یک پرستار بچه معمولا در خانه های شخصی افراد از بچه ها مراقبت می کند. وظایف و مسئولیت های یک پرستار بچه بسته به سن بچه ها متفاوت است. به عنوان مثال، پرستاری که از نوزاد چند ماهه مراقبت می کند، مسئولیت تعویض پوشک، تمیز کردن و حمام کردن، شیر دادن و خواباندن به موقع او را بر عهده خواهد داشت. هنگام مراقبت از کودکان در سنین بالاتر، اوقات فراغت، بازی و آموزش آنها به دیگر وظایف مراقب اضافه می شود. در صورتی که کودک دارای مشکل جسمی خاص و بیماری خاص باشد، درمان در منزل همراه با آموزش و مراقبت توسط پرستارانی که دارای دانش و گواهی پزشکی هستند قابل انجام است.

یک ویژگی شخصیتی معمولی پرستاران نوزاد صبر و عشق فراوان است. این افراد با کودکان مانند خود رفتار می کنند و سعی می کنند آنها را به خوبی تربیت کنند. علاوه بر این، می توانید عادات خاص فرزندتان را با آنها در میان بگذارید یا طبق اصول تربیتی خود با فرزند مورد علاقه خود مطابق میل خود رفتار کنید.

بسته به نیاز شما و فرزندتان، مدل کار مراقب با شما ممکن است پاره وقت یا 24 ساعته باشد.



مراقبت و مراقبت از کودک

مراقبت از کودکان و ایجاد روابط دوستانه و صمیمی با کودکان یکی از مهمترین وظایف پرستار کودک است. این باعث می شود فرزند دلبندتان خلأ عاطفی نبود شما را احساس کند.



نوزاد را حمام کنید و بهداشت شخصی را رعایت کنید

یکی از مهمترین وظایف پرستار کودک، حمام کردن کودک و رعایت بهداشت فردی اوست. برای نوزادان، شستن و تعویض پوشک و برای کودکان نوپا به معنای بردن آنها به دستشویی و همراهی کودک برای شستن و مسواک زدن است.



انجام کارهای خانه و خدمت به خانه

سرپرست علاوه بر مراقبت از کودک، وظیفه تهیه غذای مناسب و مقوی برای کودک و تهیه شیرخشک برای نوزادان را بر عهده دارد. مراقب به کودک کمک می کند تا غذای خود را در غذای مخصوص بخورد و زمانی را صرف نظافت خانه و آشپزخانه می کند.



پر کردن اوقات فراغت کودک با ورزش

یکی از نیازهای اولیه کودکان سرگرمی و آموزش است. یکی از وظایف پرستار پرکردن اوقات فراغت کودک، بازی و وظایف آموزشی است. پرستار کودک را به پارک می برد و حتی سعی می کند او را در خانه سرگرم کند و بازی های آموزشی متناسب با سن او انجام دهد.


مطالعه از منبع: https://avalsafiresalamat.com/