پیام رسان ایتا یکی از پیام رسان های ایرانی است که در روزهایی که تلگرام برای اولین بار فیلتر شد رشد بسیار سریعی داشت و در عرض چند روز بیش از 500000 بار با موفقیت نصب شد.این اپلیکیشن نمودارهای مربوط به بازدید ممکن است به زودی شاهد یک ETA پیشرفته باشیم. بر حواریون بزرگی چون سروش، ویس و روبیکا. برای آپدیت برنامه های اندروید با ما همراه باشید.


در عین حال با ارائه فیلترهای تلگرام و راه اندازی خط جدیدی از پیام های داخلی، با تبلیغات و راه های مختلف سعی در جذب مخاطب داشتند. ما این نوع پیام ها را به طور همزمان بررسی کردیم.

در فروردین 1396 مقاله ای به نام ایتا چیست و چه انتقاداتی به ایتا وارد می شود را منتشر کردیم که در آن 6 دلیل برای عدم استفاده از پیام رسان داخلی ایتا (از جمله عدم احراز هویت دو مرحله ای و کمبود تجهیزات) را ذکر کردیم. خاطرنشان شد که این مزیت پیک ایرانی محسوب می شود. البته ما 7 دلیل برای استفاده همزمان از ETA را نیز ذکر کردیم، پس آن مقاله را نیز بررسی کنید.

حال پس از گذشت چندین سال و بار دیگر نام پیام رسان های داخلی از جمله ایتا مطرح شد و برخی از مشکلات و تغییرات این برنامه اصلاح شد، تصمیم گرفتیم این مطلب را به روز کنیم. اما قبل از شروع، بیایید ببینیم چیست؟

این چیه

ایتا یکی از چندین فرستاده ایرانی است که کار خود را در سال 2016 از شرکت اندیشه یاوران تمدن مروز آغاز کرد. ایتا یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان ایرانی است و در واقع نسخه بومی تلگرام است.

این مشکلات است

1. تلگرام قدیمی و بی کیفیت!

یکی از ویژگی های بد پیام رسان ایتا کپی بودن آن از این نرم افزار است. با یک بررسی ساده می توان فهمید که مسئولین این پیام برای طراحی پیامی قابل قبول برای کاربران ایرانی، احتمالاً شروع به استفاده از منابع تلگرام کرده و بر خلاف سایرین در ایران، برنامه را از صفر تا صد شروع کرده اند. آنها این کار را نکردند. که

خود ایتا در توضیحات برنامه (عکس زیر) نوشته است که ایتا فقط شبیه تلگرام است و دلیل این امر تعامل خوب کاربران ایرانی با رابط کاربری تلگرام است! خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم: پیام رسان ایتا نسخه غیر رسمی تلگرام است! + سند

در سال 1997، زمانی که این مقاله را منتشر کردیم، در مورد این قسمت نوشتیم: «این که این پیام رسان از یک برنامه قدرتمند کپی شده است، به خودی خود بد نیست، اما سوال اینجاست که چگونه در آینده ای نه چندان دور توسعه دهندگان IT تمایل به بهبود تلگرام و امکاناتی که احتمالاً توسط کاربران استفاده می شود، آیا باید در ITA پیاده سازی شوند؟

بعد از 4 سال دقیقاً ضعف ایتا را در قسمت فوق مشاهده کردیم. به همین دلیل در عنوان این قسمت به «تلگرام قدیمی با کیفیت پایین» اشاره کردیم. یعنی علیرغم اینکه ایتا کپی تلگرام است، کپی تلگرام قدیمی است و حتی بیشتر شبیه برنامه های جانبی تلگرام سال های اخیر مانند موبوگرام است. به عنوان مثال می توان به عملکردهای فوروارد، حذف متقابل پیام ها و سایر عملکردهای جدید تلگرام که در ایتا آپدیت نمی شوند اشاره کرد.

