شکی نیست که مهارت های ارتباطی قوی شانس موفقیت شما را در دنیای امروز افزایش می دهد. بنابراین، به عنوان یک سؤال مهم، مهم است که به طور دقیق و جامع بدانیم که اصطلاح و معنای "مهارت های گفتاری" چیست. در ادامه این متن با ما همراه باشید تا بهترین معنای عبارت را بدانید.

بیانیه هنری چیست؟ تعریف کوتاه و ساده

فن بیان در واقع توانایی صحبت کردن (در هر موقعیت و زمانی) است. وقتی صحبت از هنر می شود، جدا از اینکه شما کی هستید؟ چه کار می کنید با چه کسی صحبت می کنید، توانایی شما در برقراری ارتباط مهم است.

فقط زبان خود را تمرین کنید، باید تکنیک خود را بهبود بخشید. اگر می خواهید با دوستان خود ارتباط خوبی برقرار کنید، روابط عمومی خوبی داشته باشید، پیام خود را به خوبی به مخاطبان منتقل کنید، و همچنین باعث شوید که دیگران از معاشرت و صحبت با شما لذت ببرند، باید "هنر احساس" خوبی داشته باشید.

از طرفی ما انسان ها در ارتباط دائمی با یکدیگر هستیم. ارتباط از طریق گفتار و گفتگو شکل گرفته و پایدار می شود. تمام ارتباطات ما، چه شرکتی و چه شخصی، بر اساس کلمات و عبارات است. بنابراین، به راحتی می توان درک کرد که فن بیان نقش مهمی در زندگی ما دارد و می تواند به عنوان یک هنر یا یک مهارت گنجانده شود. مهارتی که همه ما به آن نیاز داریم. در این مقاله به طور مفصل به روش کلمه و اهمیت آن می پردازیم. به طور خلاصه، هنر سخن گفتن به این معناست که بدانیم چه باید بگوییم، چه زمانی آن را بگوییم و چگونه بگوییم.

ویژگی های داشتن تکنیک بیان مناسب

در واقع باید گفتار و گفتار خود را در زمان مناسب و با لحن و روش مناسب با دیگران در میان بگذاریم. البته این یک تعریف کلی است و لازم است هر کدام از این توابع را کمی بیشتر مورد بررسی قرار دهیم. به همین دلیل، ما بیشتر از این سه ویژگی را ارائه خواهیم کرد: دوره فن بیان زهرا شیراحمدی

1. انتخاب کلمات، مهم ترین لحظه برای بیان قوی!

قبل از شروع گفتگو، باید کلمات را انتخاب کنیم. ابتدا باید یک دید کلی از آنچه می خواهیم بگوییم داشته باشیم و سپس برویم و آن را بیان کنیم.

در واقع یکی از مشکلات اصلی که افراد در مکالمات خود تجربه می کنند این است که نمی توانند کلمات را انتخاب کنند، نمی توانند خود را به خوبی بیان کنند. در واقع هر کلمه معنای خاص خود را دارد و اغلب اتفاق می افتد که در یک موقعیت انتخاب های زیادی داریم، اما همیشه کلمات بهتر و دقیق تری وجود دارند که معنا و گفتار ما را بیان می کنند.

بنابراین، اولین رکن در توسعه فن بیان این است که به دقت در مورد کلمات فکر کنید و آنها را با دقت انتخاب کنید.

2. زمان و مکان مکالمه بر میزان خوب یا بد بیان شما تأثیر می گذارد!

یکی دیگر از مسائل مربوط به صحبت کردن، زمان و مکان گفتگو است. همه ما این ضرب المثل معروف را شنیده ایم که می گوید: «هر کلمه ای جای خودش را دارد، هر موضوعی جای خودش را دارد». در واقع بسته به هدف و موضوعی که به آن فکر می کنیم، باید بر گفتن حرف هایمان در زمان و مکان مناسب تمرکز کنیم. مثلاً راحت نیست که با رئیسمان به مهمانی برویم و از او درخواست افزایش حقوق کنیم. بلکه بهتر است درخواست خود را در ساعات اداری و در محل مناسب بیان کنیم.

3. اهمیت لحن در گفتار کمتر از کلمات و زمان و مکان نیست!

سومین ویژگی هنرهای بیانی، استفاده از صدا و سبک مناسب برای بیان کلمات است. در واقع باید از لحن و صدای مناسب برای شرایط استفاده کنیم.

