امروزه کولرهای آبی یکی از وسایلی هستند که در ادارات، مغازه ها، کلینیک ها و ... کاربرد فراوانی دارند تا در فصول گرم و سرد آب سرد یا گرم را در اختیار شما قرار دهند. انواع مختلفی از کولرهای آبی با ظرفیت های مختلف وجود دارد. فروشگاه اینترنتی تصفیه آب گوارنوش ارائه دهنده انواع کولرهای آبی با بهترین برندها و کیفیت می باشد. کولر آبی صنعتی چیست؟ در مورد کارکرد، انواع و قیمت کولرهای آبی و عوامل موثر بر قیمت در بتا سرویس صحبت کرده ایم.

آیا شما کولر آبی و آبگرمکن هستید؟

کولر آبی یا کولر آبی وسیله ای است که آب آشامیدنی را خنک و خنک می کند و در نهایت به دست مصرف کنندگان می رساند. برخی از کولرهای آبی دو منظوره هستند و آب را هم سرد و هم گرم می کنند.

آب سردی که هر روز می نوشید باید در این محدوده دمایی باشد:

10-15 درجه سانتیگراد در مناطق معتدل

13-18 درجه سانتیگراد در مناطق گرمسیری

کولرهای Cai به 3 دسته اصلی تقسیم می شوند:

کولرهای آبی با مخازن مجهز به شناور.

کولرهای آب گازدار (با بطری قابل تعویض)

کولرهای آبی جریانی (بدون مخزن آب آشامیدنی)

کولر آبی با مخزن مجهز به شناور:

کولرهای آبی مخزن دار با لوله هایی به هم متصل می شوند تا مخازن آنها همیشه با شیر نصب شده با شناور پر باشد. این دستگاه ها برای آب اضافی که ممکن است در حین مصرف تولید شود مستقیماً به سیستم زهکشی متصل می شوند. این نوع کولر آبی عمدتاً در اماکن عمومی و شرکت ها استفاده می شود. این کولرهای آبی از سیستم پمپ حرارتی برای خنک کردن آب آشامیدنی مانند یخچال استفاده می کنند. لوله های اواپراتور در اطراف ظروف فلزی مانند لوله های مسی جوش داده می شوند.

کولر آبی مخزن شناور

با ورود آب به مخزن، با خنک کننده هوا و برق خنک می شود. با مصرف آب و کاهش شناور در مخزن، دریچه ورودی باز می شود و مخزن را پر می کند. به منظور رعایت مقررات بهداشتی، گاز موجود در آب نباید با لوله بخارساز تماس داشته باشد. به عبارت دیگر باید بگوییم که لوله ها باید خارج از مخزن باشند. زیرا این امر مستلزم هدر دادن انرژی زیادی است. ظرفیت خنک کنندگی یخچال باید به گونه ای باشد که آب به سرعت سرد شود بدون اینکه دیواره های مخزن خشک شود. ظرفیت خنک کننده: کولرهای آبی باید در یک ساعت نیمی از مخزن را با آب خنک کننده پر کنند، مثلا ظرفیت خنک کنندگی 75 لیتر در ساعت، یک مخزن 150 لیتر و باید 75 لیتر آب خنک کننده پر کند. 1 ساعت برای درست کردن

آبسردکن حبابی (با بطری)

با این نوع آبرسانی از یک بطری بزرگ استفاده می شود و پس از اتمام آب داخل بطری، یک بطری جدید جایگزین می شود. در این نوع تجهیزات از پمپ های حرارتی استفاده می شود. اواپراتور به شکل صفحه ای است که از مخزن جدا می شود و با قرار دادن آن بر روی صفحه مقدار کمی آب خنک می شود. این سیستم خنک کننده برای مکان هایی با مصرف کم آب مناسب است.

کولر آبی فوری (ANI)

این نوع کولر آبی در سال 2007 ساخته و ساخته شده است. سیستم خنک کننده مشابه پمپ حرارتی است، اما امکانات ذخیره انرژی در سیستم تعبیه شده است. منبع آب این دستگاه ها که محل جمع آوری کثیفی هاست نیز حذف شده است. در این کولرهای آبی، آب به صورت آنی خنک می شود. بنابراین با افزایش سطح مصرف آب نباید دمای آن بالا برود تا در ساعات اوج مصرف آب سرد دما و بین 9 تا 13 درجه سانتیگراد ثابت بماند. با استفاده از این سیستم امکان لوله کشی آب سرد در نقاط مختلف وجود دارد. این سیستم می تواند به عنوان پکیج آب سرد مرکزی در مناطق وسیعی که نیاز به آب سرد در بسیاری از مکان ها احساس می شود مانند ساختمان های چند طبقه استفاده شود.

چرا گاهی اوقات کولر آبی آب گرم تولید می کند؟

اگر میزان مصرف آب به سرعت افزایش یابد، پس از خروج آب سرد از شیر شناور، آب گرم جای آن را می گیرد. میزان مصرف آب سرد با سطح دمای آب نسبت معکوس دارد. بنابراین، هر زمان که آب بیشتری مصرف شود، به تدریج آب گرم دریافت می کنیم. با روشن شدن دستگاه در صبح دمای آب مخزن تا 9 درجه سانتیگراد در ساعت افزایش می یابد. اولین کسی که از آب لوله کشی استفاده می کند از آب 9 درجه استفاده می کند. همانطور که نفر اول آب مصرف می کند، آب گرم با همان مقدار جایگزین می شود. بنابراین در ساعات اوج استفاده مردم پایین دست آب گرم می نوشند.

انواع کولر آبی

انواع مختلفی از تعمیر آبسردکن وجود دارد که در زیر به آنها اشاره شده است و نحوه عملکرد هر نوع را توضیح داده ایم.

کولرهای آبی دوکاره و چندکاره:

این نوع دستگاه ها به طور ویژه برای تولید آب شیرین طراحی و ساخته می شوند. این نوع کولرهای آبی در دو نوع چند منظوره یا دو منظوره تولید می شوند. برای این منظور علاوه بر تولید آب سرد و شیرین، می توانید آب گرم و ولرم نیز تولید کنید. به همین دلیل، هنگام خرید یک آبسردکن فانتزی، باید از هزینه دستگاه چای ساز صرف نظر کنید. این نوع دستگاه ها در محیط های بسته، مکان هایی مانند بانک ها، شرکت ها و ادارات مورد استفاده قرار می گیرند.

چه صاحب یک شرکت خصوصی باشید و چه در بخش صنعتی کار کنید، برای محل کار خود به یک کولر آبی نیاز دارید. کولر آبی چند منظوره با یخچال انتخاب خوبی برای شماست. برای نگهداری مواد غذایی می توانید از کولر آبی همراه با یخچال استفاده کنید. این دستگاه ها برای کسانی که بچه های کوچک دارند مناسب است زیرا مجهز به قفل کودک نیز می باشد. این ویژگی به شما امکان می دهد تولید آب گرم را کنترل کرده و از سوختن کودکان جلوگیری کنید.