به دنبال غرفه هایی باشید که اسنک های اماراتی مثل لوکومانداس (کوفته های شیرین)، مجبوس (برنج ادویه دار با گوشت) و سمبوسه عرضه می کنند. چگونه بلیط های تخفیف دار به دهکده جهانی را دریافت کنم؟ چه یک کلکسیون دار باشید و چه به سادگی از طرفداران برخی اقلام قدیمی باشید، در هر صورت بازار مینا می تواند یکی از مکان های جذاب برای علاقمندان به عتیقه جات و لوازم آنتیک باشد. خاندان آل مکتوم که خاندان حاکم دبی هستند تا سال 1958 در این مکان اقامت داشتند. به گزارش پرشین وی در واقع از کاری های خوشمزه گرفته تا خوراکی های شیرین، این محل می تواند بهشتی برای علاقمندان به غذا و شیرینی و به خصوص طرفداران غذاهای اصیل هندی باشد. در صورتی که مایل باشید برای شما غذا در درون اتاق نیز سرو خواهد شد. یکی از بهترین رستوران های هتل برج العرب که گزینه ای عالی برای صرف غذا در کنار خانواده محسوب می شود، رستوران باب الیم است. یکی از جاذبه های دبی که وقت زیادی را مسافران در آن صرف می کنند بازدید از مراکز خرید این شهر است. زمانی را صرف کشف کالاهای جذاب و خاص از گوشه و کنار این بازار کنید که همچون جواهرات پنهان در دل این بازار هستند. در این مکان ها می توانید کالاهای بسیار خوبی پیدا کرده و اغلب از قیمت مناسب تری برخوردارند. گزینه های دیگری هم برای رسیدن به ساحل السیف وجود دارد که شامل تاکسی آبی و اَبرا (abra) می شود؛ ابرا نوعی قایق چوبی است که توسط محلی ها در گذشته استفاده می شد و در حال حاضر هم از شکل امروزی آن که بسیار ارزان و مقرون به صرفه است، استفاده می شود. پس از گردش در بازار، با کمی پیاده روی سری به موزه دبی زده و دانستنی هایی درباره تاریخچه این شهر یاد بگیرید و یا سری به نهر دبی زده و از قایق سواری سنتی ابرا لذت برده و سواحل دیدنی را تماشا کنید.

در این پارک ساحلی می­توانید از آب گرم لذت ببرید. پارچه هایی با نقش های سنتی عربی ، پارچه های کتان ، زربافت ، توری ، ابریشمی و با رنگ های بسیار شاد و زیبا را می توانید از این بازار تهیه کرده و حتی به عنوان سوغاتی برای عزیزانتان هدیه ببرید. در فصل تابستان به دلیل بیابانی بودن دبی، دمای هوا بسیار بالا است و علاوهبر آن خشک بودن جو، تحمل گرما را سخت میکند. آگار درخت بومی آسیای جنوب شرق است اما در دبی هم به وفور یافت میشود. حتی یک حلقه طلا هم که در این ناحیه یافت شده در این موزه در معرض نمایش قرار دارد. با قدم زدن در بین مسیرهای پرجنب و جوش بازار که ردیفی از انواع و اقسام فروشگاه ها و غرفه های مختلف در آن قرار دارد، خود را غرق محیط پرجنب و جوش بازار کنید. بقیه مسیر پیاده تقریبا ۸ دقیقه زمان می برد ولی در عین حال می توانید محیط دیدنی اطراف را تماشا کنید. علاوه بر این برای نور پردازی بازار دبی ، از فانوس های قدیمی استفاده شده که بسیار دیدنی است. پوست درخت آگار، بسیار خوشبو است و برای بیماریهای تنفسی مفید است. پوست این درخت را مانند عود برای خوشبو کردن محیط میسوزانند. انتخاب بوخور، خوشبو ترین سوغات دبی شما خواهد بود که با هر بار استشمام آن روزهای خوش سفرتان را به یادتان خواهد آورد. اگر به دبی سفر کردید، هدیه دادن ماکت این برج، یک سوغات دبی مهم و یادگار شاخص سفرتان خواهد بود. که البته سوغاتی گران محسوب میشود اما شیرینترین هدیه شما خواهد بود.

