شیل سوئیسی به دلیل شکل آن با نام های دیگری مانند خانه مثلثی یا قاب A نیز شناخته می شود. این کلبه ها دارای طرح های بسیار زیبا و زیبایی هستند و برای تعطیلات مناسب هستند. در زیر در مورد ویژگی های کابین سوئیس و بازسازی ویلا بیشتر توضیح خواهیم داد.


مشخصات کلبه سوئیس

ساختمانی است با سقفی بلند به شکل حرف A انگلیسی این ساختمان عموماً دو یا سه طبقه است. طبقه اول این کلبه دارای فضای نشیمن بزرگی است. آشپزخانه و اکثر سرویس های بهداشتی و حمام در طبقه اول هستند. در طبقه دوم، اتاق زیر شیروانی با سقف مثلثی قرار دارد. این سقف مثلثی به عنوان یک دیوار در دو طرف اتاق زیر شیروانی عمل می کند. این کلبه ها عموما به خاطر اتاق های رویایی زیر شیروانی خود شناخته می شوند. این کلبه ها عموما دارای یک پنجره بزرگ در دیوارهای جلو و عقب هستند تا ساکنان این کلبه ها بتوانند از نور طبیعی حداکثر استفاده را ببرند. این کلبه ها به طور کلی در مناطق جنگلی و تپه ای محبوب هستند.


تاریخچه کلبه های سوئیسی

ساخت خانه در مقیاس وسیع پس از جنگ جهانی دوم در سال 1950 آغاز شد. در طول دهه گذشته، آمریکایی ها شرایط اقتصادی بهتری را کشف کرده اند و شروع به خرید یا ساخت خانه های دوم برای تعطیلات خود کرده اند. این خانه ها به دلیل قیمت مناسب به سرعت محبوب شدند. اکثر خانواده ها می توانند یکی از این کابین ها را با هزینه بسیار مقرون به صرفه بسازند یا تهیه کنند. اما شواهدی وجود دارد که ثابت می کند این نوع کابین قبل از آمریکا در کشورهای دیگری مانند چین و سوئیس ساخته شده است.

مزایای خانه سوئیسی چیست؟

هر ساختمان از هر معماری مزایای خاص خود را دارد و با مناطق جغرافیایی خاصی سازگارتر است و این خانه ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. مزایای این خانه ها در زیر آمده است.

هزینه ساخت و نگهداری کم

این کابین ها ساده ترین طراحی، طراحی و پلان ساخت را دارند. از آنجایی که این کابین ها بیشتر از چوب ساخته شده اند، هزینه چوب با کیفیت می تواند کمی گران باشد. این خانه ها به دلیل ساخت ساده، هزینه نگهداری پایینی دارند.

وجود نور طبیعی

این کلبه با پنجره‌های بزرگ در دیوارهای جلو و پشت ساختمان بسیار روشن است و می‌توان آن را با نورگیر برای نور بیشتر تعبیه کرد. از آنجایی که این خانه ها نور زیادی دارند، نیازی به روشن کردن چراغ ها در روز نیست که باعث صرفه جویی در مصرف برق می شود.

مقاومت در برابر برف

از آنجایی که سقف این کلبه شیب دار است، برف نمی تواند روی آن جمع شود و باعث آسیب شود. سقف این خانه به لطف شیب خود، برف را به سمت پایین هدایت می کند. بنابراین استفاده از این نوع طراحی در مناطق برفی بسیار راحت است.

طراحی ساده و مینیمالیستی برای ساخت ویلا سوئیسی

اگر به دنبال خانه ای ساده با طراحی مینیمالیستی یا روستایی هستید، خانه سوئیسی بهترین انتخاب است. این خانه ها با طراحی بسیار زیبا و مینیمال، مکانی رویایی برای زندگی به دور از هیاهوی شهر خواهند بود.

محیط

این خانه ها نسبت به خانه های دیگر به مصالح کمتری نیاز دارند. همچنین مصالح به کار رفته در این خانه ها معمولا چوب است. چوب با مواد شیمیایی مضر برای محیط زیست همراه است. چوب مورد استفاده برای ساخت کلبه ها قابل برداشت و استفاده مجدد است. با نصب پنل های خورشیدی در پشت بام این خانه ها می توان از انرژی خورشیدی به جای سوخت فسیلی یا برق استفاده کرد. انرژی خورشیدی یک منبع تجدیدپذیر است و به محیط زیست آسیب نمی رساند.

معایب خانه سوئیسی چیست؟

این کلبه ها مانند تمام سازه های دیگر محدودیت هایی دارند که باعث می شود برای همه مناسب نباشند که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

طراحی تغییرناپذیر

همه این خانه ها ساختار یکسانی دارند. همه این کلبه ها مثلثی یا A انگلیسی هستند که شکل این خانه ها یکسان است. اگر می خواهید متفاوت باشید و می خواهید خانه ای منحصر به فرد داشته باشید، کلبه سوئیسی برای شما مناسب نیست.

گرم کردن آن دشوار است

این خانه ها به دلیل معماریشان در زمستان به سختی گرم می شوند. در خانه های با سقف بلند به دلیل وزن کم آن بیشتر گرما وجود دارد که در بالا و نزدیک سقف جمع می شود در حالی که فضای زیر آن خنک می ماند. این مکانیسم برای طبقات پایین در تابستان بسیار خوب است، زیرا همیشه خنک می مانند، اما باعث احساس خفگی در طبقه بالا می شود. همچنین این مکانیسم در زمستان مزایای معکوس دارد. بنابراین، طبقه بالا بسیار گرم و طبقه پایین بسیار سرد خواهد بود.

