این بوستان با مساحتی حدود 24 هزار مترمربع، از بوستان های زیبای تهران است که دارای تجهیزاتی مانند چهار برج آتش، فضای بازی با آب، آبنما، چادری 700 متری با روی گردان 370 نفری، لانه کبوتر،فانوس دریایی، کالسکه رانی،پل ابریشم، آلاچیق و محیط سبز می باشد. درکه محله ای ییلاقی با قدمتی بیش از 800 سال بوده که خانه های آن به سبک خاصی در راستای رودخانه این منطقه که به نام رودخانه درکه شناخته می شود احداث شده اند، مناظر زیبای این منطقه روزانه عکاسان بسیاری را به سمت خود می کشاند.همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، محله درکه در کوهپایه رشته کوه های البرز قرار گرفته است، روزانه افراد بسیاری برای بالا رفتن از کوه و استفاده از هوای مناسب آن به درکه مراجعه می کنند، توجه روز افزون گردشگران به این منطقه سبب شده است که امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری برای آن در نظر گرفته شود. مگامال بعد از مراکز تجاری متعددی که در خود قرار داده است، به واسطه امکانات رفاهی و تفریحی زیادی که دارد، جذابیت بازدید را بیشتر کرده است. محوطهای باز و وسیع با سکوهای سیمانی و سایبانی چادری که از شاخصترین نمونههای سازههای غشایی در ایران است و به راحتی 750 نفر در زیر آن اسکان داده میشوند، تشکیل یک آمفی تئاتر جذابی را در بوستان آب و آتش تهران میدهند؛ که در طول سال مراسمهای مذهبی، جشن و حتی تئاترهای خیابانی در آنجا برگزار میشوند.

علاوه بر مکان هایی کا تا اینجا معرفی شده و اکثرا در روزهای جمعه نیز برای بازدید و تفریح مناسب هستند، پارک گلابدره تهران نیز مکانی برای از کوهنوردی روزهای جمعه است، این پارک در دامنه کوه های دربند واقع شده است که مساحتش به بیست و دو هکتار می رسد و دارای مسیر تندرستی، سینما پرواز، سورتمه تهران و سلامت با طول شش کیلومتر می باشد. اگر علاقه دارید درباره جزئیات این جاذبه دیدنی اطلاعات بیشتری کسب کنید میتوانید به مقاله پل طبیعت تهران مراجعه کنید و و خواننده مقاله جذاب یول بیر درباره این مکان دیدنی باشید. بهترین جاهای دیدنی تهران کجاست؟ در میان پارک های جنگلی تهران برخی از آنها بهواسطه محل قرارگیری و برخی دیگر به دلیل امکاناتی که برای آنها در نظر گرفته شده در لیست پارک جنگلی های تهران قرار میگیرند، اما بعضی از پارکهای جنگلی شرایط متفاوتی دارند و آنقدرها شناختهشده نیستند در حالی که فرصت خوبی را برای کسانی که در جستوجوی خلوت ترین پارک جنگلی تهران هستند، بهوجود آوردهاند. پلانتاریوم آسمان و سیارات موجود در کهکشان راه شیری را به زیبا ترین شکل ممکن در معرض دید بازدید کنندگان قرار می دهد. شیان برای کسانی که بهمنظور تفریح به این پارک جنگلی میروند امکانات خوبی در نظر گرفته و با توجه بالا بودن محبوبیتش، نمیتوان آن را در دسته خلوت ترین پارک های جنگلی تهران قرار داد.

همچنین یک استخر بزرگ هم بین محمودیه و تجریش پیکنی کرده بودند که ذخیرهٔ آب برای چنارها فراهم باشد، اما قضایای شهریور ۱۳۲۰ این اقدام را ناتمام گذاشت. محله تجریش نسبت به قبل متفاوت بوده و دچار تغییرات بسیاری شده است. اگه قصد دارید تا برای صرف صبحانه به این کافه برید در نظر داشته باشید که این مکان آخر هفتهها شلوغ میشه و بهتره که تا قبل از ساعت ۹ خودتون رو به اونجا برسونید. ساعات کاری آسمان نمای گنبد مینا تهران در دو روز انتهایی هفته از ساعت ۱۴:۴۵ تا ۲۳:۰۰ می باشد، همچنین در روزهای سه شنبه و در صورت مساعد بودن شرایط جوی به صورت رایگان می توانید از آسمان نمای گنبد مینا در بخش رصد ستاره و ماه اتسفاده کنید. ورود به پارک آب و آتش برای عموم و تمامی سنین آزاد و رایگان است و بلیطی بابت وارد شدن به آن از شما دریافت نمیکنند. در اینجا برای علاقهمندان به نجوم و آشنایی کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان با اجرام آسمانی و مطالب مربوط به فضا، کلاسهای آموزشی برگزار میشود و فیلمهای دوبعدی و سهبعدی به نمایش در میآیند. همچنین 240 نقطه از فوارههای آب تا ارتفاع 10 متری بالا میروند و کودکان را به ذوق وامیدارند که در فصول گرم سال مکان مناسبی برای آب بازی کودکان عزیز خواهد بود. امامزاده صالح از مکان های زیارتی شمال تهران می باشد که حرم و آرامگاه برادر امام رضا (ع) است این مکان از سال 1351 به ثبت میراث ملی درآمده است که علاوه بر مکان زیارتی بازاری قدیمی به نام بازار تجریش دارد و زیارت کنندگان ضمن زیارت از حرم ، از این بازار نیز دیدن می کنند. پارک لاله بیش از ۵۰ سال است که مقصد قرارهای دوستانه زیادی است، ساعتها صحبت و خنده و گریه در دل خاطرات این پارک، درست در قلب تهران ثبت شده است که کسی از آنها خبر ندارد.

