مهاجرت به کانادا امروزه به دلیل مزیت های زیادی که دارد، مورد استقبال بسیاری از مردم جهان قرار گرفته است. افرادی که به دنبال پیشرفت شغلی، مکانی برای زندگی بهتر، پیشرفت تحصیلی و داشتن شرایط بهتر برای زندگی هستند، مهاجرت به کانادا گزینه ی بسیار مناسبی برای آن ها است. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کشور کانادا(IRCC)، سعی دارد با ارائه یک سیستم مهاجرتی مدرن و پیشرفته، مهاجرت را برای همه ی افرادی که قصد دارند به کانادا مهاجرت کنند، سریع و آسان کند. این کشور با استفاده از خدمات دیجیتالی سعی دارد افراد بیش تری را ترغیب کند تا کشور کانادا را برای زندگی انتخاب کنند.
مسئول اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، از مرکز پردازش درخواست IRCC بازدید کرده است. این بازدید به این منظور صورت گرفته است تا خدمات آنلاین جدید را در کل سیستم های مهاجرتی بررسی کنند. در نتیجه ی این بررسی ها و اجرای خدمات دیجیتالی مهاجرت، تجربیات افراد در مهاجرت به کانادا بهبود می یابد و تمامی معوقه های مسیر مهاجرت رفع می شوند. در ادامه مزیت های ارائه خدمات دیجیتالی در مهاجرت به کانادا را بررسی خواهیم کرد.

اهمیت خدمات دیجیتالی در مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا باید طبق قوانین تعیین شده از سوی اداره مهاجرت این کشور، انجام گیرد. تمامی مراحل تعیین شده برای این کار، باعث افزایش زمان انتظار مهاجران می شود. به منظور تسریع ارائه خدمات و کاهش زمان انتظار افراد کار های زیادی صورت گرفته است. استخدام نیرو های انسانی به منظور انجام خدمات مهاجرت، افزایش ظرفیت پردازش از جمله این فعالیت ها هستند. اداره مهاجرت کشور کانادا، متقاضیان مهاجرت به کانادا را که قصد دارند به طور دائم در این کشور زندگی کنند و هم چنین افرادی که به طور موقت مهاجرت می کنند، با وجود داشتن معیار های خاص تعيين شده از سوی این اداره، از الزامات معاینه پزشکی مهاجرت معاف می کند.
تسهیل در فرآیند های مهاجرت که اخیرا در این کشور صورت گرفته است، هزینه های مربوط به معاینات پزشکی را کاهش داده است و زمان و انرژی کم تری از متقاضیان مهاجرت به کانادا را صرف می کند. همه ی این عوامل در کنار هم باعث افزایش تقاضای مهاجرت به این کشور می شوند. به منظور پردازش سریع درخواست های الحاق خانواده در طول همه گیری کرونا، IRCC مصاحبه های تلفنی و ویدئویی با متقاضیان و حامیان مالی را افزایش داد. این کار روند مهاجرت را سریع تر کرد و بروز خطرات همه گیری نیز جلوگیری کرد. با وجود چالش های بهداشت عمومی، با پردازش سریع درخواست های مهاجرت، اداره مهاجرت کشور کانادا در سال ۲۰۲۱ بیش از ۶۹۰۰۰ از اعضای خانواده ی شهروندان غیربومی را پذیرا بوده است. با استفاده از خدمات دیجیتالی و مدرن به منظور تسهیل فرآیند‌های مهاجرت، بهره‌گیری از خدمات پشتیبانی، هم‌اکنون خدمات مهاجرت این کشور به استاندارد های قبل از همه گیری کرونا بازگشته است.
مهاجرت به کشور کانادا

مهاجرت به کانادا در دوران همه گیری کرونا

مصاحبه های مربوط به مهاجرت به کانادا در دوران همه گیری کرونا به صورت مجازی و تلفنی انجام می شدند. امروزه با کاهش محدودیت ها در سطح جهان، IRCC مصاحبه های حضوری را در دفاتر بین المللی کانادا انجام می دهد. به منظور تسهیل در امور مهاجرت و ایجاد انعطاف در قوانین در صورت نیاز مصاحبه های تلفنی نیز انجام می شود. مسئولین اداره مهاجرت کشور کانادا هم چنان در تلاش اند برای راحتی متقاضیان مهاجرت به این کشور، دسترسی به مصاحبه های مجازی را افزایش دهند. در این صورت متقاضیان به جای حضور در دفاتر ویزای کشور کانادا، می توانند از طریق مصاحبه های مجازی اقدام کنند.
اقامت در کانادا

افزایش درخواست های آنلاین برای اقامت دائم

به منظور نوسازی نحوه ارائه خدمات به متقاضیان مهاجرت به کانادا، IRCC اقداماتی در راستای بهبود برنامه های اقامت دائم این کشور انجام داده است. در ژانویه 2022 اعلام شد که وزیر متعهد شده است، دسترس به پورتال درخواست آنلاین برای مشتریان برای بیش تر متقاضیان اقامت دائم کشور کانادا را گسترش دهد.
در تاریخ 23 سپتامبر IRCC انتقال خدمات به برنامه های 100 درصد دیجیتالی را برای بیش تر برنامه های اقامت دائم اعلام کرد. در فوریه 2022 IRCC هم چنین یک ردیاب وضعیت درخواست جدید راه اندازی کرد. این ردیاب به متقاضیان مهاجرت به کانادا و اقامت دائم، حامیان مالی و نمایندگان آن ها، اعضای خانواده مهاجران( همسر، شریک، فرزند)، اجازه می داد تا وضعیت درخواست خود را به صورت آنلاین انجام دهند. قطعا این شرایط برای متقاضیان مهاجرت به کانادا، شرایط راحت تری ایجاد می کند. تا بهار ۲۰۲۳ این ردیاب به صورت گسترده تری مورد استفاده قرار می گیرد. این برنامه تا جایی ادامه پیدا می کند تا هفت برنامه اقامت دائم و اقامت موقت را پوشش دهد.
اقامت دائم در کانادا