ساکنان قبرس شمالی:

قبرس شمالی با جمعیتی در حدود 500000 نفر. در شمال جزیره واقع شده است. جالب اینجاست که این کشور چهار برابر بیشتر از جمعیت بومی خود دانشجویان خارجی دارد. سالانه بیش از 1500 دانشجوی جدید وارد کشور می شوند و اکثر آنها پس از فارغ التحصیلی به کشورهایی مانند ایالات متحده، استرالیا و کانادا مهاجرت می کنند. علاوه بر این دانشجویان خارجی، سالانه میلیون ها گردشگر از قبرس شمالی دیدن می کنند.

زمان:

این کشور دارای آب و هوای معتدل است. هر کسی که در قبرس شمالی زندگی کرده است این را به خوبی درک می کند. قبرس جزیره ای در پهنه وسیعی از دریای مدیترانه است که حتی در گرم ترین روزهای سال نیز بادهای ملایم و دلپذیری در آن می وزد. بیش از 340 روز آفتابی در سال، زمستان های معتدل و تابستان های دلپذیر این جزیره فوق العاده زیبا را مشخص می کند.

البته به یاد داشته باشید: زمستان های قبرس به دلیل رطوبت هوا کمی سردتر از دمای گزارش شده به نظر می رسد. حتی اگر دمای هوا زیر صفر نباشد و خبری از برف نباشد، می توانید تا دو هفته سرد باشید.

هزینه زندگی در مهاجرت به قبرس بورومای شمالی:


با توجه به هجوم اتباع خارجی به خصوص روس ها (پس از درگیری بین اوکراین و روسیه) و همچنین بازنشستگان انگلستان و آلمان، می توان نتیجه گرفت که هزینه زندگی در این کشور زیبا این زیبایی نسبت به کشورهای اطراف بسیار مقرون به صرفه است.

علاوه بر قیمت ارزان، ایمنی و آب و هوای عالی باعث شده بسیاری از مردم قبرس شمالی را برای زندگی انتخاب کنند. برای محاسبه هزینه زندگی در قبرس شمالی، ما همیشه میزان حمایت مالی که دولت برای زندگی در هر سال ارائه می دهد را در نظر می گیریم. برای یک خانواده 4 نفره، 25000 دلار در سال ممکن است معقول باشد. (فرصت مالی در این تاریخ یعنی آگوست 2023 به همین میزان است). این هزینه شامل اجاره خانه می شود. اگر ملکی بخرید و مجبور به پرداخت اجاره نباشید، می توانید انتظار داشته باشید که هزینه های زندگی در حدود 15000 دلار در سال برای یک خانواده 4 نفره باشد.

ارتباطات در قبرس شمالی یورومای:

با افتتاح فرودگاه جدید ارزان و امکان جابجایی میلیون ها مسافر در سال و همچنین گرد هم آمدن ابرقدرت هایی مانند آمریکا، روسیه و انگلیس، استقلال قبرس شمالی انتظار دارد با جریان های بیشتری مواجه شویم. سرمایه گذاران و شرایط مسکن در این کشور سخت تر از قبل خواهد شد کسانی که در قبرس شمالی زندگی می کنند به راحتی می توانند به کشورهای اروپایی و آمریکایی سفر کنند. البته اخذ ویزا ضروری است و متقاضیان باید به کنسولگری سایر کشورها واقع در لفکوس، پایتخت قبرس شمالی مراجعه کنند.