حتی یک کتاب تلگرام درست و حسابی هم نیست; در ادامه همین موضوع به نقاط ضعف اصلی ITA در کپی برداری از تلگرام اشاره می کنیم.

مارک های بدون پشته!

متن زیر را قبل از آپدیت جدید این مطلب، متن فوتر و قسمت اصلی مقاله ۶ دلیل برای عدم استفاده از پیام رسان ایتا بخوانید. قول دادیم الان نگاهش کنیم، اما چه فایده؟ در نسخه قبلی این مقاله به بی اثر بودن قسمت استیکرها اشاره کردیم، به نظر می رسد سردبیران ایتا مقاله ما را مطالعه کرده و این قسمت را در یک به روز رسانی برنامه رفع کرده اند. در واقع حالا اگر یک ETA وارد کنید، دیگر قسمت چسبنده ای وجود ندارد و آن قسمت به طور کامل حذف می شود. جالب اینجاست که به جای تصحیح این بخش، ویراستاران ITA آن را به طور کامل حذف کردند.

اما در نسخه جدید ایتا سوت دیگری در دپارتمان استیکر وجود دارد. طبق تصویر در قسمت گیف و استیکر کیبورد دیده می شود و در کنار گزینه smoky قرار دارد. اما وقتی روی گیف‌ها و استیکرها کلیک می‌کنید، یک صفحه سفید خالی می‌بینید که هیچ چیزی روی آن نیست.

اگر به ایتا کپی باکیفیت می گویند یعنی مدیران ایتا کدهای تلگرام را کپی می کنند و این پیام رسان اورجینال نیست بنابراین هر بار که کد تغییر می کند جای دیگری خراب می شود. علاوه بر این، می توان مشاهده کرد که در بین افراد تیم IT علم کافی برای رفع این سوت ها و باگ ها وجود ندارد. آنها آمدند و کدهای قسمت استیکرها را حذف کردند، اما گزینه های آن هنوز روی صفحه کلید ita وجود دارد.

نداشتن استیکر و گیف

اما نکته بعدی عدم وجود استیکر و گیف روی آجر است که در قسمت بالا در این قسمت آقای مدیر ITA توضیح دادیم که چرا یک پیام رسان نباید استیکر و قسمت گیف داشته باشد. تنها راه افزودن اشکال مختلف به متن، افزودن ایموجی است و خبری از استیکر و گیف نیست. اکنون همه پیام رسان ها حداقل یک بخش استیکر دارند! عدم وجود این بخش در پیام رسان ایتا جای تعجب دارد

گیف یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین روش ها برای نشان دادن احساسات مختلف در چت است، شما می توانید از گیف در بسیاری از پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی به جز ایتا استفاده کنید!

فقدان اسرار چت

نکته بسیار مهم دیگری که به عنوان یکی از نقاط ضعف عمده پیام رسان ایتا به حساب می آید، در دسترس نبودن چت امن است! بخش چت دو نفره یکی از بزرگترین ویژگی های تلگرام وجود بخش چت مخفی است که به کاربران امکان می دهد بدون دسترسی به محتوا به صورت رمزگذاری شده با یکدیگر چت کنند. . محتوای گفتگو به نوعی.

ممکن است در برخی از پیام رسان های داخلی که با الگوریتم های رمزگذاری پیشرفته ساخته شده اند، چت های مخفی داشته باشید، اما در کمال تعجب، پیام رسان ایتا در بحث های امنیتی چت عملکرد خوبی داشت.

عدم تماس صوتی و تصویری

اپلیکیشن بیسفون یا اپلیکیشن پیام رسان سروش که اولین اپراتور ایرانی است، دارای امکانات فراوانی از جمله چت، تماس صوتی است، اما هیچ گزینه تماس صوتی و تصویری را برای کاربران ایتا فراهم نمی کند. .

