چگونه عطرساز موفقی شویم؟ برای اینکه در حرفه عطرسازی بهترین باشیم چه باید بکنیم؟ برای تولید عطر به چه مهارت هایی نیاز داریم؟ چگونه عطرسازی را یاد بگیریم؟ آیا داشتن استعداد فیزیولوژیکی به عملکرد عطر کمک می کند؟ برای دریافت پاسخ سوالات خود با ما همراه باشید

معرفی

معمولاً افراد بین 23 تا 27 سال تصمیم می گیرند که وارد حرفه عطرسازی شوند. این تصمیم بسیار مهم است زیرا آموزش در عطرسازی و تبدیل شدن به یک عطرساز موفق می تواند سخت و طاقت فرسا باشد. آموزش هایی که در این حرفه داده می شود آنقدر تخصصی است که در سایر حرفه ها تقریباً بی فایده است. برای موفقیت به عنوان یک عطرساز ابتدا باید علاقه و سپس پشتکار داشته باشید که در این حرفه بسیار مهم است.

چگونه عطرساز شویم؟


صنعت عطرسازی سخت است، اما جنبه شیرین خود را دارد. برای تبدیل شدن به یک عطرساز موفق باید شرایط زیر را داشته باشید.

ضروریات فیزیکی: واضح است که داشتن بینی نوک تیز کلید ورود به حرفه آرایشگری است. با وجود آنچه مردم فکر می کنند اما این بدان معنا نیست که عطر موفقی خواهد بود. مهارت در این کار شامل فعالیت مغز مربوط به ادراک اشیاء به جای درک خود است. هر کس حس بویایی متفاوتی دارد. برخی قوی و برخی ضعیف هستند.

در برخی موارد، افراد نسبت به عطرهای خاص بسیار حساس هستند. در حالی که رایحه های دیگر کمتر به چشم می آیند یا اصلا به چشم نمی آیند. حساسیت به بویایی می تواند در طول زمان تغییر کند. بستگی به تأثیر هورمونی دارد. البته فقط یک عطرساز با حس بویایی تغییر یافته این را درک می کند.

همه افراد در ساعات معینی از روز احساس تندی دارند و هرکسی که در عطرسازی فعالیت می کند باید روال خود را بر این اساس تنظیم کند. برخی فکر می کنند که عطاری نباید سیگاری باشد که درست است. درست است که افراد معتاد به تنباکو حس بویایی خود را از دست می دهند.

کار و آزمایش با مواد مختلف حس بویایی و چشایی را از بین می برد و در نهایت بوی یکسانی دارند. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است بعد از هر تست به خود استراحت دهید. می توانید استراحت های خود را صرف مطالعه و بررسی فرمول ها و آزمایش ها کنید. همچنین بالا رفتن از پله ها تنفس عمیق را تشویق می کند و سیستم گردش خون را فعال می کند. به نظر می رسد این عمل باعث پاکسازی بینی نیز می شود.

شرایط شخصی:

عطرهای خوش شانس نیز معانی مختلفی داشتند. اما وجود این شرایط برای یک شیشه شوی موفق و ماهر ضروری و مهم است.

تکیه بر زیبایی شناسی شخصی، پیگیری، تلاش خلاقانه، حساسیت به انتظارات مشتریان و مصرف کنندگانی که دارای سلایق و سلایق متفاوت هستند، یکی دیگر از این مقدمات است.

کمال در عطرسازی باعث رشد آن می شود و باعث می شود عطرهایی با کیفیت استثنایی تولید کند. اشتیاق در کار انگیزه بسیار مهمی برای مشهور شدن و موفقیت است. اما این اشتیاق نباید عطرساز را غمگین کند و روی موفقیت آسان تمرکز کند یا او را بعد از شکست های پی در پی ناامید کند.

معرفی عطر skill-118 فایل

در صنعت عطرسازی، صبر، ثبات و پشتکار از اصول مهم ایجاد مشاغل جدید است. جمع گرایی به روح تلاش و موفقیت گروهی نیز معروف است.

ناامیدی بخشی اجتناب ناپذیر از عطرساز بودن است و باید در پروژه های بزرگ با آن مقابله کرد. در این نوع مدیریت، چندین عطرساز از چندین شرکت عطرسازی همیشه درگیر پروژه عطر هستند. اما در نهایت یک نفر برنده خواهد شد و احتمال پیروزی، فردی خواهد بود که از شکست ناامید نشود.

خلاقیت:

خلاقیت در حرفه عطرسازی مانند هر هنر دیگری به معنای توانایی مشاهده دیدگاه های جدید بدون کنترل، مستقیم و بدون نیاز به دیدگاه های سنتی است. دلیلش این است که در دیدگاه سنتی، ماهیت چیزها به وضوح مشخص شده است. این به معنای توانایی کشف پتانسیل در موادی است که صدها بار استفاده شده است. کشف درخشش غیرمنتظره ترکیب تصادفی مواد، به نسبت های مختلف، در صورتی که رایحه ای متفاوت ایجاد کند، نوعی خلاقیت محسوب می شود.

آشنایی با حرفه عطرسازی-118 فایل

علاوه بر این، شناخت ویژگی های خاص عطرها، بر خلاف آنچه که ساختار شیمیایی آنها نشان می دهد، بسیار مهم است. اگر عطرساز خوبی هستید، عکاس خوبی هم هستید، زیرا این دو هنر به هم مرتبط هستند و هر دو نیازمند اکتشافات جدید و ماهرانه هستند. علاوه بر این، خلاقیت به تجربه و دانش سطح بالا نیاز دارد. برای تبدیل شدن به یک عطرساز موفق و ماهر باید آموزش های لازم را بیاموزید تا بتوانید با ترکیب مواد مختلف بهترین عطر را بسازید.

شرایط تحصیلی:

سوال مهمی که همه می توانند بپرسند این است که آیا شیمیدان عطرساز است یا فردی که وارد حرفه عطرسازی می شود؟ پاسخ این سوال برای بسیاری از عطرسازان موفق منفی است. بسیاری از عطرسازان موفق معتقدند که حرفه عطرسازی نیازی به مدرک شیمی ندارد و یک عطرساز باید بداند که چگونه رایحه ها را ترکیب کند تا بهترین عطرها را بسازد.

معرفی حرفه عطر-118 فایل

درست مانند یادگیری یک زبان خارجی که در آن اولین قدم یادگیری کلمات است، اولین قدم در عطرسازی نیز شناخت مواد اولیه است. برای به خاطر سپردن بوی مواد، باید چندین بار آنها را بو کرده و آزمایش کنید. اگر این کار به صورت سیستماتیک و منظم انجام شود، تشخیص بوی مواد در دراز مدت آسانتر و موثرتر خواهد بود.

هدف سمینار:

محیط کاری با فضای مناسب و تهویه مناسب برای صنعت عطر ضروری است. همانطور که می دانید، بوییدن و تنفس در یک اتاق با تهویه مناسب بسیار راحت تر از یک آزمایشگاه بدبو یا مکانی پر از مواد آزمایشی با رایحه های مختلف است. بنابراین، یک عطرساز باید اتاق جداگانه ای برای نگهداری میز، کتاب، فرمول و غیره داشته باشد. داشتن تهویه مناسب در اتاق کار بسیار مهم است و اتاق باید از بو و بوهای آزمایش قبلی رها شود. در هر آزمون