به دلیل تعداد زیاد مراکز خریدی که در دبی وجود دارد این شهر تبدیل به پایتخت خرید در خاورمیانه مشهور است و دارای مراکز خرید گران قیمت و لوکس نیز می باشد. در دبی به غیر از مراکز خرید، بازارهای محلی زیادی را پیدا می کنید که بعضی از آن ها مثل بازار پارچه، بازار ادویه و بازار طلا، اختصاصی اند و بعضی هم همه جور اجناسی را با قیمت نسبتا ارزان می فروشند. دراین بازار در تمام کوچه هایش بو و عطرانواع ادویه ها پیچیده است. از مغازه های رنگارنگ، پارچه ها با طرح های پیچیده و خیابان های پرجنب و جوش عکس بگیرید. وان آب گرم، یخچال، کتری، تلویزیون صفحه تخت با کانال های ماهواره ای و میز از جمله امکانات موجود در اتاق ها هستند. شما میتوانید برای خرید به این منطقه بروید و فروشگاه هایی با برندهای مختلف را ببینید و خرید کنید. از سافاری و شترسواری در بیابانهای دبی تا قدمزدن در لوکسترین مراکز خرید از جمله این تجربیات است. همین نزدیکی به برج العرب دبی باعث شده تا این ساحل به یکی از شلوغ ترین و جذاب ترین سواحل دبی برای اجاره ماشین در دبی گردشگران تبدیل شود. از جالب ترین موضوعات این است که اگر شما سه استکان قهوه بخورید با کسی که برای شما قهوه می ریزد خواهر یا برادر می شوید، شما می توانید در سفر به این کشور این نوشیدنی را همراه با خرما تازه میل کنید.زنان در دبی لباس هایی را انتخاب می کنند که کل بدن را می پوشاند، این لباس ها تنگ نیستند و زنان همراه با این لباس روسری هم سر می کنند. به خاطر داشته باشید قبل از عازم شدن به مینا بازار کفش های راحت بپوشید، هنگام خرید روی قیمت ها مذاکره کنید و ذهن تان را برای استقبال از حال و هوای خاص بازار سنتی مینا آماده کنید.

دهکده جهانی دبی سالانه آماده میزبانی از چندین میلیون نفر از سرتاسر دنیا بوده و به همین دلیل با ترافیک جمعیتی مواجه می شود. بازار با نور چراغ های متعدد روشن شده و جنب و جوش زیادی بین مردم محلی و خریداران بر پا می شود. چانه زدن بر سر قیمت ها یکی از کارهای رایج در مینا بازار دبی است و مردم محلی هنر مذاکره بر سر قیمت ها را خوب می دانند. می توانید انواع لباس ها و پارچه های سنتی عربی که با دست دوخته می شوند یا در کارخانجات عربی تهیه می شوند را در اینجا پیدا کنید. ساحل مارینا با آبهای کریستالیاش محیطی عالی برای شنا و یا پیادهروی طولانی مدت روی ماسههای نرم هنگام غروب آفتاب است! اما یکی از لذتبخشترین تفریحاتی که در این صحرا برای مسافران بهوجود آمده امکان سافاری در ساعاتی پس از غروب آفتاب بوده که حس و حالی عالی انتقال میدهد. مسافران همچنین می توانند در فعالیت های مختلف مانند جلسات تغذیه با آکواریوم های آموزش دیده یا حتی رفتن به تورهای غواصی هیجان انگیز با مربیان واجد شرایط شرکت کنند. چه عاشق خرید باشید و چه علاقمند به خرید و چه مشتاق دیدن فرهنگهای مختلف باشید، در هر صورت این بازار تاریخی برای گردشگران تجربه ای فراموش نشدنی از مناظر رنگارنگ، رایحه های فریبنده و یا ملاقات های خاطره انگیز دارد. این بازار که در محله قدیمی و کنار ابنیه تاریخی دبی قرار دارد، به شکل یک بازار سنتی ساخته شده است.

