اکثر مشاغل تولیدی و صنعتی در ابتدای کار خود نیاز به ساخت سوله ای متناسب با نوع کسب و کار خود دارند. اصطبل، محصولات صنعتی، مواد غذایی، انبارها و حتی سالن های ورزشی تفاوت هایی با هم دارند که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

ساخت سوله برای مقاصد مختلف

همانطور که در بالا ذکر شد، سوله ها دارای طرح های مختلفی هستند و هر کدام برای اجاره انبار ساخته می شوند. به عنوان مثال از سوله مرغداری نمی توان به عنوان سوله سالن بدنسازی استفاده کرد. یا ساخت یک انبار بزرگ صنعتی برای نگهداری مواد غذایی مناسب نیست.

ساخت سوله برای کارهای تولیدی و صنعتی

سوله کارخانه های تولیدی بنا به کاربردشان به روش های مختلفی ساخته می شوند، کاربردهای سوله های تولیدی و صنعتی شامل قطعه سازی و تامین قطعات یدکی، ساخت و ساز مکانیکی از تولید تا مونتاژ، صنایع مربوط به نفت، گاز و پتروشیمی می باشد. و نیروگاه ها

گروه های تولیدی و صنعتی که به تولید محصولات یا تولید کالا در مقادیر زیاد می پردازند، معمولاً از سوله های نیمه سنگین برای اهداف تولید استفاده می کنند. ابعاد سوله نیمه سنگین نسبتا بزرگ است و بعد از استفاده زیاد و سنگین از سوله از نظر نتایج بارگیری و تخلیه در رتبه دوم قرار دارد. این دسته از مصارف سوله شامل کارخانجات تامین کننده قطعات و تولید قطعات یدکی ماشین آلات مختلف می باشد. اگر شما یکی از فعالان این صنعت هستید و می خواهید کسب و کار خود را بهبود ببخشید، خرید سوله نیمه سنگین می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

19

غرفه سازی سبک

نمی توان سوله را سوله ای بی کیفیت یا سوله ای با قابلیت های کم در نظر گرفت. برخلاف تصور عموم، سوله های سبک عمر طولانی دارند و کیفیت ساخت بالایی دارند. به دلیل استفاده بهینه از فولاد در این نوع سوله های مدرن، استحکام و کارایی سوله های سبک با سوله های سنگین برابری می کند. از دیگر مزیت های نور می توان به هزینه کم و هزینه کم ساخت و اجرای نور به دلیل حمل آسان و سریع از کارخانه به محل پروژه، مهاجرت سریع و مونتاژ آسان و سادگی سازه اشاره کرد.

روش های ساخت سایبان های سبک شامل قاب های UBM، سایبان ها و سازه های فضایی می باشد. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

ساخت سوله برای گلخانه

امروزه کشت گلخانه ای یکی از نیازهای کشاورزی مدرن است. کشاورزی مدرن و سنتی یکی از مهمترین حلقه های زنجیره صنایع غذایی در ایران است. با توجه به افزایش جمعیت و تقاضا برای کشاورزی مدرن. هر روز شاهد رشد و توسعه قابل توجهی در این صنعت هستیم. کمبود آب و کاهش ذخایر زیرزمینی آینده این صنعت را تهدید می کند. کشاورزی در مقوله کشاورزی سنتی یکی از آن بخش هایی است که از مزایا و استفاده از چاه های آهن بی بهره نیست. کشاورزی دارای محصولات پرمحصولی است که در تمام فصول تحت کشت متعارف محصول تولید نمی کند. از این رو کشت خاک و ایجاد شرایط مساعد برای رشد و نمو گیاهان در هر فصل بسیار مهم است.در این قسمت به معرفی کشت مدرن و سودآور چندین محصول می پردازیم. و همچنین استفاده از انبارهای مختلف در کنار کشاورزی سودآور

ساخت سوله برای نگهداری مواد و مواد غذایی

سوله های ذخیره سازی بزرگ برای نگهداری غلات، خوراک دام، قطعات خودرو و سایر محصولات و تجهیزات استفاده می شود. انبارها اغلب به صورت انبارهای یک طبقه با حداقل ارتفاع 6 متر و گاهی اوقات به صورت انبارهای چند طبقه ساخته و اداره می شوند. یکی از مزایای انبارداری برای نگهداری محصولات، الزام به بیمه آتش سوزی و حوادث و اجاره است. صنعتگران و صاحبان مشاغل با داشتن بیمه از ایمنی محصولات خود رها می شوند که در صورت وقوع حادثه شرکت بیمه تا سقف درج شده در بیمه خسارت را جبران می کند.

ساخت سوله برای دام و طیور

دامپروری و پرورش طیور نیازمند محیطی مناسب شامل دام و طیور است. خانه های حیوانات و مرغ خانه بهترین گزینه برای نگهداری حیوانات و جوجه ها هستند. زمین های تعیین شده برای دامپروری و تولید طیور باید دور از سکونتگاه های انسانی و روی زمین های شیب دار و مرتفع قرار گیرد تا آب های سطحی و بارندگی وارد منطقه نشود. کیفیت و مقاومت بالای سوله تیرآهن یکی از بهترین قطعات برای ساخت خانه محسوب می شود و استحکام و مقاومت بیشتری به ظاهر سازه می بخشد. برای ساخت سوله حیوانات، ساختمان های سبک (تیر و تیرآهن) کاربرد بیشتری دارند. هیچ محدودیتی برای باز کردن وجود ندارد، برای مزارع حیوانات خوب است.

با توجه به حساسیت بالای جوجه ها و محل نگهداری جوجه ها، ساخت سالن مرغداری باید با دقت و با استفاده از بهترین مواد ساخته شود. مرغداری از نظر جنس، شکل، مقیاس، ارتفاع، نوع سقف و دیوارها با سایر جوجه ها تفاوت دارد. از آنجایی که انواع جوجه های گوشتی و مرغ های تخمگذار نگهداری می شوند، اصول پاکیزگی، تغذیه مناسب و تامین آب، تجهیزات تهویه مطبوع، سوزاندن و امکانات بارگیری کافی باید رعایت شود.

قیمت ریخته گری

یکی از مهمترین سوالاتی که قبل از ساخت انبار باید به آن توجه کرد، برآورد هزینه انبار است. هزینه و قیمت ساخت انبار به عوامل زیادی بستگی دارد و البته قیمت انواع انبارها یکسان نیست. قیمت انبار به عواملی مانند طول، عرض و ارتفاع انبار، اندازه دهانه انبار، مساحت قابل استفاده انبار، چیدمان ستون ها، اندازه انبارها بستگی دارد. ستون انبار. ، مقدار آرماتور مصرفی، میزان فولاد مصرفی، فونداسیون انبار، سقف انبار، وزن انبار، محل ساخت، نمای انبار. بستگی به متریال استفاده شده، استفاده از جرثقیل، کف انبار، نوع درب انبار و ... دارد. قیمت سقف یکی از دغدغه های اصلی خریداران سایبان است.

با سوله سبک می توان یک انبار ارزان قیمت و معقول ساخت. ارزان بودن سوله دلیل بر بی کیفیتی سوله ساخته شده نیست. همانطور که گفتیم وزن سوله در قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود و سنگین ترین وزن سوله به میزان فولاد مصرفی مربوط می شود. در سوله های سبک با روش های خاص میزان فولاد مصرفی کاهش یافته و در نتیجه هزینه های ذخیره سازی بدون کاهش کیفیت کاهش می یابد.