در این مقاله از مجله پارت نیوز درباره فیلم و سریال ایرانی پدرسالار صحبت خواهیم کرد. این سریال به کارگردانی جیو یاد اکبر خواجوی یکی از خاطره انگیزترین سریال های تلویزیونی در لیست طولانی ترین سریال های پخش شده است.

این سریال خانوادگی که اولین بار در سال ۱۳۷۲ پخش شد، با استقبال بسیاری از بینندگان مواجه شد و بارها از شبکه های مختلف تلویزیون بازپخش شد.

تغییر چهره هنرمندان سریال پدر سالار پس از 28 سال

محمدعلی کشاورز بازیگر نقش اسدالله خان در سال 1309 به دنیا آمد. این بازیگر پیشکسوت در فیلم ها و سریال های طولانی مدت ایفای نقش کرده است و نقش های سریال پدرسالار و اسدالله خان از کارهای معروف او بود.

محمدعلی کشاورز در پنجم ژوئن 2019 در سن 90 سالگی درگذشت.

حمید خیرآبادی یکی از هنرمندان مطرح کشورمان متولد 1303 است که از 16 سالگی فعالیت هنری خود را آغاز کرد.این هنرمند در سریال پدرسالار نقش مادر خانواده و همسر اسدالله خان را بازی کرد. حمیده خیرآبادی معروف به مادر سینمای ایران در ۸۵ سالگی در ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ درگذشت.

اکرم محمدی نوه ایلخانی در 15 مرداد 1337 در تهران به دنیا آمد. او با بازی در نقش زهرا (همسر جلال و دختر مولد) در سریال پدر سالار به شهرت رسید.

محمود پاک نیت بازیگر سینما و تلویزیون متولد 1331 است. او با بازی در نقش جلال پسر اسدالله خان در سریال پدر سالار به شهرت رسید.

خسرو شجاع زاده بازیگر نقش جمال پسر ارشد اسدالله خان و همسرش زهرا در اول خرداد 1324 به دنیا آمد و در سال 1395 در سن 71 سالگی درگذشت.

کتایون ریاحی دختر خوب و مهربان اسدالله خان بود. این هنرمند متولد 19 دی 1341 با بازی در نقش زهرا در سریال پدر سالار شناخته شد و پس از آن مدت ها کار کرد.

کمند امیر سلیمانی بازیگر متولد 25 خرداد 1352 در سریال پدرساهو در نقش اوزار عروس خانواده است. او در این نقش بسیار محبوب شد.

ناصر هاشمی بازیگر نقش ناصر برادر کوچکتر اسدالله خان و همسر آذر متولد 1 فروردین 1335 است.این بازیگر که در ازدواج خود در سریال مشکلات زیادی را در خانواده اسدالله ایجاد کرد، 66 ساله بود.

جمیله شیخی هنرمند و پیشکسوت کشورمان بازیگر نقش خواهر خانم اسدالله خان و مادر زهرا در سریال پدرسالار در 18 اردیبهشت 1309 متولد شد و در سال 1380 در سن 71 سالگی درگذشت.

سیامک اطلسی برادر اسدالله خان و پدر آذر در 13 تیر 1315 به دنیا آمد و در سال 1400 بر اثر ویروس کرونا درگذشت.

آزیتا لاچینی در نقش آذر مادر معصومه در پنجم دی ماه 1317 به دنیا آمد. او قبل از سریال پدر سالار در کارهای زیادی بازی کرد و جزو چهره های معروف عرصه بازیگری بود.

فرحناز منافی ظاهر، نقش مهری، دختر بزرگ اسدالله خان، متولد 1 خرداد 1339، همسر سابق حسین محب اهری، بازیگر سینما و تلویزیون است.

پرستو گلستانی متولد 20 خرداد 1349 بود و در سریال پدرسا نقش زری دختر کوچک خانواده را بازی کرد. این هنرمند در سال های اخیر بیکار بوده است.