این پیام رسان که از سرویس های بومی استفاده می کند، قسمت تماس صوتی و تصویری تلگرام را شامل نمی شود، بنابراین عبارت «کپی بد» را تکرار می کنیم و این بار نام «بی فایده» را به نام ایتا اضافه می کنیم. یعنی حتی اگر استانداردها را پایین بیاوریم تا گوشی را کاملاً رها کنیم، صدای عصبانیت به گوش نمی‌رسد و این روزها به نظر می‌رسد کسی نیست که بدون امکان تماس صوتی به پیامک بسنده کند.

بدون پاسخ

مدت زیادی است که قسمت واکنش به محبوب ترین پیام رسان های دنیا مانند تلگرام و واتس اپ اضافه شده است اما پیام رسان های خانگی نه! آخرین باری که چک کردم، بله فقط گزینه پاسخ به پیام را داشت و سایر پیام رسان ها این ویژگی قدیمی را به برنامه خود اضافه نکرده اند.

تاریخ یا موقعیت

اگر بخواهیم امکاناتی را که در تلگرام هست اما در ایتا نیست بشماریم، ساعت ها وقتمان را می گیرد. یکی از قابلیت های جدید و پرکاربرد استوری است که در پیام رسان های ایرانی به آن status می گویند. در مورد تلگرام و واتس اپ در میان اپلیکیشن های پیام رسان داخلی، بله، ایگپ و روبیکا نیز قابلیت استوری یا وضعیت دارند، اما خیر!

برنامه پیام رسانی

از دیگر قابلیت‌های مهم و کاربردی دیگری که به مرور زمان به تلگرام اضافه شد، اما نه در ITA، می‌توان به زمان ارسال پیام اشاره کرد که یک ویژگی بسیار کاربردی به خصوص برای مدیران کانال است، اما در ITA چندان مهم نیست.

2. اشکال عجیب عدم نمایش اعلان ها

وظیفه اصلی پیام رسان ارسال پیام به شما است، اما طبیعتاً هر پیام رسان باید شما را از رسیدن یک پیام جدید مطلع کند. اعلان های پیام رسان ویژگی های بسیار ابتدایی اما بسیار مهمی هستند که شما را از رسیدن یک پیام جدید مطلع می کنند. اما پیام رسان خارجی باگ عجیبی دارد که اعلان پیام های جدید را نشان نمی دهد. ما این مشکل را از بسیاری از افراد دنبال کردیم و متوجه شدیم که هنوز از پیام‌های جدید در ETA اطلاع رسانی دریافت نمی‌کنند. در واقع برای دیدن پیام های جدید همیشه باید به ایتا مراجعه کنید تا ببینید آیا پیامی رسیده است یا خیر، در غیر این صورت در قسمت رابط کاربری سامسونگ و شیائومی، اعلان ورود پیام های جدید ETA انجام نمی شود. کار کردن

این چیز عجیب و آزاردهنده نحوه کار شما در ITA را تغییر داده و باعث می شود پیام های جدید را از دست بدهیم. نکته عجیب این است که دوستان ما هنگام تست این پیام رسان پیام های تلگرامی را برای ما ارسال کردند که در ITA برای شما ارسال کردند. و فیلم بساز! !!

این چرندیات کل ماهیت پیام رسان را از بین می برد. برای رفع این مشکل چندین بار تنظیمات قسمت نوتیفیکیشن اپلیکیشن را تغییر دادیم اما مشکل برطرف نشد. بهت پیام داد ولی اعلام نکرد که پیام جدیدی داره!

3. این یک پیام رسان متروکه و بدون کاربر است

اولین چیزی که از یک پیام رسان می خواهید، گیرنده پیام شماست! به احتمال زیاد مخاطب مورد نظر عضو ETA نیست، اگر عضو باشد، همانطور که در عکس زیر که به صورت تصادفی گرفته شده است، تا ماه ها و شاید سال ها آن را از گوشی خود حذف کرده اند، اما به دلیل عدم اتوماسیون. این سیستم حذف پس از مدت طولانی که در قسمت اول مقاله به آن اشاره کردیم، حساب کاربری را به شما نشان می دهد.

