افراد زیادی هستند که نمی دانند چرا باید پوست صورت خود را تمیز کنند، بنابراین باید با دلایل تمیز کردن صورت خود آشنا شوند. پاکسازی پوست در کلینیک فیروزه به روش های مختلف و در دو قسمت صورت می گیرد که روش اول پاکسازی در منزل با روش های خانگی می باشد. روش دوم پاکسازی پوست، آرایشگاه ها و کلینیک هایی است که از تجهیزات خاصی استفاده می کنند.

زمانی که پاکسازی پوست در کلینیک های زیبایی یا آرایشگاه ها با دستگاه خاصی انجام می شود، این روش ها به روش های نیمه تهاجمی معروف هستند که در آن درد و خونریزی بسیار کم است و قبل از عمل از بی حسی موضعی نیز استفاده می شود. استفاده شده و برخی دیگر نشتی ندارند. در این مقاله به فواید پاکسازی پوست می پردازیم.


فواید پاکسازی پوست چیست؟

از شر سلول های مرده پوست خلاص شوید

بخش اعظم پوست از سلول‌های مرده پوستی تشکیل شده است که چند بار در روز از پوست جدا می‌شوند و دوباره استفاده می‌شوند، اما گاهی اوقات این سلول‌های پوستی تجمع می‌کنند و پوست را کدر و مستعد عفونت می‌کنند.


حذف باکتری ها و مواد اضافی

مقدار مشخصی چربی روی سطح پوست وجود دارد که مفید بوده و وظیفه محافظت از لایه های زیرین را دارد. اما گاهی این چربی ها جمع می شوند و با بسته شدن منافذ، محیط را برای جوش های ریز و درشت آماده می کنند. بنابراین با پاکسازی پوست این چربی ها را از بین می برند.


تقویت کننده و مرطوب کننده

آبرسانی از پیری پوست جلوگیری می کند و خون رسانی به پوست را افزایش می دهد. برای اطلاع از روش های مختلف آبرسانی پوست روی لینک کلیک کنید.


تغذیه و محافظت از پوست

این مرحله باعث طراوت و شادابی پوست می شود.

آنها ناخالصی های تجمع یافته روی پوست را از بین می برند. از بین بردن کثیفی، روغن و سایر مواد زائد به پوست اجازه تنفس می دهد و فرآیند بازسازی سلولی که در شب انجام می شود موفقیت آمیز خواهد بود.

منافذ مسدود شده را از بین می برد یا اندازه آنها را کاهش می دهد تا دیگر روی پوست دیده نشوند.


جوش های سر سیاه و آکنه را از بین می برد.

PH پوست را متعادل می کند و با اثرات آلاینده های خارجی بر روی پوست مبارزه می کند. این اثرات می تواند منجر به مشکلات زیادی مانند چربی اضافی، کمبود درخشندگی، آکنه، خشکی، سفتی، قرمزی و غیره شود.


فواید پاکسازی پوست صورت در شرایط دیگر

با ماساژ صورت گردش خون را افزایش دهید

یک مطالعه نشان داد که ماساژ باعث بهبود گردش خون در بدن می شود. در مقابل شما هم همینطور گردش خون خوب در صورت به این معنی است که سلول های شما اکسیژن و مواد مغذی حمل شده توسط خون را دریافت می کنند. این به شما کمک می کند که سلول های سالم و مولد داشته باشید و چهره شما روشن تر شود.


جوانسازی صورت با پاکسازی پوست

یکی دیگر از فواید پاکسازی پوست، جوانسازی صورت است. با افزایش سن، پوست درخشش خود را از دست می دهد. به نوعی، با این سبک زندگی و آلودگی محیطی، طبیعی است که روند بهبودی برای پوست شما دشوارتر شود.

پاکسازی پوست صورت می تواند در جوانسازی پوست بسیار مفید باشد. در عوض، یک درمانگر صورت یا متخصص از روش ها، محصولات و فناوری های مختلفی استفاده می کند که به بهبود پوست شما کمک می کند.


سفید و سیاه را حذف کنید

حذف آکنه و مواد زائد زیر پوستی بخش مهمی از فرآیند پاکسازی صورت است. معمولاً یک فرد ماهر از ابزار مخصوصی استفاده می کند تا تمام جوش های سر سفید و سر سیاه را بدون آسیب رساندن به پوست از بین ببرد.

خوب است بدانید که این کار را نمی توان با خیال راحت در خانه انجام داد. اساساً جوش های سرسیاه و سرسفید منافذ شما را می بندند و پوست شما را کدر می کنند.

بنابراین اگر پوست شما کمی زبر به نظر می رسد، وقت آن است که به یک مرکز تخصصی مراقبت از پوست مراجعه کنید.


با پاکسازی پوست تمام منافذ پوست را باز کنید

امروزه اجتناب از همه آلودگی های محیطی و رادیکال های آزاد تقریبا غیرممکن است. حتی اگر پوست شما هر روز با اشعه ماوراء بنفش مضر خورشید و سایر سموم بمباران می شود.

