کمربند طبی کمربند حمایتی است که به کمر وصل می شود. عوارض ناشی از فتق دیسک تا پوکی استخوان ممکن است نیاز به استفاده از این نوع کمربندها داشته باشد. این کمربندهای طبی معمولاً سبک وزن هستند. برخی از انواع کمربندهای طبی دارای تسمه های اضافی برای ایجاد فشار بیشتر هستند که در برخی موارد می تواند حرکت را تا حدودی محدود کند. اما کمربند طبی معمولاً در سهولت حرکت فرد اختلال ایجاد نمی کند.

سه نکته مهم در مورد انواع کمربند طبی

اینها نکات مهمی هستند که قبل از توضیح نحوه استفاده از کمربند طبی باید به سه نکته در مورد انتخاب کمربند طبی توجه کرد، زیرا انتخاب کمربند طبی مناسب استفاده از آن را بسیار راحت می کند.

در کلینیک فیزیوتراپی فانتوم زنجان نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا کمربند ستون فقرات پزشکی با کیفیت و مناسب را انتخاب کنید:


مواد مورد استفاده در کمربندهای طبی: یک کمربند طبی خوب راحت بوده و می توان برای مدت طولانی از آن استفاده کرد و باعث تحریک و جوش بر روی پوست نمی شود.

درجه انعطاف پذیری: به طور کلی، سه نوع کمربند طبی وجود دارد:

سخت: برای دررفتگی شکستگی های بین مهره ای و بعد از جراحی.

نیمه سخت: تسکین درد عمومی، درمان اختلالات اسکلتی- عضلانی

نرم: برای تسکین درد خفیف و حمایت از ستون فقرات کمری.

اطلاعات تکمیلی: برخی از کمربندهای سلامت دارای ویژگی های خاصی هستند و ممکن است برای برخی افراد مفید و مفید باشند.

هنگام خرید کمربند طبی باید به بودجه، کیفیت کمربند، انعطاف پذیری و ویژگی های خاص آن (در صورت وجود) توجه کرد.

نکاتی در مورد نحوه استفاده از کمربند طبی

بستن صحیح کمربند طبی بسیار مهم است.

معمولاً پزشک در مورد استفاده از کمربند طبی توصیه می کند.

گاهی اوقات این نوع کمربندها باید 20 یا 24 ساعت بسته شوند.

در فواصل زمانی معین، کمربند طبی باید باز شود تا پوست بتواند نفس بکشد یا برای نظافت شخصی.

نحوه استفاده فقط از بند ناف طبی

اگر کمربند طبی به عنوان درمان کمردرد یا به هر دلیل دیگری برای فردی تجویز شود و درد شدیدی داشته باشد، باید برای بستن کمربند طبی کمک بگیرد زیرا انجام آن به تنهایی دشوار است. . اگر کسی برای کمک نباشد، بیمار می‌تواند با استفاده از یک صندلی کمربند طبی را بدون اینکه فشار زیادی به آن وارد کند، روی پشت خود قرار دهد.

به این ترتیب کمربند را در حالت باز روی صندلی قرار می دهد و می نشیند. سپس با کمربند بایستید و آن را روی بدنش ثابت کنید. به این ترتیب مجبور نخواهد شد به عقب برگردد. زمانی که کمربند طبی از جلو باز می شود، فرد می تواند روی تخت بنشیند و به صورت انعطاف پذیر آن را دور کمر قرار دهد و در حالت دراز کشیدن کمربند طبی را روی بدن خود کشیده و تنظیم کند. به این ترتیب می تواند از لیز خوردن تسمه روی بدنه جلوگیری کند.

در این حالت با شروع از پایین کمربند طبی باید تسمه ها را یکی یکی از پایین وارد سوراخ های مربوطه کرد. برای جلوگیری از تحریک و خراش پوست بدن، کمربند درمان باید تا حد امکان محکم شود.

چه نوع پیراهنی باید زیر کمربند طبی پوشیده شود؟

پوشیدن یک پیراهن مناسب زیر کمربند درمان به جلوگیری از تحریک پوست کمک می کند.

این پیراهن باید دارای مشخصات زیر باشد:

روشن

چسبناک اما محکم نیست

جنس آن 100% پنبه است

بدون درز جانبی یا تکه تکه ای

بدون چین و چروک است و این قابلیت را دارد که محکم به پایین کشیده شود.