در زمانی که اولین بررسی پیام رسان ایتا و سایر پیام رسان های داخلی را نوشتیم، این مشکل کمی ظالمانه بود و به همین دلیل آن را قبول نکردیم، اما اکنون پس از گذشت چند سال، ایتا فرصت جذب پیدا کرده است. عمومی مانند سایر پیام رسان ها با توجه به عدم فیلترینگ و ارزان بودن اینترنت این برنامه می توان گفت خارج از فضای رقابتی این فرصت را داشته است. به هر حال، اگر همین الان آن را نصب کنید، احتمالاً مخاطبینی را که واقعاً بخواهید با آنها صحبت کنید پیدا نخواهید کرد، یا احتمال آن کم است. شما می توانید برای دانلود برنامه ایتا جدید با ما تماس بگیرید.


با این حال، اگر به کانال های پرطرفدار این پیام رسان نگاهی بیندازید، می بینید که تعداد بازدیدهای روزانه کم است و احتمالا اکثر آنها دنبال کننده کانال های جعلی هستند. برای رفع این مشکل به هشتگ های محبوب مراجعه کنید. همانطور که می بینید محبوب ترین هشتگ در 30 روز گذشته #طوفان الاقصی است. برای مشاهده لیست کانال هایی که از این هشتگ محبوب استفاده می کنند، روی این هشتگ کلیک کنید.

حالا فکر می کنید از کانال هایی که امروزه از ترند هشتگ استفاده می کنند چند بازدید دارید؟ در شکل های زیر می توانید بازدید تمامی این کانال ها و آخرین پست های آنها را در زمان بازدید ما مشاهده کنید.

اما بهتر است بگوییم برخی از برنامه های تلویزیونی که پخش زنده کانال خود را در پیام های داخلی می خوانند مانند Ae و Ita تعداد اعضا و بازدیدهای بیشتری خواهند داشت.ممبر و بازدید بیشتر در تلگرام نسبت به پیام های داخلی بیشتر است. در واقع اگر کانال آن برنامه در حین پخش یک برنامه تلویزیونی اپراتور داخلی را تبلیغ کند، در مقایسه با تلگرام چقدر از اپراتورهای داخلی مانند ایتا استفاده شده است.

4. مقالات مناسب برای یک گروه خاص

این مشکل را می توان تا حدی به عنوان یک مشکل قدیمی دید. پیام رسان ایتا طیف گسترده ای از کاربران ندارد. از بخش Trends Eta که با نماد آتش مشخص شده است استفاده کنید و هشتگ های پرطرفدار در Eta به شما نشان داده می شود.

محتوای محبوب با موضوعات خاص و محتوای مناسب برای گروه های اجتماعی مختلف با کیفیت مطلوب در ITA موجود نیست. مثلاً برای علاقه مندان به ورزش، فیلم و سریال، آشپزی و ... محتوایی وجود ندارد، حتی در قسمت تبلیغاتی برنامه هم مطالب فراتر از آن چیزی که انتظار داشتیم نمی رود. صحبت از تبلیغات شد، کم کم به موضوع چهارم می رسیم. این پیام رسان فقط توسط گروه های خاصی استفاده می شود. البته، وقتی بیشتر تحقیق کنید، متوجه می‌شوید که این گروه‌ها نیز چندان از آن راضی نیستند.

5. تبلیغات پیام رسان ایتا

مورد بعدی که به آن اشاره خواهیم کرد، خود «تبلیغات» است! وجود تبلیغات به خودی خود یک ضعف محسوب می شود، یعنی ثابت و ماندگار آن! در عصر پیام‌رسانی فوری مدرن، سرویس‌های پیام رسانی کمتر و کمتری تبلیغات را در بالای صفحه اصلی، جایی که بیشتر به چشم می‌آید، ثابت می‌کنند.