در این بازار لوازم خاص و منحصر به فرد، مبلمان آنتیک، لامپ های تزئینی، جواهرات وینتج و قدیمی و دیگر کلکسیون های جالب را می توانید پیدا کنید. از دیگر وسایلی که در این بازار به فروش می رسد می توان به لوازم آشپزخانه، ترشی، کاری، سوغاتی های خوراکی و کفیر اشاره کرد. در این مجموعه مجسمه، وسایل تزئینی، صنایع دستی و سایر لوازم را می توان تهیه کرد. این طراحی نه تنها از نظر شکل فیزیکی نیروی وارده توسط باد در طبقات آخر را مهار میکند، بلکه به ساکنان هر کدام از طبقات نمایی منحصر به فرد و بدون اشراف به سوی سایر واحدها میدهد. سایر بخشهای این مرکز تفریحی همچنان میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود. در تمام طول سال، السیف میزبان رویدادهای مختلفی است، از جمله نمایشگاه های هنری، نمایشگاه های کشتی سازی، ایستگاه های آشپزی زنده، و اجراهای موسیقی. همهی این ویژگیها در طول زمان باعث شده است که برج خلیفه تبدیل به نماد دبی شود. همه این ویژگیها باعث میشود که این شهر، تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری جذاب در خاورمیانه باشد. در بخش ابتدایی راهنمای سفر به دبی ، موقعیت جغرافیای دبی را بررسی میکنیم. اگر شما هم از دسته گردشگرانی هستید که به دنبال هتل های ارزان دبی میگردید در ادامه این مطلب از راهنمای سفر به دبی با ما همراه باشید، زیرا به معرفی دو مورد از این هتلها پرداختهایم.

نور پردازی خاص و زیبای برج خلیفه در شب در ادامه ۵ مرکز خرید برتر در دبی را معرفی میکنیم. اما بهترین راه برای استفاده از امتیازات خود در این سفر و خرید بلیط تخفیف است. سفارش بعضی از کشور ها نظیر سنگاپور و چین، آیفون ۲ سیم کارت فیزیکی است اما از نظر کیفیت هیچ تفاوتی بین پارت نامبرهای مختلف وجود ندارد و تمام گفتهها شایعههای فروشندگان و تجربه شخصی افراد است اما برای خرید ایفون بهترین گزینه پارت نامبر سنگاپور یا همان ZAA به حساب میآید؛ البته باز هم به استفاده شخصی افراد از گوشی وبایل بستگی دارد؛ اگر با یک سیم کارت بودن گوشی مشکلی نداشته باشید، پارت نامبر LLA یا HNA میتواند بهترین گزینه شما باشد.اگر سوالی مربوط به پارت نامبرهای آیفون دارید که در این مطلب جواب آن را نیافته اید، به صورت نظر در این مقاله ثبت نمایید تا کارشناسان فنی و فروش دیجی پویا در سریعترین زمان ممکن به آن پاسخ دهند. با ساوش مگ همراه شوید تا در این جاذبه ها قدم زده و آنها را با یکدیگر تماشا کنیم. ما در اینجا به معرفی برخی از سوغاتی های دبی مانند طلا و جواهرات، پارچه و قهوه پرداخته ایم تا در تهیه سوغات از دبی نگرانی نداشته باشید. در این مطلب کوشیدیم برخی از اماکن دیدنی دبی برای کودکان را به شما معرفی کنیم و امیدواریم در تور دبی خود بتوانید از این مکانها در کنار دلبندتان دیدن بفرمایید.

