لیزر موهای زائد روشی محبوب و موثر برای از بین بردن موهای زائد است. با این حال، پیروی از یک برنامه درمانی مناسب برای اطمینان از بهترین نتایج مهم است. یکی از مهم ترین نکاتی که باید به خاطر بسپارید رعایت فواصل بین جلسات لیزر است. همچنین تعداد جلسات تاثیر زیادی در نتایج لیزر دارد. در این مقاله به شما می گوییم که فاصله بین جلسات لیزر و تعداد جلسات چقدر است.

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد بسته به عوامل مختلفی از جمله نوع لیزر مورد استفاده، ناحیه بدن تحت درمان و چرخه رشد فردی بیمار متفاوت است. به طور کلی توصیه می شود بین جلسات لیزر موهای زائد بین 4 تا 6 هفته صبر کنید.

زمان انتظار بین جلسات لیزر موهای زائد به چند دلیل مهم است.

اول، اجازه می دهد تا روند بهبود طبیعی بدن رخ دهد.

دوم، به فولیکول‌های مو اجازه می‌دهد تا یک چرخه رشد را طی کنند و به لیزر اجازه می‌دهد فولیکول‌های مو را که در فاز آناژن هستند، هدف قرار دهد.

فاصله بین جلسات لیزر چقدر است؟

زمان بین جلسات لیزر معمولاً 4 تا 6 هفته است. فاصله بین جلسات لیزر باعث می شود روند بهبود طبیعی بدن و فولیکول های مو چرخه رشد خود را طی کنند تا لیزر را بتوان هدف قرار داد. فولیکول های مو در مرحله رشد هستند.

دوره انتظار بین جلسات لیزر موهای زائد می تواند بسته به عوامل مختلفی متفاوت باشد، از جمله:

نوع لیزر مورد استفاده

ناحیه بدن که باید درمان شود

چرخه رشد موی فردی بیمار

نوع پوست بیمار

تحمل درد بیمار.

مهم است که بهترین زمان انتظار بین جلسات لیزر موهای زائد را با پزشک خود در میان بگذارید.

بهترین فاصله زمانی بین جلسات لیزر

بهترین فاصله بین جلسات لیزر 4-6 هفته است. کمتر از 4 هفته بین جلسات می تواند باعث شود که فولیکول های مو در فاز رشد نامناسب قرار بگیرند که می تواند اثربخشی درمان را کاهش دهد. انتظار بیش از 6 هفته بین جلسات به فولیکول های مو امکان بازسازی می دهد که می تواند روند بهبود را به تاخیر بیاندازد.

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد صورت

جلسات لیزر معمولاً هر 4 هفته یکبار برای نواحی صورت برنامه ریزی می شود. با این حال، فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد صورت ممکن است بسته به چرخه رشد موهای هر فرد متفاوت باشد.

فاصله بین جلسات لیزر بیکینی

برای لیزر موهای زائد بیکینی، اکثر افراد بین جلسات 4 تا 6 هفته صبر می کنند. این به این دلیل است که موهای ناحیه بیکینی در چرخه رشد می کنند و منتظر این دوره هستند که لیزر بتواند موهای در حال رشد را هدف قرار دهد.

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

مدت زمانی که باید بین جلسات لیزر موهای زائد زیر بغل صبر کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

نوع پوست شما

موهای خود را رنگ کنید

نوع لیزر مورد استفاده

زیر بغل شما درمان می شود

چرخه رشد موهای فردی شما

به طور کلی توصیه می شود بین جلسات لیزر موهای زائد ۴ تا ۶ هفته صبر کنید این باعث می شود که روند بهبود طبیعی بدن و فولیکول های مو چرخه رشد خود را طی کنند تا لیزر بتواند فولیکول های مو را در مرحله رشد هدف قرار دهد.

اگر پوست حساسی دارید، بهتر است بین جلسات بیشتر صبر کنید. اگر موهای تیره دارید، ممکن است به کلاس های بیشتری نسبت به افرادی که موهای روشن دارند نیاز داشته باشید. اگر قسمت بزرگی از دستان خود را درمان می کنید، ممکن است به جلسات بیشتری نیاز داشته باشید.

مهم است که با پزشک خود در مورد بهترین دوره انتظار بین جلسات لیزر موهای زائد صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا یک برنامه درمانی شخصی برای شما ایجاد کنید.

در اینجا چند نکته اضافی برای دریافت بهترین نتایج از لیزر موهای زائد وجود دارد:

در هفته های قبل از درمان از دست انداختن یا پارگی زیر بغل خودداری کنید.

یک روز قبل از درمان بازوهای خود را اصلاح کنید.

در هفته های قبل و بعد از درمان از قرار دادن زیر بغل در معرض نور خورشید خودداری کنید.

پس از درمان، کرم ضد آفتاب را به زیر بغل خود بزنید.

پس از انجام لیزر موهای زائد در تهران ، برای کاهش تورم و قرمزی، یک کمپرس خنک روی زیر بغل اعمال کنید.


پس از درمان منتظر قرمزی، تورم و کبودی باشید. این عوارض معمولاً خفیف هستند و در عرض چند روز خود به خود از بین می روند.

صبور باش. حذف دائمی موهای زائد به چندین روش درمانی نیاز دارد.

اگر فاصله بین جلسات لیزر کوتاه باشد چه؟

بهترین فاصله زمانی بین جلسات لیزر

بهترین زمان بین جلسات لیزر 4-6 هفته است. کمتر از 4 هفته بین درمان ها می تواند باعث ادامه رشد نامناسب مو شود که می تواند اثربخشی درمان را کاهش دهد. انتظار بیش از 6 هفته بین جلسات باعث می شود که موها تغییر کنند که می تواند روند درمان را به تاخیر بیندازد.

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد صورت

جلسات لیزر معمولا هر 4 هفته یکبار برای نواحی صورت برنامه ریزی می شود. با این حال، فاصله بین درمان های لیزر موهای زائد صورت ممکن است بسته به چرخه رشد موهای شما متفاوت باشد.

فاصله بین جلسات لیزر بیکینی

برای حذف موهای زائد با لیزر بیکینی، اکثر افراد بین جلسات 4 تا 6 هفته صبر می کنند. این به این دلیل است که موهای ناحیه بیکینی از نظر برترین پزشک در یک چرخه رشد می کنند و منتظر این دوره هستند که لیزر بتواند موهای در حال رشد را هدف قرار دهد.