فلز طلا بسیار زیبا و دلنشین است و فواید زیادی برای سلامتی دارد و استرس و اضطراب را کاهش می دهد. جواهرات طلا و سنگ های قیمتی با طراحی زیبا به ما زیبایی می بخشد و شادی و اعتماد به نفس را افزایش می دهد.

در بسیاری از جوامع، زیورآلات طلا برای زنان امنیت مالی تلقی می شود و هر چه جواهرات بیشتر باشد، احساس امنیت مالی بیشتری می کنند. استفاده از زیورآلات زیباست و به افراد احساس راحتی و سلامتی بیشتری می دهد و یک دستبند طلا می تواند گرما را به بدن انسان بیاورد.

واراکا خواص و النگو طلا

طلا خاصیت درمانی برای زخم ها و عفونت ها دارد و بسیاری از مردم بر این باورند که استفاده از طلای 24 عیار بر روی زخم های عفونی آنها را التیام می بخشد، زیرا طلا دارای انرژی گرم و ارتعاشات تسکین دهنده ای است که باعث آرامش بدن، کاهش سرعت و بهبود گردش خون می شود. در طول تاریخ، این فلز در بسیاری از کرم های پوست و محصولات مراقبت از پوست استفاده شده است.

طلا در ملل مختلف کاربردهای فراوانی دارد، به عنوان مثال: مصریان از این فلز در جواهرات، دندان‌ها و درمان‌های خاص استفاده می‌کردند، همچنین رومی‌ها و اروپای قرون وسطی از طلا برای درمان‌های خاص برای کاهش مشکلات پوستی و بدن درد استفاده می‌کردند. همچنین توسط چینی ها و هندی ها برای درمان بیماری های خاص استفاده می شد و تا به امروز ادامه دارد. در زیر به توضیح خرید گرنبند طلا و ویژگی های استفاده از طلا می پردازیم:

دمای بدن را تنظیم می کند و از گرما و سرما جلوگیری می کند

کاهش علائم آرتریت

کاهش استرس و اضطراب و بهبود سیستم عصبی و غدد درون ریز

تقویت سیستم ایمنی برای محافظت بیشتر در برابر بیماری ها

بهبود سلامت پوست

ایجاد انرژی مثبت برای رفاه عمومی

سطح قدرتمندتری را برای کاربران ایجاد می کند.

کاهش علائم آرتریت

کاهش درد و آزاد شدن انرژی در بدن.

ویژگی های دستبند طلا

همانطور که در بالا اشاره کردیم استفاده از طلا نقش بسیار مهمی در سلامتی دارد و سلطان فلزات نامیده می شود. چندین دانشمند ایرانی نیز تحقیقات زیادی در مورد خواص درمانی طلا انجام داده اند و به این نتیجه رسیده اند که طبع گرم تری دارد و می تواند به قلب نیرو بخشد. در زیر خواص درمانی دستبند طلا را شرح می دهیم:

ناهنجاری های عضلانی و عصبی در زنان را از بین می برد.

فشار عصبی را کاهش می دهد.

فشار خون را کاهش می دهد.

بیماری های قلبی را برطرف می کند.

فواید طلا برای زنان

در گذشته هرگاه زنی بیهوش می شد یا بیهوش می شد، یک تکه طلا را در یک لیوان آب می ریخت و با قاشق مخلوط می کرد و به او آب می داد. در قرن هجدهم اروپاییان از این روش استفاده کردند و با تغذیه زنان در حال غش با آبی به نام طلا، آنها را شفا دادند و زنان به سرعت به هوش آمدند.

طلا سازگاری بالایی دارد و به همین دلیل است که پزشکان از آن برای تثبیت اعضای بدن در برابر خوردگی استفاده می کنند. این فلز با قرار گرفتن در بدن هیچ گونه واکنش شیمیایی از خود نشان نمی دهد و بدن انسان با آن مشکلی ندارد.

از تمام الکتریسیته عبور می کند و به عنوان رسانا شناخته می شود. انعطاف پذیری بالایی دارد و در تولید انواع قطعات پزشکی که نیاز به دقت بالایی دارند استفاده می شود. توجه داشته باشید که اشعه طلا بر روی هورمون های جنسی در مردان تاثیر منفی دارد و بر خلاف اشعه نقره چنین تاثیری روی آن ها ندارد.

خواص درمانی فلز طلا برای استفاده در زنان

همانطور که در این مقاله از کادوساز اشاره کردیم، این فلز به غیر از رسوبات خود دارای خواص درمانی بسیاری نیز می باشد که در ادامه به شرح آن می پردازیم:

کاهش تب و دمای بدن

کمک به التیام درد

بهبود و درمان علائم آرتریت و آرتروز

استرس و اضطراب را کاهش دهید

بهبود زخم را افزایش دهید

افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن.

بهبود سیستم عصبی و سیستم لنفاوی بدن

فواید طلا در طب سنتی و طب سوزنی

مدیریت خشم و عصبانیت

بدن را خنک نگه دارید.

طلا و آلرژی

به یاد داشته باشید که یکی از عوارض رایج استفاده از طلا درمانی واکنش آن است، زیرا این فلز به پروتئین های خاصی در سلول های بدن متصل می شود و از تولید مواد شیمیایی به التهاب جلوگیری می کند و بیماری هایی مانند التهاب مفاصل را بهبود می بخشد.

اما این اتصال باعث تغییر در ساختار پروتئین ها می شود و سپس سیستم ایمنی بدن این پروتئین ها را با ساختارهای سه بعدی جدید خارجی می شناسد و این واکنش باعث افزایش درگیری می شود.

در برخی موارد، شروع این واکنش آلرژیک حتی تا چند ماه قبل از شروع استفاده از طلا به تاخیر می افتد.

با توجه به نکاتی که در این مقاله ذکر شد، طلا فلزی از طبیعت است که گرم و مرطوب است و به قلب نیرو می بخشد. در سال های اخیر بسیاری از پزشکان از این فلز برای درمان روماتیسم، آسم و بسیاری از بیماری های دیگر استفاده کرده اند.