مواد شوینده ظرفشویی ممکن است بی ضرر به نظر برسد. کاملاً اینطور نیست. متأسفانه، صابون های ظرفشویی می توانند حاوی مواد شیمیایی بالقوه خطرناکی باشند که می توانند سلامت انسان و آلاینده های محیطی را تهدید کنند.

مایع ظرفشویی چیست؟ مواد تشکیل دهنده مایع ظرفشویی یا مایع ظرفشویی چیست؟

اگرچه شوینده ظرفشویی دارای برچسب لیست مواد تشکیل دهنده را به راحتی در دسترس قرار می دهد، بسیاری از مردم تفاوت بین SD Alcohol 3-A، Triclosan و غیره را نمی دانند. آنها مشخص نمی کنند که آیا مواد واقعا سمی یا بی ضرر هستند. کدام یک از موارد زیر می تواند خطرناک باشد؟ کدام یک امن است؟ بدون آن می توانید ظرف ها را بشویید؟

مواد موثر در مایع ظرفشویی

اگرچه برخی از لوازم جانبی از برندی به برند دیگر متفاوت است، اما همه مواد شوینده ماشین ظرفشویی از یک منبع کار می کنند. این مواد باکتری‌ها، کپک‌ها و قارچ‌ها را از بین می‌برند، اما معمولاً کمتر از ۲ درصد مایع داخل بطری را تشکیل می‌دهند.

انواع مواد مورد استفاده

مواد مایع ظرفشویی را می توان به دو دسته مواد فعال و غیر فعال تقسیم کرد. مواد فعال موادی هستند که در واقع کاری را انجام می دهند که محصول در نظر گرفته شده است. در مایع ظرفشویی، ماده فعال آن چیزی است که باکتری های روی ظروف کثیف شما را از بین می برد. نمونه هایی از مواد غیرفعال در مایع ظرفشویی شامل رنگ ها، عطرهای شیمیایی و موادی است که بافت محصول را تغییر می دهد.

مایع ظرفشویی

شستن با آب ممکن است بی ضرر به نظر برسد. این مورد نیست. متأسفانه مایع ظرفشویی می تواند حاوی مواد شیمیایی خطرناکی باشد که برای سلامت انسان و محیط زیست مضر است.

مایع ظرفشویی فله ای چیست؟ در مایع ظرفشویی یا صابون ظرفشویی شما چه موادی وجود دارد؟

اگرچه بسیاری از برندهای صابون ظرفشویی مواد تشکیل دهنده خود را فهرست می کنند، اما در دسترس هستند. اما بسیاری از مردم تفاوت بین SD Alcohol 3-A، Triclosan و غیره را نمی دانند. آنها مشخص نمی کنند که آیا این ماده واقعا سمی یا مضر است. کدام یک از مواد زیر می تواند خطرناک باشد؟ کدام یک امن است؟ بدون کدام یک می توان ظرف ها را شست؟

مواد موثر در مواد شوینده ظرفشویی

اگرچه برخی از مواد از برندی به برند دیگر متفاوت است، اما همه مواد تشکیل دهنده مایع ظرفشویی از یک ماده فعال ساخته شده اند. این مواد باکتری‌ها، کپک‌ها و قارچ‌ها را از بین می‌برند، اما معمولاً کمتر از 2 درصد مایع موجود در بطری را تشکیل می‌دهند.

انواع مواد تشکیل دهنده

مواد شوینده ظرفشویی باباسلمان را می توان به دو دسته مواد فعال و مواد غیر فعال تقسیم کرد. مواد فعال موادی هستند که در واقع کاری را انجام می دهند که محصول در نظر گرفته شده است. در مواد شوینده ظرفشویی، ماده موثره آن چیزی است که باکتری های ظروف کثیف شما را از بین می برد. برخی از نمونه‌های مواد غیرفعال در مواد شوینده ظرفشویی شامل رنگ‌ها، عطرهای شیمیایی و موادی است که بافت محصول را تغییر می‌دهد.

چیزهای عملی

تریکلوزان ماده فعال مایع ظرفشویی (و همچنین صابون ضد باکتری دست) است. هدف اصلی تریکلوزان مهار رشد باکتری ها، کپک ها و قارچ ها است. تریکلوزان در مایع ظرفشویی و صابون دست با غلظت تا 2 درصد وجود دارد. با این حال، این محصولات به طور قابل توجهی کلر کمتری مصرف می کنند. با وجود این درصد نسبتاً کمی از کل ترکیب شوینده، تریکلوزان تنها ماده فعال در اکثر مواد شوینده ظرفشویی است.