سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس ناجا در تشریح عملکرد پلیس راهور در اجرای طرح مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا با موضوع منع تردد بین استانی، گفت: از تمامی هموطنان عزیز که با سعه صدر و مشارکت حداکثری خود پلیس راهور را در اجرای طرح ملی منع تردد که مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بود یاری کردند، تشکر و قدردانی می‌کنیم و امیدواریم هرچه زودتر شاهد قطع زنجیره انتقال این ویروس در سطح کشور باشیم.

وی افزود: در طول ۱۲ روز اجرای طرح فوق در محورهای اصلی شاهد کاهش چشمگیر تردد بودیم، به‌طوری که در آزادراه رشت _ قزوین ۸۰ درصد، چالوس ۸۴ درصد، تهران - قم ۷۱ درصد و محور کاشان - اصفهان ۵۸ درصد کاهش تردد را داشتیم.

هادیانفر اضافه کرد: میانگین تردد در محورهای شمالی کشور (هراز، فیروزکوه و چالوس) شاهد کاهش ۶۲ درصدی بودیم و در کل کشور با کاهش ۳۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو بودیم.

وی ادامه داد: نیروهای پلیس راهور در ۱۴۲۲ نقطه به‌صورت فیزیکی در کل کشور استقرار داشتند و تعداد ۱۹۱۰ تیم با ۱۲۸۴۰ نفر نیروی پلیس در این طرح به‌صورت شبانه‌روزی انجام وظیفه کردند.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: در این طرح تعداد ۶۹۰ هزار و ۷۲۸ دستگاه از خودروها از مسیرهایی که منع تردد اجرا می‌شد، بازگردانده شدند و به تعداد ۷۱۹ هزار و ۵۰۳ دستگاه خودرو تذکر لسانی توسط عوامل پلیس راهور داده شده است.

وی اشاره کرد: در کنار استقرار فیزیکی مأموران، از تعداد ۱۲۹ دستگاه دوربین‌های جاده‌ای و ۸۶۸ دستگاه دوربین‌های شهری به‌صورت سیستمی نسبت به کنترل و پایش تردد خودروهای بومی و غیربومی استفاده شد.

به گفته رییس پلیس راهور ناجا بیشترین کاهش تردد به ترتیب اولویت، استان گیلان ۵۹ درصد، مازندران ۵۸ درصد، قزوین، تهران و البرز ۵۲ درصد و خراسان رضوی با ۵۰ درصد بودند.

وی در خصوص علت افزایش تردد پلاک‌های غیربومی در دو استان گیلان و مازندران نیز گفت: تعدادی از رانندگان قبل از اجرای طرح ممنوعیت تردد به این دو استان سفر کرده بودند.

هادیانفر گفت: در طول اجرای طرح ممنوعیت‌ تردد، تعداد یک‌ میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو اعمال قانون شدند. همچنین طی این مدت تصادفات فوتی ۴۴ درصد و تصادفات جرحی ۲۸ درصد کاهش داشت.