دلیل روشن نشدن لپ تاپ ایسوس برای بسیاری از افراد نگران کننده است. زیرا فرض کنید طبق معمول برای انجام کارهای روزانه یا شاید مهم خود به سراغ لپ تاپ می روید. اما هر چقدر هم که دکمه پاور را فشار دهید و نگه دارید، هیچ اتفاقی نمی افتد.

این می تواند همه ما را بسیار مضطرب کند. زیرا می خواهیم بدانیم دلیل واقعی روشن نشدن لپ تاپ ایسوس ما چیست و آیا راه حلی برای رفع آن وجود دارد یا خیر. بدون شک هر مشکلی راه حلی دارد و در این مقاله به بررسی تمامی سوالات مربوط به دلایل روشن نشدن لپ تاپ ایسوس می پردازیم.

اغلب اوقات، وقتی این اتفاق در لپ‌تاپ ما می‌افتد، معمولاً باید موارد مختلفی را بررسی کنیم. زیرا حتی اگر بخواهید سیستم خود را به یک تکنسین مجرب ببرید، متخصص همیشه موارد مختلف را بررسی می کند. معمولا بحث حل مشکلات سیستم کامپیوتری کاملا مشخص است و نمی توان تنها یک مورد را عامل اصلی مشکلات لپ تاپ دانست.

به همین دلیل، ما در اینجا به چند مورد مختلف می پردازیم که هر کدام می توانند باعث روشن نشدن لپ تاپ ایسوس شما شوند. سپس می توانید با توجه به راهکارهایی که برای رفع مشکل لپ تاپ خود ارائه کرده ایم اقدامات لازم را انجام دهید.

باتری دلیل روشن نشدن لپ تاپ ایسوس

یکی از مهم ترین چیزهایی که ممکن است به ذهن ما خطور کند باتری لپ تاپ Asus است. به ندرت، اولین پاسخ به دلیل روشن نشدن رایانه ایسوس باتری است. زیرا اکثر مردم همه چیز را امتحان می کنند اما هرگز فکر نمی کنند که باتری ممکن است دلیل کار نکردن لپ تاپ ایسوس باشد.


حال اگر لپ تاپ به دلیل مشکل باتری روشن نشود چه اتفاقی می افتد؟ اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم لازم است به طور مختصر ساختار باتری های سلولی را توضیح دهیم.

باتری های لپ تاپ دیجی چه معمولا از قطعات کوچکی به نام سلول تشکیل شده اند. به همین دلیل به آنها باتری های سلولی می گویند. این بدان معناست که باتری لپ‌تاپ فقط از یک قطعه تشکیل شده است، اما در واقع از سلول‌ها یا قطعات متصل به هم تشکیل شده است.

جالب است بدانید که این سلول ها شکل دقیق باتری های AA را دارند. به همین دلیل است که مدل های موبایل در مقایسه با باتری خودرو یا سایر محصولات بسیار حساس هستند. زیرا وقتی یکی از آنها آسیب می بیند کل باتری خراب می شود و دلیل روشن نشدن لپ تاپ ایسوس همین است. با یک روش ساده می توانید مطمئن شوید که مشکل از باتری است یا خیر.

راه اندازی کامپیوتر بدون باتری

این ممکن است بسیار ساده به نظر برسد، اما واقعیت این است که اکثر مردم به دنبال چنین مشکل ساده ای نیستند. آزمایش این روش تنها چند ثانیه از زمان شما را می گیرد. اما به راحتی می تواند دلیل روشن نشدن لپ تاپ ایسوس شما را مشخص کند.

زیرا اگر با باتری خود مشکل دارید. زیرا به راحتی قابل شناسایی است. اگر مشکل از باتری نیست. در زیر می توانید دلایل دیگر را بررسی کنید. در نتیجه، اگر احساس می کنید برای مدت طولانی از لپ تاپ استفاده می کنید، حتما روش زیر را امتحان کنید.

