شهر وان ترکیه به دلیل قرار گرفتن در مرز ترکیه و ایران یکی از محبوب ترین گزینه ها برای سفرهای بین المللی ارزان است. شهری که می توانید در بازارها و پاساژهای مختلف آن خرید کنید و جاذبه ها را ببینید. تاریخ، تفریحات و جاذبه های طبیعی، هر کدام دلیل خوبی برای سفر به این شهر هستند. اگر وان را تنها به عنوان مکانی برای خرید می شناسید، با ما همراه باشید تا به شهری 5000 ساله با جاذبه های متنوع بروید و مکان های دیدنی، تفریحی و خرید وان ترکیه را کشف کنید.

پامجت وان، ترکیه

شهر وان در جنوب شرقی ترکیه واقع شده است و می توانید در حین سفر به آن از پیاده روی در دریاچه و همچنین فعالیت های آبی لذت ببرید. البته در عین حال می توانید با یک تور گشت و گذار در میان جاذبه های تاریخی از تاریخ این شهر دیدن کنید. همچنین چند روزی را به خرید از مراکز خرید بزرگ و متنوع آن اختصاص دهید. پس به نظر می رسد شهر وان ترکیه پر از جاذبه است و باید برای سفری چند روزه به این مقصد برنامه ریزی کنید.

دیدنی های تاریخی شهر وان

بخش مهمی از جاذبه های وان ترکیه، جذابیت تاریخی آن است. اشیایی که تاریخ طولانی این شهر را نشان می دهد. تاریخی که از پادشاهی قدیم به امپراتوری عثمانی رسیده است و هر یک از آنها شهر را ترک کرده اند و چیزی که به آن شهرت دارند. از جمله دیدنی های تاریخی این شهر می توانید از لیست زیر دیدن کنید.

1- قلعه وان

یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی ترکیه، قلعه وان است که بر روی تپه‌ای مشرف به ویرانه‌های شهر 3000 ساله اورارتو قرار دارد. این قلعه در واقع یک قلعه سنگی عظیم است که به قلعه وان معروف است. بنای اصلی این کاخ باستانی که بزرگترین قلعه سنگی منطقه محسوب می شود از سنگ بازالت و آجر خشتی ساخته شده است.

یکی از جالب ترین نقاط این قلعه برج سردور است که دارای کتیبه هایی به سه زبان فارسی باستان، بابلی و ایلامی است. شاه خشایارشا این کتیبه ها را در قرن پنجم قبل از میلاد نوشته است. در حال حاضر این کتیبه ها کاملاً حفظ شده و متن آنها نیز ترجمه شده است.

2- موزه وان

در طول تور تاریخی می توانید از موزه وان نیز دیدن کنید که یکی دیگر از دیدنی های وان ترکیه است. این موزه دوره های تاریخی متفاوتی از قبل از میلاد دارد. به اورارتویی ها و عثمانی ها. از جمله مواردی که در این موزه به چشم می خورد می توان به اشیای مربوط به نسل کشی وان و کشتار خونین، کتیبه ها و کنده کاری های سنگی، سنگ قبرهای دارای کتیبه، گلدان های قرمز رنگ، طلا و جواهرات سفالی و آثار برنزی، سفال، سکه های تاریخی و ماکت اشاره کرد. خطی است

3- قهوه تپه

در دوران باستان و شکوه امپراتوری اورارتوهای باستانی، قلعه های تسخیرناپذیری ساخته شد که یکی از آنها کاووس تپه است. این قلعه در واقع یک قلعه ایالتی است که قدمت آن به دوران دیگری باز می گردد. این قلعه از سنگ ساخته شده و از مجموعه ای چند طبقه با چندین ساختمان در قسمت های بالا و پایین قلعه تشکیل شده است. در قسمت بالای قلعه معبد خدای هلدی وجود دارد و شهر پایین محل کارگاه ها و انبارهای گندم و شراب بوده است. در کنار این قلعه، معبد دیگری نیز در کاووس تپه وجود دارد که متعلق به ایزد ارموشنی است.

4- کلیسای صلیب مقدس

از دیگر مکان های تاریخی این شهر می توان به کلیسای صلیب مقدس اشاره کرد. این کلیسای زیبا در بالای تپه ای در جزیره اختامار در دریاچه وان قرار دارد. قدمت این کلیسا بین سال های 915 تا 921 است و جدا از اهمیت مذهبی، از نظر فرهنگ و معماری نیز اهمیت دارد. از ویژگی های بیرونی کلیسای صلیب مقدس می توان به سنگ های توفای قرمز رنگ اشاره کرد که از معادن منطقه آن برداشته شده و با قایق به این مکان آورده شده است. دیوارهای بیرونی آن نیز با تصاویری از کتاب مقدس نقاشی شده است. نقاشی های کلیسا در وضعیت خوبی هستند. لازم به ذکر است که این کلیسا یک بار در سال 2005 بازسازی شد، برخی از قسمت ها بازسازی شدند.

تفریح ​​در ترکیه

یکی دیگر از جاذبه های شهر وان برای گردشگران تفریحات و سرگرمی های متفاوت آن است که می توانید با توجه به زمان سفر، بودجه و هر کدام از آنها انتخاب کنید.در زیر لیستی از تفریحات استخری آورده شده است.

1- سرگرمی در دریاچه وان

این دریاچه بزرگ، بزرگتر از شهر وان، یکی از جاذبه های وان ترکیه به حساب می آید و گزینه های تفریحی مختلفی را در دل خود جای داده است. در این مکان برای مثال می توانید چند ساعتی را به قایق سواری یا ماهیگیری اختصاص دهید. اگر از علاقه مندان به قایق های تفریحی هستید، می توانید انواع آن ها را انتخاب کرده و از سفر با آن ها لذت ببرید.

2- پارک مدیر گلی یک

یکی از مکان های سرگرم کننده برای کودکان در وان پارک لونا است. این در واقع یک پارک کوچک در نزدیکی دریاچه وان است که می توانید برای چند ساعت کودک خود را سرگرم کنید. سقف لونا پارک منظره زیبایی از دریاچه را به نمایش می گذارد.

3- لونا پارک دوو وان

Luna Park Duo یکی دیگر از شهربازی های واقع در شهر است و دارای انواع وسایل تفریحی می باشد. این شهربازی در فصل بهار بسیار محبوب است.

4- خانه گربه

اگر جزو کسانی هستید که گربه ها را دوست دارند و با آن ها بازی می کنند، One Cat House جایی است که در طول سفر نباید آن را از دست بدهید. این یکی از بی نظیرترین جاذبه های شهر وان ترکیه است. انواع مختلفی از گربه ها در این مکان دیده می شود. این گربه ها به طور غیر رسمی نماد شهر وان هستند. در این مرکز می توانید گربه های مختلفی را با دو چشم یا بدن کاملا سفید مشاهده کنید.

5- پارک آبی

پارک های آبی از جذاب ترین تفریحات در شهرهای مختلف هستند. به خصوص اگر در تابستان به مسافرت می روید. آکوا پارک وان نیز از پارک آبی معروف این شهر به شمار می رود که به دلیل ویژگی خاص خود که امکان استفاده از صندلی های مجزا برای خانم ها و آقایان است، بسیار معروف شده است. گزینه ای که در کوچکترین پارک آبی خارج از ایران وجود دارد.

6- زاویه

از دیگر تفریحات این شهر می توان به اسکله ای اشاره کرد که در آن می توان قدم زد و عکس گرفت.

تفریحات دیگر در استخر

پارک کورتولوشی

یک کارتینگ

آکوپارکو ساحل دیوان

IPEC پارک