این روزها یک گوشی هوشمند با قیمت بالا نیاز به نگهداری و مراقبت مناسب دارد تا مجبور نباشید هزینه زیادی برای تعمیر یا تعویض آن صرف کنید. یکی از این ابزارهای موثر و کاربردی شیشه است. خرید یک مدل شیشه ای مات، شفاف یا سایر مدل ها به عنوان مانعی برای آسیب دیدن صفحه نمایش گوشی عمل می کند و احتمال شکستن آن در صورت ضربه را کاهش می دهد. در این مقاله به ارائه عینک های مات، تفاوت آن با سایر محصولات مشابه و مزیت های خرید آن می پردازیم. در آینده با ارتینگز همراه باشید.

شیشه مات چیست؟

گلس مات را به عنوان یک پنجره مات و ضد تابش در نظر بگیرید. یک پنجره مات در برابر تابش خیره کننده و در برابر لکه ها بهتر از یک پنجره شفاف مقاومت می کند. شیشه مات معمولا از مواد خاصی ساخته می شود که بازتاب نور و درخشندگی صفحه را کاهش می دهد. به همین دلیل به آن محافظ شیشه یا حصیر می گویند.


این محصول برای کاربرانی که از روشنایی نور صفحه گوشی اذیت می شوند و همچنین کسانی که به دنبال محافظ صفحه گوشی هستند مناسب است. این پوشش عموماً به راحتی قابل استفاده است و نسبت به سایر انواع محافظ صفحه دوام بیشتری دارد.

مزایای شیشه مات

کاهش تابش خیره کننده و خیره کننده: می توانید از این قاب در محیط های روشن یا اتاق های روشن استفاده کنید تا از تابش خیره کننده ناخوشایند صفحه گوشی خود جلوگیری کنید.

اثر انگشت را کاهش می دهد: شیشه مات به دلیل سطح مات، اثر انگشت کمتری را جذب می کند و در نتیجه صفحه گوشی را تمیز می کند.

محافظ صفحه: مانند هر شیشه دیگری، از صفحه نمایش گوشی شما در برابر خط و خش و آسیب های معمولی محافظت می کند.

محافظت در برابر حساسیت چشم: افرادی که به نور حساس هستند یا از مشکلات چشمی مانند خشکی چشم رنج می برند، ممکن است از استفاده از عینک مات بهره مند شوند.

تفاوت بین شیشه مات و شفاف

5 تفاوت اصلی بین محافظ صفحه نمایش مات و شیشه شفاف و براق وجود دارد که توجه به این تفاوت ها به شما کمک می کند تا بهترین محصول را متناسب با شرایط و نیاز خود خریداری کنید این تفاوت ها:

1. وضوح

اگرچه تفاوت کم است، شیشه مات نور کمتری را نسبت به محافظ های صفحه نمایش براق منتقل می کند. اگر فیلم تماشا می کنید یا با گوشی خود ویرایش عکس انجام می دهید، بهتر است از خرید صفحه نمایش مات خودداری کنید، زیرا می تواند تاثیر کمی بر روشنایی عکس ها داشته باشد. اگر می خواهید بالاترین وضوح را داشته باشید، یک محافظ صفحه نمایش براق بهترین انتخاب است. بنابراین، برنده در این قسمت از مقایسه، محافظ صفحه نمایش براق است.

2. اشباع

خاصیت ضد انعکاس شیشه مات می تواند ظاهر رنگ ها را روی صفحه نمایش گوشی شما تحت تاثیر قرار دهد و ممکن است متوجه تغییر رنگ جزئی شوید. ویدئوها نیز ممکن است کمی تار باشند. توجه داشته باشید که این تغییر کوچک است، اما اگر به طور مرتب عکس‌ها را ویرایش کنید، یک محافظ صفحه مات می‌تواند کمی شما را از دیدن رنگ‌های واقعی باز دارد. البته برای کاربران عادی این ویژگی ها و تغییرات تفاوت چندانی ایجاد نمی کند. اما برنده در این دسته محافظ صفحه نمایش براق است.

