بهتر است صندلی ماشین را با چرم یا پارچه بپوشانید

بسیاری از صاحبان خودرو به دنبال راه هایی برای بازسازی صندلی خودرو و بازگرداندن رنگ از دست رفته به خودرو هستند. گاهی هم با هدف تغییر دکوراسیون داخلی خودرو یا محافظت از پارچه روکش خودرو یا زیباتر کردن خودرو، روکش صندلی را خریداری می کنند.

روکش صندلی

روکش های صندلی خودرو بسته به جنس به دو دسته چرم و پارچه تقسیم می شوند و ویژگی های اصلی هر روکش صندلی عبارتند از:

مزایای روکش پارچه ای صندلی ماشین

یکی از مزیت های اصلی روکش های پارچه ای تنوع رنگ و طرح است. این روکش ها برخلاف روکش های چرمی در دمای تابستان باعث تعریق سرنشینان نمی شوند و گرمای کمتری را جذب می کنند. به علاوه این پوشش باعث کاهش افت دما در زمستان و گرم نگه داشتن سرنشینان می شود.

یکی دیگر از مزیت های این نوع چرمی این است که دوام و راحتی بیشتری نسبت به غلاف های چرمی دارد. روکش پارچه ثبات رنگ بهتری دارد و رنگ پریدگی آن بسیار کمتر از سایر مواد است.

معایب روکش صندلی

مشکل روکش های پارچه ای این است که هنگام کثیف شدن به سختی تمیز می شوند. اگر روی این نوع کت چیزی بریزید، قطعا شستن آن سخت می شود.

نکاتی برای انتخاب صندلی:

اگر کاور پارچه ای می خرید، روکشی بخرید که وزن بیشتری داشته باشد، زیرا در برابر پوسیدگی مقاوم تر است و عملکرد بهتری دارد. پوشش های سبک و نازک عمر مفید کمتری دارند.

بهترین روکش صندلی ماشین

روکش های چرمی یکی دیگر از انواع روکش ها هستند که مزایای بسیار زیادی دارند و آن سهولت در نظافت آن هاست.در این نوع روکش ها کثیفی ها به راحتی با یک پارچه مرطوب پاک می شوند بنابراین برای خانواده ها بسیار مناسب است.با بچه های کوچک.

این متریال در خودروهای شرکتی و سواری واقعا خوب کار می کند و همچنین کسانی که عمدتا از ماشین در لباس کار استفاده می کنند و باید وسایل را با ماشین حمل کنند بهتر است از این نوع روکش استفاده کنند.روکش چرمی ظاهر اسپرت تری دارد و برای ظاهر اسپرت ماشین سواری

برخلاف روکش های فابریک، این نوع روکش ها در تابستان خودرو را بیشتر عرق می کند و در زمستان با سرعت بیشتری فضای داخلی خودرو را گرم می کند و سرنشینان احساس سرما می کنند.

ماده سوم ترکیبی از پارچه و چرم است

جنس ترکیبی پارچه و چرم روکش صندلی ماشین به صورت هوشمند طراحی شده است زیرا قسمت صندلی و قسمت هایی که با بدن انسان در تماس است از پارچه و بقیه روکش از چرم ساخته شده است که باعث می شود این نوع پوشش خوب دارای روکش چرم و پارچه داشتن یک

این ماده دمای تابستان و زمستان را تعدیل می کند و در صورت کثیف شدن می توان بیشتر پوشش را تمیز کرد.

ویژگی های بهترین روکش صندلی ماشین

1. مقاومت در برابر سایش روکش صندلی.

2. رنگ پارچه مناسب; این رنگ به چشم آسیب نمی رساند.

3. رنگ پوشش را در برابر نور خورشید تغییر ندهید

4. در مبارزه با عرق کردن

5. تمیز کردن آسان.

رنگ روکش صندلی را انتخاب کنید

توجه به رنگ کمربندهای ایمنی برای انتخاب رنگ مناسب برای روکش خودرو بسیار مهم است، زیرا رنگ کلی رنگ تزئینی یا صندلی خودرو به رنگ کمربند ایمنی است. اگر به تمام رنگ های اجزای داخلی خودرو نگاه کنید، خواهید دید که این رنگ ها با توجه به رنگ کمربندهای ایمنی انتخاب شده اند.

روش انتخاب رنگ روکش صندلی با توجه به رنگ کمربند ایمنی

1- همرنگ

2- رنگ کنتراست

رنگ های سازگار

رنگ روکش صندلی باید بر اساس طیف وسیع رنگ کمربند ایمنی و رنگ تزئینی یا داخلی انتخاب شود (به عنوان مثال اگر رنگ کمربند ایمنی خاکستری است، رنگ روکش صندلی باید در این محدوده رنگی انتخاب شود) نزدیک به او

رنگ کنتراست

اگر رنگ های مختلف به خوبی انتخاب شوند، زیبایی زیادی به فضای داخلی خودرو می بخشد. رنگ هایی مانند قرمز و زرد یا مشکی و قرمز رنگ های بسیار محبوبی هستند که طرفداران زیادی دارند. در انتخاب رنگ متفاوت به روشن یا تیره بودن رنگ اصلی تریم خودرو توجه کنید.

رجوع به مقاله: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/روکش-صندلی/ایرانخودرو/روکش-صندلی-پژو-206/