بهترین کارخانه تولید فولاد: انتخاب مناسب برای پروژه های ساختمانی

در اخبار امروز علاوه بر ارائه یکی از استثنایی ترین انواع پروفیل فولادی، می خواهیم بهترین کارخانه تولیدی در این زمینه را ارائه دهیم. میلگرد عنصری مهم در صنعت ساختمان است و نمی توان تاثیر آن بر قیمت مسکن را نادیده گرفت. بنابراین برای مهندسان و افراد فعال در زمینه ساخت و ساز داشتن اطلاعات کامل در مورد مزایا و کاربردهای مختلف آرماتور ضروری است. در این متن به سوالات زیر می پردازیم و اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار می دهیم:

• میلگرد چیست و چه انواعی دارد؟

• در چه مواردی از میلگردهای تقویت کننده استفاده می شود؟

• کدام کارخانه تولید میلگرد در بین معماران محبوبیت بیشتری دارد؟

معرفی محبوب ترین کارخانه تولید میله فولادی

کارخانه های زیادی در زمینه تولید میلگرد از جمله ذوب آهن اصفهان، ظفر بناب، کویر کاشان و غیره فعال هستند، اما مهمترین کارخانه آناهیتا گیلان است. این کارخانه انواع میلگرد را بر اساس استاندارد ISIRI 3132 تولید می کند که بر اساس استانداردهای روسیه به وضوح در گریدهای مختلف نوشته و آجدار نوشته شده است. یکی از مهمترین دلایل استفاده از این نوع میلگرد و محبوبیت آن عدم افزایش وزن نهایی سازه به دلیل نزدیک بودن وزن میلگرد آناهیتا گیلان به میز استال با استفاده از مواد مرغوب می باشد. مواد و شمش های فولادی SP5، رعایت دقیق استانداردها و اندازه مناسب آج و مقاومت بالای آنها در برابر نیروهای مختلف از جمله استحکام کششی. این کارخانه محصولات خود را به سراسر ایران ارسال می کند اما به عنوان مثال قیمت میلگرد آناهیتا درب کارخانه به دلیل هزینه حمل و نقل با قیمت ارسال در تهران متفاوت است. از آنجایی که این کارخانه در شهر صنعتی رشت در استان گیلان واقع شده است، هر چه سفارش دورتر باشد قیمت آن برای مردم بیشتر می شود.

منطقه اهرمی؟

میلگردها قطعات بلند فولادی و همچنین بلوک های استوانه ای جامد هستند که عمدتاً به عنوان تقویت کننده بتن در ساختمان سازی استفاده می شوند. این مقاطع فولادی نقش مهمی در ایمنی و مقاومت سازه های بتنی ایفا می کنند، زیرا مقاومت کششی پایین بتن باعث فروریختن ساختمان در اثر نیروهای مختلف وارد بر سازه می شود. ماده اولیه تولید این قطعه شمش فولادی SP5 است اما گاهی از آهن قراضه به عنوان ماده اولیه تولید میله فولادی استفاده می شود.

علاوه بر این، استانداردهای مورد استفاده در هر کارخانه متفاوت است، اما موارد زیر از رایج ترین آنها هستند:

• استاندارد روسیه GOST 5781.

طبقه بندی میلگردهای تقویت کننده طبق استاندارد روسی به 4 دسته A1، A2، A3 و A4 تقسیم می شود که A1 مربوط به میلگردهای تقویت کننده ساده و سه مورد دیگر متعلق به میلگردهای تقویت کننده آجدار است. در این استاندارد مقدار کربن مصرفی در هر میلگرد افزایش می یابد تا آنها را به دسته های مختلف به نام های نرم، نیمه سخت و سخت تقسیم کند.

• استاندارد ژاپنی JIS G3112

استفاده از این استاندارد مقاومت بیشتری به زره می دهد، زیرا ژاپن کشوری با خطر لرزه است. بنابراین توجه داشته باشید که به دلیل شکنندگی زیاد میلگردهای تقویت کننده معمولی، از این استاندارد برای تولید میلگردهای تقویتی آلیاژی استفاده می شود.

• استاندارد اروپایی DIN 488.

میلگردهای تولید شده به این روش حساسیت کمتری دارند زیرا پس از نورد گرم از خنک کننده مایع استفاده می کنند. به عبارت دیگر، طبق روش استاندارد اروپایی DIN 488، پس از فرآیند نورد گرم، به منظور جذب مجدد گرما در قسمت فولادی، آب بر روی پوست ریخته می شود که باعث بهبود خواص مکانیکی میلگرد می شود.

