کارشناسان بر این باورند که می توان در مورد ویژگی های فنی یک پرینتر بسیار صحبت کرد، اما ویژگی هایی وجود دارد که می توان از آنها برای انتخاب آگاهانه هنگام خرید چاپگر استفاده کرد.


چندین مشخصات اولیه برای چاپگرها وجود دارد که می توانید از آنها برای انتخاب و خرید دستگاهی که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد استفاده کنید. در ادامه ویژگی های اساسی چاپگر آوا فرهنگ را با هم بررسی می کنیم.

* کیفیت چاپ (dpi):

این ویژگی تعداد نقاطی را که چاپگر می تواند روی هر جعبه کاغذ قرار دهد تعیین می کند. از آنجایی که مشخصات استاندارد مدت‌هاست تنظیم شده است، همه اعداد dpi مضرب 300 یا 360 هستند، برای مثال 1200 یا 1440 dpi.

هرچه وضوح بالاتر باشد، چاپگر می تواند با دقت بیشتری چاپ کند. مصرف‌کنندگان از فناوری‌های دیگری برای گسترش قابلیت‌های این قطعات استفاده می‌کنند، اما اعداد فعلی به اندازه گذشته قابل توجه نیستند.

* سرعت موتور:

این عدد معمولاً به صورت صفحات در دقیقه (PPM) و گاهی اوقات به صورت کاراکتر در دقیقه (CPM) یا تصاویر در دقیقه (IPM) بیان می شود، اما در بسیاری از موارد این ادعاها باید با احتیاط مورد بررسی قرار گیرند زیرا فروشندگان اغلب اعداد چاپ شده نشان دهنده "پیش نویس" هستند. ، که سریعتر است اما به خوبی تنظیمات کیفیت استاندارد به نظر نمی رسد، یا بدتر از آن، زمان پردازش اولیه را قبل از چاپ اولین کاغذ حذف می کند.

همچنین لازم به ذکر است که سرعت چاپ بسته به پیچیدگی کار متفاوت است. چاپ گرافیک پیچیده یا چاپ در هر دو طرف کاغذ می تواند سرعت چاپگر را کاهش دهد.

* حافظه داخلی:

این ویژگی در کیلوبایت (KB) یا مگابایت (MB) بیان می شود. در چاپگرهای اداری، اندازه استاندارد حافظه داخلی نشان دهنده مقدار داده ای است که دستگاه می تواند در زمان انتظار برای چاپ ذخیره کند.

یک چاپگر رومیزی ارزان قیمت می تواند 32 تا 128 مگابایت رم داشته باشد، در حالی که مدل های رده بالا دارای 256 مگابایت رم هستند و چاپگرهای گرافیکی می توانند از 1 گیگابایت شروع کنند.

اگر دفتر شلوغی دارید یا فایل های تصویری پیچیده یا فشرده چاپ می کنید، به حافظه بیشتری نیاز دارید و باید ارتقای حافظه بالاتری را بررسی کنید تا مطمئن شوید که حافظه مدل مورد نظر می تواند برای نیازهای شما افزایش یابد.

* حداکثر صفحات منتشر شده در ماه (برنامه ماهانه):

برای تمام پرینترهای اداری و اکثر چاپگرهای شخصی، این ویژگی شامل عددی است که نشان دهنده حداکثر تعداد صفحاتی است که دستگاه می تواند بدون مشکل در ماه چاپ کند.

یک چاپگر شخصی معمولی طول عمری در حدود پنج هزار صفحه دارد، در حالی که برای چاپگرهای اداری ارزان قیمت این تعداد حدود 20000 صفحه است. مدل های بالاتر می توانند محدوده فعالیت یک میلیون صفحه یا بیشتر داشته باشند.

مقدار پرینت گرفته شده باید کمتر از مقدار استاندارد مدل در نظر گرفته شده باشد، در غیر این صورت باید به دنبال چاپگری با محدودیت بالاتر باشید. این استاندارد همچنین نشان دهنده دوام و پایداری چاپگر خواهد بود.

* شبکه:

یک چاپگر شخصی همیشه یک اتصال USB برای استفاده در رایانه دارد چاپگرهای بیشتری برای استفاده بین چندین رایانه که به صورت بی سیم از طریق شبکه به یکدیگر متصل هستند، ارتباطات بی سیم داخلی دارند.