داستان این تبلیغ هرالد به خودی خود جالب است. اگر با پیام رسان هایی مانند تلگرام و واتس اپ کار کرده اید، اولین و برترین چت شما قطعا مهم ترین یا پرکاربردترین چتی است که تا به حال پین کرده اید. اما در ایتا، اولین چیزی که می بینید یک تبلیغ است. تبلیغات ایتا فقط به تبلیغ یک کانال خاص ختم نمی شود، بلکه حتی این پست را تبلیغ می کند. تصویر بالا پستی از یک کانال با نام دیگری را نشان می دهد که به عنوان تبلیغ نمایش داده شده است.

6. پیام های نامطلوب با بینندگان ناراضی

در این قسمت نیازی به گفتن نیست، کافی است به بازار اندروید و iOS بروید و نظرات مردم را در مورد ایتا بخوانید و عمق فاجعه را درک کنید. امتیاز پایین و تعداد نظراتی که از خودشان راضی نیستند نشان از کیفیت این پیام رسان دارد.

7. کیبورد عجیب و ناقص

این کیبورد بسیار عجیب و ناقص است. در قسمت اول به سوت زدن عجیب تیم فناوری ایتا در قسمت کیبورد و سفیدی استیکرها و قسمت گیف پرداختیم. اما این مشکلات مشکلات صفحه کلید Ita را حل نمی کند. اولین مشکل این است که قسمت جستجوی ایموجی روی صفحه کلید کار نمی کند و کاملاً به هم ریخته است. بنابراین اگر به دنبال یک ایموجی هستید، باید صدها ایموجی موجود را مرور کنید و به بالا و پایین بروید تا شکلک مورد نظر خود را پیدا کنید. سایر کیبوردهای پیام رسان چنین مشکلاتی ندارند، اما با جستجوی کلمات مختلف می توانید تمام ایموجی های مربوطه را پیدا کنید.

نکته دوم حذف برخی ایموجی ها از کیبورد ایتا است که در نوع خود جالب است. با این حال، ایتا به عنوان یک پیام رسان بومی شناخته می شود و توسعه دهندگان آن به جای تمرکز بر رفع باگ ها، تمام تلاش خود را کرده اند تا ایموجی پرچم اسرائیل را از این پیام رسان حذف کنند! ایموجی انگشت وسط، پرچم رنگین کمان، لب و غیره حذف شده است. واضح است که مدیران ITA از آن دسته افرادی هستند که به جای حل مشکلات اصلی در پشت صحنه تمرکز می کنند.

8. اشکالات و خرابی های پیام رسان ایتا

به اعتبار او، او حتی به عنوان یک کپی از تلگرام توانست باگ های زیادی داشته باشد. بعد از نیم روز استفاده از پیام رسان ایتا با مشکل عجیبی مواجه شدیم.

جدا از اینکه اپلیکیشن یک بار از کار افتاد، در قسمت استریم ویدیو با یک باگ جالب مواجه شدیم. پس از ارسال یک اسکرین شات که از برنامه گرفتیم، یکی دیگر پست شد! این اتفاق در دو تا از تصاویر رخ داد و حتی برای حل آن از روش‌های مختلفی مانند فورس استاپ و پاک کردن کش برنامه استفاده کردیم. اما همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، مشکل همچنان وجود دارد.

علاوه بر این باگ ها، پیام رسان ita در ارسال پیام کندتر از برنامه های پیام رسانی فعلی است و چند ثانیه تاخیر دارد. بارها، چه در نسخه وب و چه در دو نسخه اندروید، زمان کلیک روی پیام و رسیدن پیام به گیرنده را اندازه گیری کردیم و همیشه بین این دو رویداد چند ثانیه تاخیر وجود داشت (این کار را نیز انجام دادیم. که VPN فعال نشده و اینترنت قطع شده است و دوباره با پیام رسان های دیگر نیز امتحان کرده ایم).

در غیر این صورت هنگام تماشای ویدیو، پس از خروج از برنامه، صدای ویدیو همچنان پخش می شود! به این ترتیب باید دوباره وارد اپلیکیشن شوید، ویدیو را مکث کنید و سپس خارج شوید! اگر Vivio را متوقف نکنید و آن را ترک نکنید، صدای ویدیو را در محیط رابط کاربری خواهید شنید.

