سوالی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند. چرا آهنگ های پاپ اینقدر محبوب هستند؟ چرا بیشتر شنوندگان موسیقی پاپ را دوست دارند؟ چرا موسیقی پاپ در مراسم ها، کافه ها، مغازه ها، تلویزیون، رادیو، بیش از صدای ماشین در جاده ها و ... بیشتر پخش می شود؟ آیا تولیدکنندگان پاپ از جادوی خاصی برای ساخت این نوع آهنگ ها استفاده می کنند؟ امروز پاسخ این سوالات را با هم بحث خواهیم کرد. برای بررسی پاسخ این سوالات و دانلود بهترین آهنگ ها با موزیک باران همراه باشید.


چه چیزی ما را جذب موسیقی می کند؟

بسیاری از مطالعات علمی نشان داده‌اند که بخش‌هایی از مغز ما که مسئول احساسات هستند، به‌ویژه مراکز پاداش مغز، بیشتر به موسیقی‌هایی که می‌شنویم واکنش نشان می‌دهند تا آهنگ‌هایی که قبلاً نشنیده‌ایم. اگرچه موسیقی جدیدی که گوش می‌دهیم به سلیقه ما بستگی دارد، اما مغز ما بیشتر به موسیقی‌هایی که شنیده‌ایم و عادت کرده‌ایم علاقه دارد که برای آن زیباتر است. خوب، این منطقی است. ما انسان ها عاشق تکرار هستیم و دوست نداریم برای جستجوی تجربیات جدید از محیط امن خود خارج شویم. من می خواهم این داستان را به بحث موسیقی پیوند دهم.

یک قطعه موسیقی از دو بخش اصلی تشکیل شده است: 1- ریتم 2- ملودی این چه آهنگی است این قسمتی از آهنگ است که از ابتدا تا انتها تکرار می شود (جایی که سر یا پای آهنگ را حرکت می دهیم). ضرب آهنگ مانند تیک تاک ثانیه های ساعت است که تا پایان آهنگ تکرار می شود آیا توجه می کنید؟ تکرار! مشکل تکرار ملودی آهنگ یکی از دلایل اصلی ارتباط با موسیقی است اگر توجه کرده باشید در جشنواره ها و مراسم های مختلف از آهنگ هایی با اشعار جذاب و قدرتمند استفاده می کنند تا شنوندگان بتوانند بیشتر با آنها ارتباط برقرار کنند.

بقیه ملودی موسیقی است. ملودی ثابت ترین قسمت یک آهنگ است. ملودی دنباله ای از نت های موسیقی است که در کنار هم صدای دلنشینی ایجاد می کنند. حال اگر قضیه تکرار را در این قسمت نیز اعمال کنیم و از دنباله ای از نت های ساده استفاده کنیم، ملودی جذابی دریافت می کنیم که شنونده دوست دارد (به آهنگ هایی فکر کنید که در حافظه شما می ماند).

شاید وقتی به شما گفته می شود از آهنگ ها و قافیه های ساده استفاده کنید، آواز خواندن آسان تر باشد. اما با استفاده از ریتم و ملودی ساده می توان با دانش موسیقایی و مهارت های دستی بیشتر به آن دست یافت. البته آموزش آهنگسازی نیز تجربه ای را که باید در طول سالیان متمادی انباشته می شد تغییر می دهد.

آیا بهتر است ابتدا به موسیقی به اصطلاح پاپ نگاه کنیم؟

موسیقی پاپ یکی از محبوب ترین سبک های موسیقی است. موسیقی راک اند رول در دهه 1950 ظاهر شد.معنای موسیقی پاپ در طول زمان تغییر کرده است. موسیقی پاپ از کلمه (popular) به معنای محبوب گرفته شده است. یکی از تعاریف سبک پاپ این است: نوعی موسیقی که آنقدر اهمیت دارد که مجری با شهرت مردمی دیده شود. مثلا مایکل جکسون خواننده معروف دهه 80 که یکی از ماندگارترین افراد تاریخ موسیقی است. اما چه چیزی باعث محبوبیت موسیقی پاپ می شود؟ به نظر می رسد دلیلی علمی برای محبوبیت این سبک وجود دارد.

چرا آهنگ های پاپ اینقدر محبوب هستند؟

به عنوان یک سبک موسیقی، پاپ بر سادگی الگوها و تکرار اصرار دارد. همانطور که گفتیم، مغز ما نیز به دنبال الگوهای ساده می گردد تا درک و به خاطر سپردن را برای ما آسان تر کند. حالت ها به جریان آهنگ اضافه می شوند. این بیت همچنین ما را از ابتدا تا انتهای آهنگ نگه می دارد و باعث می شود بخوانیم، برقصیم و با آهنگ ها ارتباط برقرار کنیم. موسیقی پاپ با انتخاب الگوهای ریتمیک ساده و تکراری، ملودی های ساده و اشعار محبوب مخاطبان خود را به خود جذب می کند. من می خواهم چیز دیگری بگویم. آیا تا به حال توجه کرده اید که بسیاری از انتخاب ها و کارهایی که ما انجام می دهیم از محیط ما الهام گرفته شده است؟ مثلاً تیم فوتبالی را انتخاب می کنیم که در منطقه خودمان بیشترین طرفدار را داشته باشد، فیلمی را می بینیم که اکثر اطرافیان ما آن را دیده اند و نمونه های بسیار دیگر.

4 دلیل برای تبدیل شدن آهنگ های پاپ به محبوبیت

1- استفاده از ریتم و لوپ زیبا

2- تنظیم آسان و جذاب

3- مکان های آشنا و نسبتا تکراری در سبک پاپ

4- آهنگی ساده که اثری ماندگار بر شنونده می گذارد.

موسیقی پاپ به دلیل سادگی و قدرت رسانه در قرن بیست و یکم به موسیقی محبوب تبدیل شده است و درصد زیادی از مردم به این سبک گوش می دهند. بنابراین این یک رفتار توده ای دیگر است که هر روز مخاطبانی از این نوع را به خود جذب می کند. چون در تلویزیون، رادیو، فضای مجازی و ... شنیده می شود. برای گوش دادن به ماندگارترین آهنگ های پاپ اینجا را کلیک کنید.