یک چاپگر اداری یک اتصال اترنت خواهد داشت، بنابراین می تواند از طریق شبکه کار کند. برخی از مدل ها ممکن است دارای قابلیت های بی سیم برای استفاده در یک دفتر کوچک باشند. بسیاری از چاپگرهای اداری دارای صفحات وب یا ابزارهای دیگر برای مدیریت آسان در شبکه هستند.

ویژگی های چاپ کاغذ

* سینی ورودی کاغذ استاندارد و اختیاری:

تعداد صفحاتی که چاپگر می تواند در قالب استاندارد بپذیرد باید بیشتر از تعداد صفحات چاپ شده در روز باشد، ترجیحاً سه یا چهار بار، بنابراین به بیش از یک یا دو صفحه در هفته نیاز ندارید. سینی را بیش از یک بار خالی کنید. پرکردن

یک چاپگر شخصی معمولی معمولاً بین 100 تا 150 برگ را در یک سینی نگه می‌دارد که اغلب تغییر نمی‌کند. چاپگر اداری دارای ظرفیت کمتر از 250 برگ است، اما مدل های بالاتر می توانند ظرفیت 500 یا هزار برگ یا بیشتر را در فرم استاندارد یا ارتقا یافته خود داشته باشند.

اگر در یک دفتر شلوغ هستید یا نیاز به چاپ کاغذ با اندازه های مختلف دارید، به چاپگری با چندین سینی کاغذ نیاز دارید، بنابراین مطمئن شوید که چاپگری که انتخاب می کنید چنین تغییراتی را داشته باشد.

* ورودی سینی یا کاغذ چند منظوره:

این ویژگی ها به گونه ای طراحی شده اند که به انواع کاغذها مانند پاکت نامه پاسخ دهند و برای استفاده گاه به گاه ایده آل هستند زیرا قبل و بعد از چاپ نیاز به مداخله دستی دارند، اما اگر به طور مرتب کاغذها را تهیه می کنید، باید به دنبال چاپگری باشید که دارای لایه باشد. وظیفه

* چاپ دو طرف کاغذ (چاپ دو رو):

چاپ دو رو گزینه خوبی است زیرا هزینه کاغذ را کاهش می دهد. اگر این ویژگی برای شما جذاب است، باید به دنبال مدلی با چاپگر دو کاره باشید.

این ویژگی در برخی از چاپگرهای شخصی و بسیاری از چاپگرهای اداری موجود است. این ویژگی در برخی از چاپگرهای دستی وجود دارد که کاربر را مجبور می کند نحوه پر کردن و چرخش صفحه را برای چاپ سمت دیگر مشخص کند. این ویژگی بهتر از هیچ است، اما اگر بخواهید اغلب آن را تکرار کنید، می تواند آزار دهنده باشد.

سایر ویژگی های مفید

* نمایش دادن:

بسیاری از چاپگرهای شخصی و دیگر اداری دارای یک نمایشگر کوچک در جلوی کنترل پنل هستند که به شما کمک می کند گزینه های منو را انتخاب کرده و با وضعیت چاپگر تعامل داشته باشید. یک صحنه معمولی بسته به شخصیت ممکن است شامل یک یا دو خط باشد.

چاپگرهای عکس گرا با کیفیت بالا دارای LCD رنگی 1.5 تا 7 یا 8 اینچی برای بازرسی و ویرایش کامل تصاویر هستند. چندین صفحه نمایش نیز به لمس حساس هستند، که باعث می شود حرکت در گزینه های صفحه نمایش طبیعی باشد.

* شیار کارت رسانه و درگاه PictBridge:

اگر می‌خواهید عکس‌ها را بر روی یک چاپگر ترانفلکتیو چاپ کنید، مدلی با شکاف‌های رسانه‌ای یکپارچه یا پورت pictbridge بهتر است، اما اگر چنین پورت‌هایی روی رایانه‌تان دارید، لازم نیست نگران وجود آنها در چاپگر باشید.

*پورت USB:

این کانکتور این امکان را به ما می دهد که به چاپگر فلش مموری متصل شویم و مستقیماً از آن چاپ کنیم و خوب است از آن با امکانات امنیتی استفاده کنیم تا مشکلی پیش نیاید.

* سازگاری سیستم:

همه پرینترها بر روی ویندوز اجرا می شوند، اما همه مدل ها از پلتفرم های معمولی مک و لینوکس پشتیبانی یکسانی ندارند. بنابراین، کسانی که از رایانه های زیادی استفاده می کنند باید مطمئن شوند که چاپگر درایورهای کاملی برای همه آنها دارد.