9. عملکرد بسیار کند در هنگام اتصال به VPN

چندی پیش، زمانی که قرار بود تیم فوتبال نصر عربستان به همراه کریستیانو رونالدو وارد ایران شود، فیلتر شدن تمامی پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی محبوب دنیا در ایران به سوژه طنز کاربران سایبری تبدیل شد و کاربران بر این باور بودند که نصب رونالدو یک VPN برای برقراری ارتباط با خانواده اش یک شوخی تلخ بود. عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در پاسخ به این تاپیک کاربری گفت رونالدو می تواند از ita و ya استفاده کند.

زرحمی به این موضوع اشاره کرد که ایتو و یائو و پیام رسان های مشابه ایرانی کیفیت و ظرفیت استفاده در تمام مناطق جهان را دارند و می توانند به عنوان پیام رسان بین المللی فعالیت کنند. آنها چنین ادعایی کردند، اما این ادعا درست نیست.

هنگام استفاده از VPN، سرعت آن بسیار کند است و دانلود و آپلود فایل ها کند است. یعنی سرورهای این پیام رسان برای استفاده در خارج از کشور ساخته نشده اند و اگر بخواهید از ایتا برای ارتباط با خانواده خود در خارج از ایران در ایران استفاده کنید احتمالا با مشکل مواجه خواهید شد. در این صورت اگر خانواده شما در ایران از تلگرام با VPN استفاده کنند، کیفیت اتصال شما بالاتر از ایتا خواهد بود.

این یک ضعف بزرگ است که هنگام اتصال به یک IP خارج از کشور، پیام رسان ها کندتر و کندتر می شوند و این باعث ایجاد مشکلات ارتباطی با دوستان و خانواده در خارج از کشور می شود زیرا فیلترهای واتس اپ، اینستاگرام و تلگرام همچنان وجود دارند. ثابت بمانید.

10. عدم پشتیبانی واضح، آیا حتی ایمن است؟

همانطور که در پیام سروش اشاره کردیم، این فصل ممکن است تکرار شود، اما این تکرار قطعا از اهمیت این سوال نمی کاهد. هدف من از پرسیدن این سوال توضیح فعالیت های این پیام رسان است، شاید او قصد دارد اخبار میلیون ها ایرانی را دریافت کند و شاید هم می خواهد بزرگترین رسانه ایران باشد!

در توضیحات وب سایت این اپلیکیشن اشاره شده است که اندیشه یااوران توسط تمدن موز پشتیبانی می شود. تحقیقات اولیه ای که در زمان شروع به کار ETA انجام دادیم نشان داد که این شرکت هیچ گونه فعالیت و سابقه ای در زمینه ارائه راهکارهای نرم افزاری در زمینه اپلیکیشن های موبایل و کامپیوتر ندارد، به نظر می رسد تنها چند ماهه متولد شده است. پیش. !

بدیهی است که همین ابهام در حمایت از هر پیامی درباره جهان وجود دارد و این ابهام باید در مورد اتا نیز وجود داشته باشد. زیرا برای ما رسانه ها و قطعا برای بسیاری از کاربران ایرانی به عنوان مخاطبین این اپلیکیشن ها این سوال پیش می آید که وقتی پیام رسان هایی مانند بله در کشور ما وجود دارد که کاملاً توسط شرکت ها پشتیبانی و تامین مالی می شود، برنامه هایی مانند ایتا وجود دارد. حمایت چه کسی به طور کلی فراموش می شود، قانع کننده است؟ این قطعا دلیل خوبی برای استفاده نکردن از مسنجر ایتا است. تصور کنید اطلاعات مهمی را در آن ذخیره کرده اید و ناگهان اعلام می شود که این اپلیکیشن دیگر پشتیبانی نمی شود! چه اتفاقی برای داده های شما خواهد افتاد؟