قرار است به شما بهترین سوغات دبی را معرفی کنیم تا از سفر تحفه خوبی به عزیزانتان بدهید. ساعات کاری مرکز خرید الغریر: تمام ایام هفته از 10 صبح تا 10 شب به جز پنجشنبهها و جمعهها که تا ساعت 12 شب باز است. چانه زنی مودبانه می تواند به معاملات بهتر شما در حین خرید به خصوص از مغازه های کوچکتر کمک کند. این برنامه شما را در عظمت بی نظیر این محل غوطه ور می کند و اجراهای برجسته ی با استعدادترین بازیگران، آکروبات ها، خوانندگان و رقصنده های هندی را می بینید. با همین اوصاف، در دبی با شکلاتهای دیگر دنیا متفاوت است. ایستگاه الراس و سوق طلا در خط سبز (5 دقیقه پیادهروی) نزدیکترین ایستگاه هابه بازار طلای دبی است. از ایستگاه مترو خارج شده و به سمت شمال شرقی و خیابان المنخول حرکت کنید. به پیاده روی ادامه دهید تا به خیابان المنخول برسید. در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد این پارک موضوعی عظیم چند ملیتی بدانید، از غرفهها گرفته تا سواریها و بازیها، حملونقل و موارد دیگر آمده است. درنهایت اگر راجعبه ایمنی سرسرهها و وسایل بازی این مجموعه بپرسید، باید بگوییم درصورتی که شما بهدرستی از وسایل استفاده کنید و به تذکرهای مسئولان پارک توجه کنید، هیچ آسیبی متوجه شما نخواهد شد. با توجه به سازههای لوکس و چشمنوازی که امروزه در شهر دبی بنا شدهاند به نظر میرسد که این برج هم نیاز به طرحی برای زیباسازی هر چه بیشتر دارد. شما در بازار طلا می توانید هم تنوع بسیاری ببینید و هم به نسبت دیگر نقاط جهان قیمت با قیمت پایین تری طلای مورد نظر خود را تهیه کنید.

این موزه با ویژگیهایی که از آینده نشان میدهد، مانند نوری جلوه میکند که در تاریکی نمایان میشود. همچنین بازار مینا طیف بسیار گسترده ای از لباس های غیر رسمی و رسمی عرضه میکند که به شما اجازه می دهد پوشاک خاص تری را به کمد لباستان اضافه کنید. نگاه کردن به این پنگوئنها بسیار هیجانانگیز است و میتواند ماجراجویی شما را جذابتر کند. قطب های هوشمند ساحل دریا را برای شناگران روشن می کند. بنابراین شناخت بهترین مکان های یک شهر برای خرید هدایا و سوغاتی بسیار مهم است. با مجموعه متنوعی از غذاهای خیابانی و غذاهای سنتی بسیار خوشمزه این بازار از خود پذیرایی کرده و طعم های جدید را امتحان کنید. می توانید گفتگویی دوستانه با مغازه دارها و صنعتگرانی داشته باشید که اشتیاق زیادی به تجارت خود دارند. هنرهای دستی و کفش هم در این بازار به فروش می رسد. در هر دو مسیر ذکر شده پیاده روی دلپذیری خواهید داشت چرا که می توانید محیط اطراف را تماشا کرده و یا شاید به جاذبه های گردشگری دیگری برخورد کنید. در طراحی محیط این پیست بزرگ، تمام اِلِمانهای لازم برای ایجاد محیطی طبیعی لحاظ شده است. فراموش نکنید تجربه منحصر به فرد از مینا بازار و محیط رنگارنگ آن را ثبت کنید. برای دسترسی به مراکز خرید و فرودگاه میتوانید از این خط استفاده کنید. فودکورت محدودهای سرپوشیده در مراکز خرید، فرودگاهها و دیگر ساختمانها است که انواع رستورانها و غذاخوریها بهطور بههمپیوسته در اطراف آن قرار گرفتهاند. در این بازار تنوع طلا بالاست و قیمت ان هم نسبت به کشور های اطراف پایین تر است. البته می توانید بیست درصد از مبلغ آن را به صورت پیش، پرداخت کنید و باقی آن را به صورت اقساطی پرداخت نمایید.