ابتدا باتری لپ تاپ خود را خاموش کنید. این به ندرت با لپ تاپ هایی که باتری قابل جابجایی ندارند اتفاق می افتد. زیرا معمولا اینگونه لپ تاپ ها سیستم عامل بهتری دارند و تکنولوژی بهتری برای آنها دارند. به همین دلیل، آسیب باتری اغلب در سیستم های قدیمی رخ می دهد که باتری ها قطع می شوند.

پس از خارج کردن باتری، شارژر را به برق وصل کنید و دوشاخه را به لپ تاپ وصل کنید. اکنون می توانید دکمه پاور را فشار دهید تا نتیجه را بررسی کنید. اگر لپ تاپ شما روشن می شود، مشکل از باتری است و باید آن را تعویض کنید. روشی که در زیر ارائه خواهد شد جلوگیری از آسیب باتری است. چون وقتی باتری خراب می شود باید آن را تعویض کنید.

شارژ نامناسب باتری دلیل روشن نشدن لپ تاپ ایسوس است

نحوه شارژ باتری لپ تاپ خود می تواند به روشن نشدن لپ تاپ ایسوس شما ارتباط مستقیم داشته باشد. بسیاری از مردم لپ تاپ خود را درست زمانی که شارژ آن زیر 10 درصد است شارژ می کنند. این می تواند به باتری فشار وارد کند و عمر آن را کاهش دهد.

زیرا باتری برای شارژ باید انرژی بیشتری مصرف کند. اما اگر شارژ باتری همیشه بین 30 تا 90 درصد باشد، می تواند بسیار راحت باشد. زیرا در آن صورت باتری شما تحت فشار نیست و سلول های آن به مرور زمان دچار مشکل نمی شوند.

حال، اگر می خواهید بدانید چگونه باتری لپ تاپ خود را به درستی شارژ کنید، حتما ادامه مقاله را با دقت بخوانید. اگر قصد دارید باتری خود را شارژ کنید و آن را به بیرون از خانه یا جایی که برق ندارید ببرید، حتما تا 90 درصد شارژ کنید. یعنی بگذارید حداقل 90 درصد شارژ شود و سپس شارژ را متوقف کنید.

اجازه ندهید باتری حتی در شرایط حساس به 30-20٪ برسد. تصور کنید که این درصد شارژ نهایی باتری است. بنابراین، زمانی که باتری به این سطح رسید، باید خاموش شود. راه‌اندازی سیستم مناسب می‌تواند مستقیماً به دلیل بوت نشدن لپ‌تاپ ایسوس مرتبط باشد. بنابراین سعی کنید باتری خود را به روشی که توضیح دادیم شارژ کنید.

وقتی سیستم روشن است هرگز باتری را جدا نکنید.

یک روش بسیار رایج در بین کاربران لپ تاپ استفاده از سیستم بدون باتری است. زیرا اکثر مردم فکر می کنند که باتری اصلی کیفیت خوبی دارد و استفاده مکرر ممکن است عمر آن را کاهش دهد. در نتیجه از سیستم بدون باتری استفاده می کنند.

ما البته نه تکذیب می کنیم و نه تایید می کنیم. زیرا از طرفی باتری های موجود در بازار بسیار بی کیفیت هستند و معمولا پس از چند ماه به سرعت تخلیه می شوند و هرگز به سطح باتری های اصلی لپ تاپ نمی رسند. از طرفی استفاده از سیستم بدون باتری ممکن است به لپ تاپ آسیب برساند. اما قطع کردن باتری از سیستم عامل ممکن است از روشن شدن لپ تاپ ایسوس در آینده جلوگیری کند.

اگرچه استفاده از سیستم باتری کم کار درستی است، نحوه جدا کردن یا وصل کردن باتری از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا هرگز نباید اجازه دهید باتری لپ تاپ شما دچار شوک شود. زیرا ممکن است این مشکل دلیل روشن نشدن لپ تاپ ایسوس شما باشد.

هنگامی که سیستم کار می کند، قطع یا وصل ناگهانی باتری به باتری شوک وارد می کند. بهترین کار این است که سیستم را در حالت خواب قرار دهید و باتری را جدا یا وصل کنید. در چنین شرایطی تمام برنامه هایی که با آنها کار می کنید کاملاً دست نخورده باقی می مانند.