• استاندارد ملی ISRI 3132

استاندارد ملی ISIRI 3132 یکی از استانداردهای مرجع تولید میلگرد در ایران است که با نام کامل «میلگردهای فولادی نورد گرم برای تقویت بتن - خواص و روش های آزمایش» شناخته می شود. بر اساس این استاندارد آرماتورها به دسته هایی مانند آرماتورهای ساده، آرماتورهای یکنواخت یا دنده عنکبوتی، آرماتورهای آجدار یکنواخت یا عنکبوتی ضربدری و آرماتورهای یکنواخت یا دنده عنکبوتی تقسیم می شوند.

معرفی انواع میلگرد:

خانه های میلگرد مختلف بسیار بزرگ هستند به همین دلیل این واحدها بر اساس وضعیت، سطح، ظاهر، نوع و عوامل دیگر به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که در ادامه به همه آنها می پردازیم.

• انواع سلاح بر اساس جنسیت

در قسمت قبل با انواع استاندارد میلگردهای مورد استفاده در ساخت و شکل ظاهری آنها آشنا شدیم، اما این محصولات نیز به دسته هایی مانند میلگرد کربنی، اپوکسی، میلگرد گالوانیزه، فایبرگلاس، فولاد ضد زنگ یا تقویت کننده فولاد ضد زنگ و کامپوزیت ها تقسیم می شوند. زره پوش

• انواع میلگرد با توجه به نوع کاربرد

طبقه بندی های بیشتری برای مقاومت ها بر اساس شکل، کرنش، کاربرد و نوع آنها وجود دارد مانند سیم مارپیچ، سیم HSD، سیم زیگزاگ، سیم ترانس، سیم پیچ حرارتی، سیم تقویت کننده، سیم معمولی، سیم بستر، سیم زمان منفی و سیم اروپایی. . میلگرد شناخته شده است.

جالب است بدانید یکی دیگر از طبقه بندی های میلگرد این است که سایزهای این محصولات از 8 تا 50 می باشد. البته میلگرد سایزهای دیگری نیز وجود دارد، اما سایزهای اصلی میلگرد مورد استفاده شامل سایزهای 8، 10، 12، 14، 16، 18، 20، 22، 25، 28 و 32 می باشد.

مهمترین میلگرد در صنعت ساختمان

اکنون که میلگرد را به خوبی می شناسید باید بدانید که این پروفیل های فلزی در صنایع خودروسازی و مهندسی، در ساخت سد و مواردی از این دست کاربرد دارند، اما مهمترین صنعتی که در آن کاربرد دارد ساختمان سازی است. به همین منظور می خواهیم مهم ترین میلگردهای تقویتی مورد استفاده در این صنعت و موارد استفاده از آنها را معرفی کنیم.

• آرمیچر تخت

این آرماتور برای افزایش مقاومت بتن در ستون ها، فونداسیون ها یا پی ساختمان ها که بیشترین کاربرد را در ساختمان سازی دارند، استفاده می شود.

• نوار کاج

از این میلگرد برای اتصال میلگردهای طولی با میلگرد خموت و همچنین افزایش دوام خموت استفاده می شود.

• زیر آرمیچر

در برخی موارد علاوه بر آرماتورهای استاندارد، برای افزایش استحکام پی ساختمان، از دو ردیف میلگرد آرماتور به نام طاق به صورت افقی استفاده می شود که معمولاً در قسمت بالایی فونداسیون قرار می گیرند.

• پشت ثابت

گاهی در هنگام ساخت دیوارها لازم است از یک سری آرماتور به نام آرماتورهای رکابی برای حمایت افقی و عمودی دیوارها استفاده شود. در واقع کاربرد این نوع آرماتورها در ساخت دیوارهای بتنی می باشد.

• میلگرد ادکا

به منظور افزایش قابل توجه تحمل نیروی برشی تیر در قسمت نگهدارنده تیرهای ساختمان از آرماتورهایی به نام آرماتور ادکا استفاده می شود.

در نهایت

ما سعی کرده ایم ابتدایی ترین نکات تخفیف را به شما ارائه دهیم، اما اگر می خواهید بیشتر بدانید، می توانید از سایت هایی مانند www.metalsdepot.com استفاده کنید.