به عنوان مثال، یک درخواست می تواند محترمانه باشد اگر کلمات محترمانه و لحن محترمانه باشد. اغلب اتفاق می افتد که یک فرد کلمات محترمانه را برای گفتگو انتخاب می کند، اما آن را با لحنی پرخاشگرانه بیان می کند.

طبیعتاً چنین مکالمه‌ای نمی‌تواند شاهانه باشد، زیرا نحوه بیان آن به همان اندازه مهم است که چه می‌گوییم. پس سومین ویژگی فن بیان، لحن صدا و نحوه بیان است.

فواید صحبت کردن به صورت روان چیست؟

فواید ارتباط خوب چیست؟

تکنیک های بیان آنقدر گسترده هستند که در زیر تنها به چند مورد از کاربردهای آن اشاره می کنیم.

عبارتی که در هنگام سخنرانی عمومی استفاده می شود

برای سخنرانی و کارگردانی ضروری است.

مشاوران و روانشناسان باید این حساب را داشته باشند!

وکلا باید مهارت های ارائه قوی برای دفاع از پرونده خود (و البته قاضی) داشته باشند.

همه افراد باید تکنیک خوبی برای ارائه خود در طول مصاحبه یا برنامه های متنوع داشته باشند.

در یک مصاحبه شغلی، می تواند شانس موفقیت ما را افزایش دهد!

این می تواند یک ابزار قدرتمند در دستان ما در انجام کارهای روزانه و هنگام صحبت با دوستان باشد!

هنر سخن گفتن کلید به دست آوردن حقوق شما و دوری از ظلم است!

تکنیک بیان برای بیان درست احساسات شما در زندگی مشترک استفاده می شود.

هنر بیان چیست؟ مجری رادیو

هنر صحبت کردن چیست؟

گاهی اوقات افراد در درک تکنیک بیان اشتباه می کنند. بنابراین مهم است که بگوییم هنر بیانگر چیست:

بیان هنر بیان نیست

بسیاری از اوقات مردم فصاحت را با فصاحت اشتباه می گیرند. در این مورد باید گفت که فن بیان کلامی نیست و در این میان، بلاغت اغلب می تواند به گفتار ما آسیب برساند. ما باید مراقب باشیم که در طول مکالمه حد و مرز خود را حفظ کنیم و فکر نکنیم هرکسی که زیاد صحبت می کند حرف های زیادی برای گفتن دارد!

❌ فن بیان یک زبان زیبا نیست

مردم تمایل دارند فکر کنند که هنر صحبت کردن در مورد رئیس بودن، دروغ گفتن و فریب دادن دیگران است. با این حال، هدف از این مهارت استفاده از کلمات و عبارات برای فریب یا فریب دیگران نیست، بلکه استفاده از عبارات در درجه اول برای ایجاد روابط سالم تر و کارآمدتر است. بنابراین باید بدانیم که هنرهای بیانی به معنای داشتن زبان ضخیم نیست.

❌ عبارت فعلی پاسخگو نیست

معادله فعلی نیز پاسخگو نیست. این واقعیت که ما به صورت پینگ پنگ به یکدیگر پاسخ می دهیم نه تنها نوعی بیان است، بلکه می تواند به ارتباطات ما نیز آسیب برساند. در واقع پاسخ جوینده به سادگی و بلافاصله به دنبال پاسخ از دیگران است و این امر می تواند برقراری ارتباط را برای آنها دشوار کند.

❌ داشتن صدای خوب هنر خوبی نیست

داشتن صدای خوب با خوب صحبت کردن یکسان نیست. صدای خوب البته جذاب و هدیه زیبایی است، اما صدای خوب فقط در قسمت کوچکی از گفتار ما موثر است و کلام و لحن ما و زمان و مکانی که انتخاب می کنیم بسیار مهمتر است. . . مهم.

آیا حرف های خوبی داریم یا فکر می کنیم؟

آیا واقعاً حرف خوبی داریم یا فقط فکر می کنیم؟

نکته عجیب در مورد تکنیک بیان این است که اکثر افراد فکر می کنند تکنیک بیان خوبی دارند و اصلا نیازی به آموزش در این زمینه ندارند! در عین حال باید بپذیریم که ما ملاک بیان خودمان نیستیم و در واقع این دیگران هستند که تعیین می کنند بیان ما خوب (یا حداقل قابل قبول) است یا خیر.

