چپل ها کفش های نرم و سبکی هستند که در خانه پوشیده می شوند و پاها را به طور کامل نمی پوشانند.

صندل ها معمولاً از پلاستیک یا نمد یا چرم نرم ساخته می شوند که گاهی یک لایه پارچه روی آن دوخته می شود.

دمپایی پلاستیکی بیشتر در حمام یا کنار استخر استفاده می شود.

لغزش به این معناست که کفش روی کفاش نیست و در کنار پای صاحب (دم پا) است.

دمپایی اتاق خواب

یکی از شایع ترین اتفاقات در خانه، ورود اشیاء نوک تیز یا نوک تیز به کف پا است که می تواند باعث آسیب یا سوراخ شدن پا شود. بنابراین بهتر است در خانه و روی فرش از دمپایی استفاده کنید. دمپایی باید اندازه دقیق پا باشد. پوشیدن دمپایی های پهن یا دمپایی های کوچک که به طور کامل به پا نمی رسد، احتمال افتادن را افزایش می دهد.

دمپایی اسفنجی روی سرامیک، کاشی یا سنگ بسیار لغزنده و خطرناک است، به خصوص اگر سطح آن خیس باشد و باید از مصرف آن اجتناب کرد.

کفش در استخر و حمام

دکتر رضا یعقوبی محقق دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پوست مرطوب عامل بیماری زا است بنابراین رعایت توصیه های بهداشتی و استفاده از دمپایی و وسایل شخصی ضروری است. استخر.

افزایش رطوبت و تاثیر آن بر روی پوست دو عاملی است که پوست را در برابر عوامل بیماری زا مستعد می کند، بنابراین رعایت بهداشت فردی در هنگام استفاده از استخر ضروری است.

پای ورزشکار یک بیماری شایع در استخرها است و در صورت عدم استفاده از دمپایی شخصی خطر ابتلا به این بیماری افزایش می یابد.

پای ورزشکار یکی دیگر از بیماری های پوستی است که در استخرها به آن مبتلا می شود.

برای پیشگیری از بیماری پای ورزشکار استفاده از دمپایی شخصی در استخر توصیه می شود.

همچنین، آسیب به پوست، آن را در برابر عوامل بیماری زا مستعدتر می کند. استفاده از دمپایی در محیط استخر علاوه بر جلوگیری از تماس پا با بیماری ها از آسیب دیدگی پا نیز جلوگیری می کند.

دمپایی و درد احتمالی

استفاده طولانی مدت از دمپایی می تواند باعث درد پا، کمردرد و حتی آسیب دیدگی لگن شود.

دکتر. شیدا مظفری کارشناس پزشکی ورزشی می گوید: پوشیدن دمپایی حرکات طبیعی و طبیعی فرد را تغییر می دهد و در نهایت به پا و زانو آسیب می رساند. تحقیقات نشان می دهد که کسانی که از دمپایی فلاپ استفاده می کنند در هنگام راه رفتن قدم های کوتاه تری برمی دارند و پاشنه های آنها با نیروی کمتری به زمین برخورد می کند.

به همین دلیل به کسانی که به هر دلیلی تمایل به پوشیدن این کفش ها را دارند توصیه می شود فقط برای مدت کوتاهی از آن استفاده کنند.

فلیپ فلاپ

دمپایی بدون انگشت و التهاب تاندون

پزشکان هشدار می دهند: پوشیدن دمپایی و صندل می تواند باعث التهاب تاندون ها شود.

یک متخصص ارتوپدی در آمریکا خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به تابستان، تمایل به پوشیدن کفش های باز و دمپایی افزایش می یابد، اما در استفاده از این دمپایی ها باید احتیاط کرد. زیرا پوشیدن آنها به خصوص برای مدت طولانی باعث التهاب تاندون ها و مشکلات دیگری می شود.

دکتر تزوی بار دیوید، متخصص بیمارستان یورک پرسبیتریان نیویورک، گفت: قرار دادن پاها در دمپایی یا صندل، فشار و مشکلات زیادی بر روی عضلات ساق وارد می کند. زیرا در این شرایط پاها هنگام راه رفتن با صندل سعی می کنند تعادل فرد را حفظ کنند.

چه کار باید بکنیم

بهترین راه حل این است که به تدریج از کفش های بسته به صندل یا دمپایی روی بیاورید تا عضلات پا با موقعیت جدید سازگار شوند و در نتیجه از درد یا التهاب تاندون های پا جلوگیری شود.

قبل از استفاده از این نوع صندل، ورزش و کشش پا ضروری است.

بیشتر از همه دمپایی می پوشند.

پوشیدن دمپایی راحت برای مدت طولانی می تواند برای سلامت پاهای شما مضر باشد. پزشکان معتقدند راه رفتن مداوم با دمپایی باعث انحراف استخوان پشت پاشنه پا به سمت بیرون می شود و فشار وزن بدن به شکل نامناسبی در کف پا و کناره های پا توزیع می شود که باعث بروز عوارضی مانند بیرون زدگی اندام از آن می شود. . شکل طبیعی آن .


رفرنس: https://www.alivitrine.ir/fa/list-product/62