در این پارک بهدلیل فاصله زیادی که آلاچیقها از هم دارند، شما میتوانید بدون نگرانی از حریم شخصیتان یا برهم زدن آرامش دیگران، ساعتی خوش را با خانواده یا دوستان داشته باشید. گنبد مینا دارای یک رصدخانه هوایی بوده و در کنار آن سالنهای نمایش فیلم های دو بعدی و سه بعدی از کهکشان راه شیری و ستاره های مشهور کیهانی نمایه های جذابی پخش میکند، در این مقاله به طور کلی با آدرس، دیدنیها و راهنمای بازدید از آسمان نمای گنبد مینا تهران آشنا شوید ، همراه این تودی باشید. البته فصل پاییز با انواع رنگهایی که به این پارک میدهد و فصل زمستان با لباس سفیدی که بر تن این پارک میکند، نیز تماشایی خواهند بود ولی بهترین زمان بازدید از این پارک، شب فصلهای بهار و تابستان است. از یک سو بادگیر سنتی ایرانی در پیش چشم شما قرار میگیرد و در سوی دیگر موزاییکهای کوچک رنگی که در کنار هم نقش و نگاری تماشایی را تشکیل داده اند، شما را مسحور خود میکند. در بخش بالا مسیردسترسی به این بازارچه داده شد. اگر به اصول علم نجوم و ستاره شناسی اشنایی ندارید بهتر است در روزهای سه شنبه هر هفته در بین ساعات ۱۹ الی ۲۱ به گنبد مینا مراجعه کنید تا به صورت رایگان از رصد خانه این مجموعه استفاده کنید و ستارهها و کهکشانهای نزدیک را با تلسکوپهای پر قدرت اسمان نما تماشا کنید، البته این مورد نیاز به دارا بودن شرایط جوی مناسب در تهران بوده تابتوان ستارهها را تماشا کرد، به طور کل آسمان نمای گنبد مینا به دو قسمت فیلم ها و تصاویر دو بعدی و سه بعدی و قسمت موزه علوم تقسیم میشود که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد. در صورت مساعد بودن شرایط جوی، ابری نبودن هوا و عدم وجود بارش باران یا برف شما میتوانید همراه فرزندان خردسال یا نوجوان خود در روزهای سه شنبه هر هفته راهی آسمان نما گنبد مینا شوید تا به صورت رایگان و البته به نوبت از رصدخانه گنبد مینا اقدام به تماشای ستارهها و ماه کنید، تلسکوپ موجود در گنبد مینا که در اختیار بازدید کنندگان قرار میگیرد از نوع ۱۶ اینچی بوده که در ایران جز معدود تلسکوپهای ۱۶ اینجی بشمار میرود.