فضای محدود

خانه سوئیس به دلیل معماری دارای فضای بسیار کوچک و جمع و جور است. طبقه اول این ساختمان از طبقات دیگر بزرگتر است اما هر چه بالاتر بروید فضا کوچکتر می شود. دیوارهای مورب این خانه نگهداری جعبه ها را دشوار می کند. اگر به دنبال خانه ای بزرگ و جادار هستید، قطعا کلبه ها انتخاب بدی برای شما هستند.

یک اتاق خصوصی کوچک

در این کلبه ها اتاق خواب ها در طبقه دوم یا سوم قرار دارند. از آنجایی که این کابین شبیه یک مثلث است، هیچ دیواری در طرف مقابل اتاق خواب وجود ندارد، بنابراین می توانید اتاق خواب را از اتاق نشیمن ببینید. این طراحی فضای خصوصی داخل خانه را محدود می کند.

طراحی داخلی تنگ

این به این دلیل است که دیوارهای کلبه مورب هستند. این کار قرار دادن مبلمان را کمی سخت می کند. علاوه بر این، دیوارهای مورب از قرار گرفتن عناصر تزئینی مانند پانل ها بر روی دیوار جلوگیری می کند و فضای زیادی خالی می ماند، اما حتی چیدمان آن نیز دشوار است. در این کلبه ها اما زیبایی منحصر به فرد مانند طراحی چوبی این عیب را نامرئی می کند.

در ساخت کلبه سوئیسی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اگر در ساخت این کلبه ها به نکات زیر توجه کنید، معایب این خانه ها کمتر به چشم می آید.

خانه را کمی بالاتر از سطح زمین بسازید

این کلبه ها به دلیل معماری مثلثی، فضای محدودی دارند، ساخت طبقات بیشتر مفید نیست زیرا فضای طبقه بالا بسیار کمتر از طبقه پایین است. تنها راه حل ایجاد فضای انبار مانند بین کف و تیرها است. طبقه اول برای جلوگیری از ورود رطوبت یا برف می توانید این قسمت را ضد آب کنید

یک فضای بیرونی به کلبه خود اضافه کنید

این خانه ها با ظاهر چوبی و پنجره های بزرگ خود شما را به طبیعت نزدیک می کنند. برای افزایش مجاورت با طبیعت و موقعیت خانه، می توانید باغچه ها یا تراس های بزرگی را در طبقه اول در دو طرف خانه بسازید. در این ایوان ها روی سکوها می توانید توالت فرنگی، میز و صندلی یا هر چیزی که می خواهید قرار دهید. به این ترتیب می توانید فضای نشیمن را بیرون از دیوارهای خانه گسترش دهید و از فضا به خوبی استفاده کنید.

عملکرد کابین را در نظر بگیرید

قبل از برپایی این چادرها باید در نظر داشته باشید که برای چه کاری از آنها استفاده خواهید کرد. اگر قرار است این اتاق ها خانه دائمی شما باشند، باید اتاق خواب های بیشتری داشته باشند. اگر به عنوان ویلا مورد استفاده قرار می گیرد باید فضای بیشتری به اتاق نشیمن اختصاص داده شود. شما همچنین باید با توجه به بودجه و نیاز خود خانه بسازید. قبل از ساخت، نوع کاربری و تعداد اتاق های مورد نیاز خود را در نظر بگیرید. موقعیت جغرافیایی زمین؛ چه نوع بودجه ای دارید یا چقدر می خواهید برای آن هزینه کنید؟ و موارد بی شمار دیگری که باید در نظر بگیرید. تمرکز. این مسائل باید قبل از ساخت به طور کامل بررسی شود.

کلبه سوئیس برای چه کسانی مناسب است؟

خانه سوئیسی برای همه کسانی که طراحی کلاسیک، مینیمالیستی و ساده را دوست دارند عالی است. کسانی که می خواهند این خانه ها را بخرند یا بسازند باید خوب و بد را بپذیرند. این خانه ها معمولا برای خانواده های کوچک، افراد مجرد یا زوج های بدون فرزند یا چند مهمان که برای گذراندن تعطیلات نیازی به فضای زیاد، خانه دوم یا ویلا ندارند مناسب است. علاوه بر این، این خانه به دلیل طبیعتی که دارد همیشه در طبیعت ساخته می شود و برای کسانی که عاشق مناطق طبیعی هستند مناسب است. در نهایت، این خانه ها برای کسانی که به دنبال خانه ای ارزان و مقرون به صرفه هستند ایده آل خواهند بود. اگر قصد دارید خانه ای مثلثی بسازید، اما مطمئن نیستید که برای شما مناسب است یا نه، می توانید با گروه بین المللی آمیتیس تماس بگیرید. مشاوران ما به شما کمک می کنند بهترین تصمیم را بگیرید و خانه رویاهای خود را پیدا کنید.

خانه مثلثی یکی از زیباترین و تخیلی ترین طرح های امروزی است. این کلبه ها اخیرا در اینستاگرام و پینترست بسیار محبوب و پرطرفدار شده اند و وارد دسته خانه های رویایی شده اند. توجه داشته باشید که این یک طراحی بسیار زیبا و مینیمال است که عمدتاً برای تعطیلات مناسب است و زندگی طولانی مدت در آنجا کمی دشوار است. یکی از بزرگ ترین ایرادات این خانه ها کوچک بودن و نداشتن فضای شخصی است. اگر قصد ساختن خانه چوبی به سبک سوئیسی را در دل طبیعت دارید، آن را با خیال راحت به ما بسپارید. گروه بین المللی آمیتیس برای شما جذاب ترین و مطلوب ترین کلبه های مثلثی شکل را با قیمت مناسب، بهترین کیفیت چوب و بهترین طرح ها تولید می کند. اگر تجربه زندگی در کلبه در سوئیس را دارید، لطفا با گروه بین المللی آمیتیس در میان بگذارید.