3. استفاده در فضای باز

این بخش از تفاوت بین شیشه براق و مات در جایی است که محافظ صفحه مات قوی تر است. حتما سعی کرده اید از گوشی خود به هر نحوی زیر نور خورشید استفاده کنید و متوجه شده اید که تقریبا غیرممکن است. در بیرون، اگر محافظ صفحه یا محافظ شیشه دیگری دارید، دیدن صفحه نمایش شما بسیار دشوار است. شیشه محافظ مات تا حد زیادی این مشکلات را حل می کند. این نوع شیشه با تابش (به جای انعکاس) بیشتر اشعه های مضر خورشید، دیدن صفحه نمایش شما را در فضای باز بسیار آسان تر می کند.

4. مقاومت در برابر لکه

اگر از آن دسته افرادی هستید که از لک و اثر انگشت آزار می دهید. محافظ مات جواب شماست. سطح کمی خمیده نسبت به انگشتان حساسیت کمتری دارد که باعث می شود ظاهر بهتری داشته باشد. صفحه نمایش های براق و شفاف معمولاً اینطور نیستند. و مستعد اثر انگشت و لک است. در این بخش مقایسه محافظ مات برنده است.

5. ادامه دهید

نکته مهم بعدی در انتخاب شیشه مات و شیشه شفاف و روشن بدون شک دوام آنهاست. این دو مدل محافظ از نظر دوام برتری بر یکدیگر ندارند. دوام محافظ صفحه به عوامل دیگری مانند قرارگیری مناسب، نصب مناسب و برند سازنده مربوط می شود.

تفاوت بین شیشه مات و شیشه سرامیکی

لیوان های سرامیکی در دو مدل شفاف و شفاف عرضه می شوند که تفاوت آن ها مانند مواردی است که در قسمت قبل توضیح داده شد. به طور کلی نمی توان گفت که شیشه سرامیکی مات یا شفاف بهتر از دیگری است. پس اگر قصد خرید یکی از این دو را دارید، بهتر است به نیازها و اولویت های خود فکر کنید و تصمیم بگیرید که کدام یک بهتر است.

آیا شیشه مات برای چشم مضر است؟

استفاده از عینک مات برای محافظت از صفحه نمایش گوشی یا سایر وسایل الکترونیکی معمولاً برای چشم مضر نیست. در واقع استفاده از آن فوایدی برای محافظت از چشم به همراه دارد. این مزایا عبارتند از:

کاهش تابش نور: با کاهش تابش خیره کننده و انعکاس از روی صفحه نمایش گوشی، شیشه مات می تواند به محافظت از چشمان شما در برابر نور شدید و جلوگیری از خستگی چشم کمک کند.

کمک به کاهش نور آبی: برخی از مدل های شیشه مات دارای فیلترهای محافظ هستند که به کاهش تاثیر نور آبی روی چشم ها از صفحه گوشی کمک می کند. این نور آبی می تواند مستقیماً روی چشم ها تأثیر بگذارد و باعث مشکلات رایج چشم مانند خستگی و خشکی شود.

بنابراین استفاده از عینک مات می تواند گزینه مناسبی برای کاهش برخی مشکلات چشمی باشد. با این حال، برای اطمینان از عملکرد خوب، بهتر است لنزهای مات با کیفیت بالا را از یک برند معتبر خریداری کنید.

آخرین کلمه

با توجه به ویژگی ها و مزایای ادعا شده، خرید یک شیشه سکوریت می تواند بهتر از صفحه گوشی شما در برابر آسیب و ضربه محافظت کند. همچنین یک گزینه ایده آل برای افرادی است که به تمیزی حساس هستند. زیرا نسبت به عینک های شفاف و براق لکه و اثر انگشت کمتری وجود دارد. در نهایت فاکتور قیمت مهم است و باید با توجه به نیاز و بودجه خود اقدام به خرید کنید. امیدواریم این مقاله به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک کند.