این ایوان با دو رشته پلکان مارپیچ از حیاط قابل دسترسی است و هنوز شکل قدیم خود را حفظ کرده است. ایام تعطیل شامل شبهای جمعه، ماه مبارک رمضان و مناسبتهای ویژه مذهبی بهصورت یکسره باز است. برای اطلاع از آخرین و جدیدترین فیلمهای گنبد مینا، همایش و فستیوالهای علمی گنبد مینا و ساعات کاری این مجموعه در ایام تعطیل و مصادفتهای خاص میتوانید وب سایت گنبد مینا که در بخش جزئیات ابتدای مطلب درج شده را لمس کنید تا در جریان آخرین اخبار و اطلاعیههای آسماننمای گنبد مینا قرار بگیرید. همچنین غرفه عکاسی، غرفه گیفت شاپ، نیمکت و لابی، راهنمای گردشگری، اطلاعات، تهویه مناسب و صندلیهای عالی در سینمای گنبد مینا تعبیه شده تا بازدید کنندگان در ۹۰ دقیقه با راحتی و اسودگی خاطر مشغول تفریح علمی خود شوند. پارک آب و آتش نیز در فصل بهار و تابستان با فوارههای آب خود هوای بسیار خنکی را به اطراف خود میبخشد و لذت گشتوگذار در پارک را دوچندان میکند. تور مجازی یکی از امکانات این سایت است، که به کسانی که امکان بازدید حضوری از موزه گلستان را ندارند، حس بودن در این فضا را میبخشد. البته هنوز کرایه دوچرخه امکان پذیر نیست، ولی کسانی که دوچرخه دارند میتوانند از این مسیر برای ورزش و لذت بردن از پارک بصورت همزمان بهره ببرند. با اینکه اکنون امکان بالارفتن از فانوس وجود ندارد ولی دیدن خود برج خالی از لطف نیست.

بنابراین به مسیر خود ادامه دهید اما توجه کنید که دره اروس در زمستان بهمن های سختی دارد و ایمن نیست. ایسنا، ۱۹ بهمن ۱۳۹۸. برای پریدن از این دکل باید حداکثر ۸۰ کیلوگرم وزن داشته باشید. در بخش ویدیوال گنبد مینا فیلمهای متعددی با کیفیتهای ۴ کی برای بینندگان پخش میشود که در آن فیلمهای زیبایی از کهشکانها و کرات مختلف برای عموم مردم پخش میشود و در جوار ویدیوال بخشی دیگر با نام فضا جایگاه آینده یکی از جذابترین بخشهای دیدنی گنبد مینا را تشکیل میدهند، در این قسمت شما با انواع ماهوارههای ایرانی و خارجی که در حال حاضر در مدار کره زمین در گردش هستند آشنا می شوید و فیلمهای تخیلی متعددی از ستارهها و کرههای دیگر کهکشانها با آموزش مشاهده خواهید کرد ، همچنین ترازوهایی در فضا جایگاه آینده تعبیه شده است که وزن شما را در کرههای مختلف منظومه شمسی نمایش میدهد. شاید جذابترین قسمت این پارک این است که جایگاهی بهعنوان مرکز تکثیر و بازپروری یوز آسیایی پردیسان در پارک وجود دارد که در سالهای مختلف برخی از یوزپلنگهای ایرانی از جمله کوشکی و دلبر، مارتا، ایران و امروز هم پیروز برای زمانهای محدودی در آن زندگی کردهاند. بوستان حضرت ابراهیم پارکی نسبتا مدرن در دل کلانشهر تهران است که به دلیل وجود فوارههای آب و آتش این پارک را، پارک آب و آتش نیز نامیدهاند. اگر علاقهمند به خرید هستید، میتوانید در میلاد نور تجربه لذتبخشی از خرید پوشاک و کیف و کفش، اکسسوری، محصولات برند و طلا و جواهر داشته باشید.عکس از اینستاگرام میلاد نورمیلاد نور با سابقه درخشانی که در ارائه محصولات باکیفیت و اورجینال داشته، سالها است که مورد توجه بسیاری از شهروندان تهرانی قرار گرفته است. از نکتههای جالب توجه و متفاوت در مرکز خرید مگا مال وجود فضای اختصاصی برای خانمها در طبقه اول این پاساژ است.

در بخش دیگری با نام زمین گهواره حیات تندیسهای متعددی از پزشکان مشهور ایرانی وجود دارد و در کنار آنها شما به طور کلی با تاریخچه طبیعی کره زمین از جمله انواع گیاهان و جانداران اشنا خواهید شد، کتاب های مختلف آموزشی همراه با کاتالوگهای پزشکی برای راهنمایی بیشتر گردشگران در این قسمت تعبیه شده است. نام شهرک بام تهران به علت واقع شدن در شمالیترین قسمت محدوده سعادتآباد و همجوار با مناطق کوی فراز و بالاتر از میدان بهرود در شهرداری تهران به ثبت رسیده است. علاوه بر مسیر دوچرخه سواری، پیست اسکیت مجهز و کاملا استانداردی در بوستان آب و آتش وجود دارد و وسعت آن به 4500 متر مربع میرسد که میتوانید در ساعات تعیین شده از این پیست استفاده کنید و یا در کلاسهای آموزشی اسکیت آن نیز ثبت نام به عمل آورید. بوستان آب و آتش فضایی برای پیادهروی و دوچرخهسواری و حتی پیست اسکیت و زمین بازی مخصوص کودکان نیز در نظر گرفته است که این امر باعث شده طرفداران بیشتری در بین تمام سنین داشته باشد. و اما شهرت امامزاده داود با کوهنوردی هایش و البته شهربازی و باغ وحش تعطیلش و البته بازارجه سنتی در قدیم جایی برای گذراندن تعطیلات تابستانی و روزهای جمعه جوانان تهرانی بود، این امامزادهکه قدمتی دیرینه دارد در زمان فتحعلی شاه قاجار بازسازی شد. یکی از مکان های تفریحی از دیرباز دربند تهران بوده که جزء ییلاقات اطراف تهران بحساب می آید، این مکان هم در روز و هم در شب زیبایی خاص خود را دارد و محل تفریح بسیاری از گردشگران می باشد، با سفر به دربند تهران می توانید از امامزاده ابراهیم، آبشار سوتک، آبشار دوقلو و رستوران های سنتی آن بازدید کنید. ترکیب این ویژگیهای چشمگیر، منظرهای بصری ایجاد میکند که چشم هر بینندهای را مجذوب خود میکند.