البته اگر قصد پیاده روی ندارید، می توانید از هر دو ایستگاه مترو، از تاکسی و یا خدمات اشتراکی اتومبیل های سواری استفاده کنید. پس از خروج از مترو به سمت شمال شرقی و خیابان الغبیبه حرکت کنید. همچنین از آنجا که دمای هوا در این ساعات خنک تر است، به گزارش پرشین وی بنابراین قدم زدن در این خیابان های شلوغ را لذت بخش تر می کند و این شانس را خواهید داشت تا شاهد انرژی واقعی در این بازار باشید. این بازار از مغازه هایی با ویترین هایی مملو از طلا را در بر گرفته که درخشش این طلاها نظر بازدید کنندگان را جلب می کند. در این بین جذاب ترین آن ها، بازارها و مراکز خرید است که همه را به خود جذب می کند و بدنبال خرید برای خود و تهیه بهترین سوغات های دبی هستند. مرکز خرید ابن بطوطه از آن مراکز خرید بزرگ و خیرهکننده و محبوب دبی است که حتما به دیدنش میارزد. مرکز خرید ابن بطوطه دبی : یکی دیگر از بازارهای بزرگ دبی ابن بطوطه است که معماری خاص و محبوبیت بسیاری دارد . فرشهای دستباف و ماشینی با قیمتهایی متنوع در مراکز خرید دبی یافت میشوند. شکلاتهای دبی، با ترکیبی از شیر شتر و طعمدهندههای عربی تهیه میشوند.

ترمینال شماره سه در فرودگاه بین المللی دبی، بزرگترین ترمینال فرودگاهی جهان است که عمدتاً خطوط هوایی امارات را ارائه میدهد. سومین پایانه فرودگاه بین المللی عروس امارات در ۲ سالن جداگانه «اِی» (A) و «بی» (B)، تفکیک شده و راهروهای شیشهای پایانههای ۱ و ۳ را به یکدیگر مرتبط میکنند. در این فروشگاه میتوانید انواع وسایل مرتبط با خانهداری را تهیه کنید. همچنین در این موزه فروشگاه هایی وجود دارد که قهوه های مختلفی را در دسترس قرار می دهند برای خرید و شما با توجه به ذائقه خود می توانید خرید کنید و همچنین انتخاب خوبی بعنوان سوغاتی دبی است. این هتل در خیابان شیخ زاید دبی واقع شده و به مناطقی توریستی و تفریحی و مراکز خرید دسترسی راحتی دارد. بازار پارچه دبی، خود یک جاذبه توریستی هم هست. سوغات دبی، یکی از شهرهای توریستی پرطرفدار در بین مردم ایران، موضوع مورد بحث در این بخش است. قلب و روح بازار مینا در مردم این منطقه نهفته است. جالب است بدانید که پارچه تنها محصول موجود در بازار پارچه دبی نیست . بزرگترین مرکز خرید جهان نیست و فروشگاه هایی همچون New South China Mall که بزرگترین مرکز خرید جهان است و Golden Resources Mall ، SM City North Edsa و SM Mall of Asia در رده های بالاتری از این مرکز خرید قرار دارند. ارزش آن بهعنوان یک فلز گرانبها مدتهای طولانی پس از طلا در رده دوم قرار داشت. بازار طلای دیره بهعنوان بزرگترین بازار طلای جهان و بزرگترین بازار مسکوکات سنتی از نظر مسافران شناخته میشود. مرکز خرید وافی شامل ۳۵۰ فروشگاه منحصربهفرد میشود و بهعنوان یکی از مقاصد خرید و جاذبه های گردشگری دبی، تجربهای عالی از خرید را به گردشگران عرضه میکند.