متأسفانه، توهم نفس از توانایی های ما بسیار قوی است. توجه شما را به یک تحقیق جالب در این باره جلب می کنم: مطالعات زیادی انجام شده است که نشان می دهد بخش محوری جامعه در وضعیت فعلی خود را جزو افراد برتر می داند. در واقع همه ما دیده ایم که بیشتر مردم فکر می کنند برتر و خاص هستند.

در زیر مطالعه "دانینگ کروگر" را که در سال 2000 برنده جایزه اسکار شد، ارائه می کنم.

در این تحقیق، به شرکت کنندگان در آزمون وظایف خاصی ارائه شد که آنها را ملزم به حل مسائل منطقی، ریاضی، تجزیه و تحلیل، گرامر یا سؤالاتی مانند خنده دار بودن شوخی و عملکرد آنها در آزمون با افراد دیگر می کرد. . . برای همین گروه تبلیغ کنید

نتایج به 4 دوجین تقسیم شد و نشان داد که همه در 50٪ برتر هستند!

نتیجه جالب‌تر این بود که افرادی که قدرت کافی برای حل مسائل را نداشتند و پاسخ‌های اشتباه بیشتری داشتند، به همان اندازه موقعیت خود را اشتباه ارزیابی کردند و قدرت و دقت قضاوت آزمودنی‌ها بهبود یافت.

در مورد رانندگی، سونسون مطالعه مشابهی را انجام داد که در آن 161 دانش آموز از سوئد و آمریکا برای ارزیابی مهارت های رانندگی خود در بسیاری از نقاط انتخاب شدند و نتایج این بود:

93 درصد آمریکایی ها و 69 درصد سوئدی ها فکر می کنند در مهارت های رانندگی جزو 50 درصد برتر هستند و 88 درصد آمریکایی ها و 77 درصد سوئدی ها اطلاعات یکسانی در مورد ایمنی رانندگی دارند!

متأسفانه این موضوع در مهارت های ارتباطی بسیار پررنگ است و افراد در این زمینه بسیار ضعیف هستند و می گویند ما در مهارت های ارتباطی بسیار قوی هستیم و در ارتباط اول هستیم! اما وقتی آنها در بن بست قرار دارند و عزت نفس مناسبی ندارند و مهارت های ارتباطی آنها نه تنها کمکی نمی کند، بلکه برای زندگی آنها مشکل ساز می شود، چه کنیم.


چرا باید به فکر تقویت شیوه گفتار باشیم؟

همانطور که قبلاً گفتیم، روابط ما مبتنی بر گفتگو و ارتباط است. بنابراین، بسیار مهم است که بتوانید خود را بیان کنید و گفتگو کنید. بیشتر هنر گویندگی در زندگی شخصی و در ارتباط با فرزندان، همسر و خانواده به ما کمک می کند، زیرا ارتباط با هر یک از این افراد مستلزم انتخاب کلمات، زمان، مکان و صدای مناسب است.

از سوی دیگر، ما اغلب در روابط حرفه ای خود به مهارت های ارتباطی نیاز داریم. به عنوان مثال، تکنیک های بیان برای یک معلم یا یک معلم متخصص بسیار مفید است و هر معلمی برای یادگیری خوب به تکنیک های بیان نیاز دارد. البته این شغل محدود به معلمان و مربیان نیست، مشاغل زیادی از جمله تجارت را در بر می گیرد.

مشاهده اشتباهات رایج؛ "من طبیعتاً در صحبت کردن خوب هستم!"

یکی از اشتباهاتی که افراد در رابطه با تکنیک بیان مرتکب می شوند این است که معتقدند استعداد ذاتی می تواند آنها را در هر زمینه ای از آموزش فن بیان بی نیاز کند. اما همانطور که گفتیم فن بیان تاثیر بسیار مهمی در روابط تجاری و همچنین شغل ما به عنوان معلم یا فروشنده یا کارمند دارد. بنابراین باید بدانیم که استعداد ذاتی به معنای نیاز به آموزش نیست و گاهی برای موفقیت در حرفه خود نیاز به آموزش فن بیان توسط متخصصین این حوزه داریم.

آخرین کلمه

در این مقاله به طور مفصل به هنرهای بیانی پرداخته ایم. بیان یعنی ما می دانیم چه زمانی و چگونه آن را بیان کنیم. هنر سخنرانی در جمع زبان یا زبان فانتزی نیست، مهارتی است که فراتر از این چیزهاست. بیان در روابط شخصی و حرفه ای ما بسیار مهم است و برای موفقیت در هر شغلی باید به جای استعداد طبیعی خود روی بیان خود کار کنیم.