این ناخالصی ها روی سطح پوست جمع می شوند و باعث حفظ منافذ باز پوست می شوند. بنابراین، متخصص پوست هنگام پاکسازی پوست، از مه سرد برای باز کردن منافذ و حذف تمام سلول های مرده استفاده می کند. این از آکنه و سایر مشکلات پوستی جلوگیری می کند.

بهترین آموزشگاه پاکسازی پوست در تهران

پاکسازی پوست را لایه برداری می کند

لایه برداری روشی است که به آرامی سلول های مرده را از سطح پوست شما پاک می کند. سلول های پوست به مرور زمان می میرند و روی سطح پوست جمع می شوند. این مشکل در زبری و خشکی پوست صورت موثر است.

اگرچه می توانید از یک محصول لایه بردار برای لایه برداری در خانه استفاده کنید، اما اگر می خواهید به درستی از شر سلول های مرده پوست خلاص شوید، لایه برداری پوست بهترین گزینه برای شماست. این تکنیک شامل استفاده از لایه برداری شیمیایی است که به طور کامل سطح پوست را از بین می برد و لایه سالم زیر آن را آشکار می کند.


راه های تمیز کردن پوست در خانه

پوست صورت همیشه باید محافظت شود. روش های پاکسازی پوست خانگی علاوه بر آسان و راحت بودن باعث صرفه جویی در زمان و هزینه نیز می شود.

با چیزهای بسیار کم و درمان های منظم و مراقبت از پوست صورت می توانید به پاکسازی و روشن شدن پوست کمک کنید.


پوست را بشویید

شستشوی صحیح و منظم اولین قدم در پاکسازی پوست است. برای شستشو باید از شوینده ای استفاده کنید که استحکام چرم را بعد از شستشو حفظ کند.

پاکسازی بیش از حد چربی های طبیعی پوست را از بین می برد. پس از شستن صورت خود با یک شوینده مناسب با نوع پوست، آن را با یک حوله نرم خشک کنید. هنگام شستن پوست باید از آب داغ پرهیز کرد، زیرا باعث خشکی پوست می شود.


صورت بخور

ابتدا صورت خود را به مدت حدود 5 دقیقه در یک کاسه آب قرار دهید و سر خود را با یک حوله بپوشانید. ماست صورت برای پوست های چرب عالی است. علاوه بر این، کندر به از بین بردن سموم کمک می کند، پوست را عمیقا تمیز می کند و به از بین بردن جوش های سر سیاه و سرسفید کمک می کند.

پس از اتمام مرحله رفع آلودگی، صورت خود را با یخ بپوشانید (با حرکات دایره ای) که منافذ را سفت می کند و پوست را گرم می کند.


لایه برداری پوست صورت

یکی از مزایای لایه برداری لایه برداری پوست است زیرا شستن صورت سلول های مرده و کثیفی داخل منافذ را از بین نمی برد. لایه برداری همچنین راه خوبی برای روشن کردن پوست است زیرا سلول های مرده را از لایه بیرونی پوست پاک می کند.

پس از لایه برداری، صورت باید با آب گرم شسته شود. مخلوط شکر و عسل به نسبت مساوی برای لایه برداری طبیعی پوست صورت توصیه می شود.


ماسک

ماسک صورت برای بهبود رنگ پوست و نرم کردن آن استفاده می شود. ماسک ها برای پوست بسیار تسکین دهنده و مفید هستند. ماسک های مختلفی برای انواع پوست وجود دارد که باید با توجه به نوع پوست انتخاب شوند. ماسک صورت را به طور یکنواخت روی صورت بمالید و صبر کنید تا خشک شود.

پس از خشک شدن، ماسک را با آب سرد یا گرم بشویید و خشک کنید. موز و گوجه فرنگی گزینه ای برای یک ماسک خانگی است که می تواند پوست را تمیز و سفت کند.


از تونر آن استفاده کنید

تونرها منافذ را می بندند و پوست را مرطوب نگه می دارند. شما می توانید سطح PH پوست خود را با یک تونر صورت متعادل کنید. تونر را با انگشتان خود بمالید یا در یک بطری اسپری قرار دهید و مستقیماً روی صورت خود اسپری کنید. می توانید از خیار و گلاب به عنوان تونر خانگی استفاده کنید. https://fatemehhabashi.com/


از مرطوب کننده پوست استفاده کنید

آخرین مرحله پاکسازی پوست که به اندازه مراحل دیگر اهمیت دارد، مرحله مرطوب کردن پوست است. هیدراتاسیون نیز باید با توجه به نوع پوست انتخاب شود. استفاده از مرطوب کننده های حاوی ژل برای پوست های مختلط یا چرب توصیه می شود. برای پوست های خیلی خشک باید از کرم یا لوسیون قوی صورت استفاده کرد.

همچنین باید از پاک کننده های ملایم بدون الکل برای لایه برداری پوست خشک و روغن بنزوئیل پراکسید برای پوست های مستعد آکنه استفاده کنید.