بیشتر محصولات در 240 مغازه ارائه می شوند و گزینه های بسیاری برای خوردن غذا و نوشیدنی در این مرکز خرید وجود دارد. همچنین دارای یک پارک آبی است، که در داخل آن رستوران ها و غذاخوری های متنوعی برای میل کردن غذا و استراحت وجود دارد. یکی از جاذبه های سنتی دبی که برای اکثر ایرانی ها نیز مکانی جذاب است، بازار پارچه دبی است. برای اینکه به راستی از جذابیت فضای محلی این بازار استفاده کنید پیشنهاد می شود شب از آن دیدن کنید. حتی تصور اینکه در هوای گرم دبی بتوانید در بهترین پارکهای آبی دنیا و با مهیجترین سرسرههای آبی و ماجراجویی در رودخانههای مصنوعی، یک روز هیجانانگیز را پشت سر بگذارید؛ بسیار لذتبخش است. آنها می توانند نکات جالبی درباره تاریخ، فرهنگ و هنر نهفته در پشت محصولات خود ارائه دهند. می توانید از مردم محلی درباره غذاخوری های محبوبشان سوال کرده و یا اینکه رایحه خوشمزه غذاهایی که در فضا پیچیده را دنبال کرده و محل آنها را کشف کنید! این غذاخوری ها مثل جواهرات پنهان هستند که طعم های اصیل و همچنین تجربه غذاخوردن در محیطی صمیمی تر را برای گردشگران فراهم می کنند. به دلیل تاثیر قوی فرهنگ هندی در این بازار و وجود مجموعه ای از غذاخوری های هندی از مینا بازار اغلب به نام “هند کوچک دبی” یاد می شود. در دبی موزه ای به نام موزه ی قهوه تاسیس شده که در آن می توان روش کار و تهیه ی قهوه در کشورهای مختلف، ابزار تهیه هر مدل را می توان دید و طعم هر کدام را چشید. می توان از آنجا تهیه کرد. گردشگران بسیاری هر ساله به دبی سفر می کنند و از زیبایی این کشور لذت می برند، که در آن شور و نشاط یک کلان شهر مدرن و زندگی سنتی بیابانی در هم تنیده شده است.

خواهید دید که بسیار لذت بخش است و توصیه ما این است که دیدن این بازار پر از طلا را از دست ندهید. به علاوه لباسهایی که مارک « I Love Dubai » را میبینید که برای توریستها بسیار محبوب اند. به غیر از جاذبههای محبوب مرکز شهر دبی، چندین امکانات رفاهی دیگر را میتوان در نزدیکی برجهای ویدا دبی مال یافت. مرکز خرید دبی مال : یکی از پرطرفداترین مراکز خرید دبی است که از نظر مساحت می توان گفت بزرگترین بازار جهان است. تجربه اسکی در شهری که برفی در آن نمیبارد، یکی از مواردی است که بسیاری از گردشگران را به امارات مال جذب میکند. ارتباط با مردم محلی نه تنها در درک بهتر شما موثر است بلکه تجربه ای از ارتباط های به یاد ماندنی در این سفر به دست خواهید آورد. می توانید از برخی فعالیت های فرهنگی مثل پوشیدن لباس های سنتی، خالکوبی با حنا و یا تماشای رقص سنتی لذت ببرید. میدان هیپودروم، کاخ دولما باغچه، روملی حصاری، موزه باستان شناسی استانبول ، حمام خرم سلطان ، بازار ادویه، جنگل بلگراد و بسیاری چیزهای دیگر که می توانید ساعت ها از دیدن آنها لذت ببرید. در این بازار انواع و اقسام پارچه ها و پوشاک در معرض دید مشتری ها قرار گرفته که از پارچه های ابریشمی گرفته تا ساری های گلدوزی شده و یا لباس های سنتی مختلف هستند.