بوستان آب و آتش دارای معماری چشم نواز است. یکیدیگر از مواردی که پارک جنگلی طالقانی را به یکی از بهترین پارک های جنگلی تهران تبدیل کرده، نزدیکی این پارک به چند مجموعه بزرگ در تهران است. یکی از زیباییهای محبوب پارک آب و آتش، وجود پل طبیعت است و این پارک را به پارک طالقانی متصل میکند. جذابیت ها و برنامه های هیجان انگیزی که در گنبد مینا وجود دارد موجب شده است که افراد زیادی به این مجموعه علاقمند شوند و به بازدید از آن بروند. در گذشته باغ موزه نگارستان دارای سه بخش بوده که به نام های دلگشا، قلمدان و نگارستان معروف بوده و معماری آن ها به صورت کلاه فرنگی بنا گشته بود. در ابتدا تصمیم بر این بود که دانشگاه تهران در این محدوده ساخته شود که پس از بررسیها مشخص شد محدوده در نظر گرفته شده سیلخیز است و از اجرای این تصمیم صرف نظر شد. بر اساس مدارک موجود، ارگ سلطنتی تهران در زمان شاهعباس صفوی بنا شد. ساخت این بنا بر اساس معماری ایرانی اسلامی انجام شده است و در آن مفاهیم علمی و نجوم به صورت سه بعدی در معرض نمایش قرار می گیرد. آسمان نمای گنبد مینا تهران واقع در بوستان نوروز نزدیک پارک آب و آتش و پل طبیعت از بهترین جاهای دیدنی تهران است، قیمت بلیط گنبد مینا تهران و ورودی گنبد مینا در سال جاری ۵۰ هزار تومان است، همچنین روزهای فعالیت گنبد مینا، این مجموعه علمی و تفریحی فقط در ایام پنجشنبه و جمعه بوده که البته در ایام نوروز به همه روزه این مجموعه فعالیت می کند.

کمتر کسی تهران را با جاذبههای گردشگری و زیبایش میشناسد، با این حال این پارک دارای امکانات تفریحی، علمی و دیدنیهای زیبایی است که به یکی از پرطرفدارترین جاذبههای تهران تبدیل شده است. بام ماشینی به نسبت بام های دیگر تهران کمتر شناخته شده است و به همین دلیل نسبت به بامهای دیگر تهران کمی خلوتتر است. از طرف دیگر، تپههای زیادی که پارک رروی آنها بنا شده، جای خوبی برای کسانی است که دوست دارند کمی هیجان در رانندگی را تجربه کنند. معماری دیدنی کاخ در کنار بخشهای مختلف آن موجب شده تا جذابیت زیادی برای توریستها داشته باشد. در یکی از اتاقهای عمارت این موزه تعداد زیادی تابلو نقاشی در سبک پرتره به نمایش گذاشته شده و علت نامگذاری باغ موزه نگارستان نیز همین است. معماری این عمارت، سبک و سیاق دوران قاجار دارد و ترکیبی از معماری ایرانی و اروپایی است. یکی از ویژگیهای جذاب تکیه تجریش، معماری آن است که ممکن است کمی با سایر تکیهها تفاوت داشته باشد. طراحیهای این پارک برای عکاسی جذاب است و شما به غیر از نمای پل طبیعت و بزرگراه مدرس، میتوانید بهسراغ عکاسی از پیادهراه چوبی هم بروید. اما اگر اهل پیادهروی هستید نگران نباشید، جدا از مسیرهای رانندگی، مسیر ویژه پیادهروی این پارک جنگلی، خطرات را کاهش داده و به نوعی پارک جنگلی سوهانک را به جایی برای علاقهمندان به دوندگی و پیمایش تبدیل کرده است.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از کرایه تاکسی فرودگاه امام خمینی دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.