر در طول سال در بازارهای محلی در دسترس مشتریان قرار می گیرد.

مصرف کم مواد مخدر و الکل

تعمیر و نگهداری و خدمات با کیفیت بالا در ترکیه موجود است.

شما می توانید به عنوان کارآفرین در ترکیه ثبت نام کنید و با شرکت های اروپایی همکاری کنید.

کفش، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و کالاهای خانگی در واحدهای تولیدی کشور با قیمت پایین به فروش می رسد.

یک فرآیند ساده برای اجاره و خرید خانه وجود دارد.

مزایای مهاجرت به ترکیه

متأسفانه برای یافتن شغل در این کشور مشکلاتی وجود دارد.

قوانین راهنمایی و رانندگی در برخی مناطق کوچکتر و سنتی تر شهر اجرا نمی شود.

تنوع غذایی در ترکیه کم است.

الکل و سیگار در این کشور گران است.

یادگیری ترکی برای برخی افراد دشوار به نظر می رسد.

معایب ذکر شده می تواند شرایط مهاجرت به ترکیه را برای شما سخت کند به همین دلیل توصیه می کنیم موارد ذکر شده را در ابتدای کار خود آماده کنید تا بتوانید بر آنها فائق آیید.

قوانین مهاجرت به ترکیه

زمانی که تصمیم به مهاجرت گرفتید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مهاجرت به ترکیه 0-100 را بررسی کنید و بفهمید مهاجرت به ترکیه چگونه است. همانطور که گفتم قوانین مهاجرت به ترکیه از جنبه های مختلف متفاوت است در این قسمت شرایط مهاجرت به ترکیه را توضیح می دهیم.

مهاجرت تحصیلی در ترکیه

یکی از بهترین راه های اخذ اقامت این کشور تحصیل در خارج از کشور ترکیه می باشد و این امر بسیار مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است. در حال حاضر بیش از 117000 دانشجوی غیر بومی در تمامی دانشگاه های ترکیه تحصیل می کنند.

دانشجویان می توانند در حین ادامه تحصیل شغل پاره وقت پیدا کنند و بخشی از هزینه های تحصیلی خود را تامین کنند. دانشجویان می توانند به زبان های ترکی و انگلیسی در دانشگاه تحصیل کنند.

خوشبختانه ترکیه دانشگاه های معروفی دارد که همگی بر اساس استانداردهای اروپایی به تحصیل دانشجو می پردازند. دانش آموزان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه باید امتحانات مختلفی را پشت سر بگذارند.