این نوع درب به طور خاص برای بیمارستان ها، مراقبت های بهداشتی و محیط های حفاظتی طراحی شده است و در اتاق های عمل، رادیولوژی، کلینیک ها و آزمایشگاه ها، اتاق های سرور و سازمان های انرژی هسته ای استفاده می شود که این امکان برای اطمینان از ایمنی کاربر در برابر تشعشعات مضر وجود دارد. در داخل ساختمان می توانید از روکش این نوع درب استیل براکیا استفاده کنید و حرکت این نوع درب به صورت تک لنگه و کشویی می باشد. ریل اصلی از آلومینیوم سخت ساخته شده و به صورت بی صدا طراحی شده است. مکان های بسیار کاربردی مانند رادیولوژی، اتاق عمل، اتاق سرور و آزمایشگاه های سازمان های انرژی هسته ای

درب اتوماتیک چیست؟

درب های اتوماتیک در انواع مختلفی تولید می شوند زیرا در هنگام استفاده فواید زیادی برای زندگی انسان دارند. به همین دلیل درب اتوماتیک بیمارستانی یا درب اتوماتیک بیمارستانی برای مناطق حساس مانند بیمارستان ها تولید می شود. در مراکز درمانی با توجه به انواع آلودگی های محیطی، مشکلات بهداشتی نسبت به سایر مکان ها نیاز به سازگاری دارد. بنابراین استفاده از درب های اتوماتیک که نیازی به باز و بسته شدن دستی ندارند برای بیمارستان ها بسیار مناسب است.

در این مراکز در کنار مشکلات بهداشتی، حساسیت بالای کار مستلزم اقدام سریع کارکنان است. بنابراین سرعت باز و بسته شدن این درها برای پرسنل بیمارستان بسیار راحت شد. یکی دیگر از مواردی که استفاده از درب اتوماتیک بیمارستان را توجیه می کند، سهولت باز و بسته شدن درب است، بیماران و افرادی که از ویلچر و عصا استفاده می کنند به راحتی از این درب ها عبور می کنند.

انواع درب اتوماتیک بیمارستانی

انواع مختلفی از درب های بیمارستانی ایپاکو برای بخش های مختلف بیمارستان ساخته می شوند و بستگی به میزان دسترسی مورد نیاز برای این گونه درب ها دارد. در این قسمت به معرفی انواع درب هوشمند بیمارستانی می پردازیم.

درب اتوماتیک بیمارستان

این نوع درها از هر دو یا یک طرف باز و بسته می شوند. این نوع درب در دو نوع دو لنگه و تک لنگه موجود می باشد. این نوع درب برای مناطقی از بیمارستان که تردد بالایی دارند استفاده می شود. جنس این مدل درب فلزی و استیل گالوانیزه می باشد.

درب ضد تشعشع به طور خودکار بسته می شود

این نوع درب ها در مناطقی که ممکن است اشعه ایکس ساطع شود مانند اتاق های اشعه ایکس و پرتودرمانی نیز استفاده می شود. در لایه داخلی این درب سرب قرار می گیرد و این لایه سرب این نوع درب را ضد تشعشع می کند. این نوع درب هم به صورت دو پانل و هم به صورت یک پانل تولید می شود. این نوع درب ها قابلیت قفل شدن خودکار و سپس باز شدن قفل توسط افسر مربوطه برای جلوگیری از خطر را دارند.

درب اتوماتیک آی سی یو

درب های مورد استفاده در بخش ICU بیمارستان به دلیل حساسیت این قسمت از فضا درب اتوماتیک کشویی و درب اتوماتیک تلسکوپی می باشد. این نوع درب مجهز به سنسور چشمی است که به صورت خودکار باز و بسته می شود. این امر به جلوگیری از عفونت و شیوع بیماری های مختلف کمک می کند و رفت و آمد کارکنان بیمارستان و بیماران را تسهیل می کند.

درب ها برای اتاق های عمل بیمارستان مناسب هستند

این نوع درب ها به راحتی باز و بسته می شوند و به افراد اجازه عبور می دهند. از طرفی این درب استحکام بسیار خوبی دارد و در برابر ضربه هایی که ممکن است در اثر ضربه تخت، ویلچر و سایر تجهیزات بیمارستانی بیمار ایجاد شود، مقاومت بسیار خوبی دارد.

مزیت استفاده از درب اتوماتیک بیمارستانی

امنیت

استفاده از درب های اتوماتیک در بیمارستان ها ایمنی افراد را تضمین می کند. از طرفی علاوه بر تضمین سلامت کادر درمانی، پیشگیری از شیوع عفونت ها و ویروس ها در بهبود بیماران بسیار موثر است.

سرعت فعالیت های فردی را افزایش می دهد

علاوه بر این، این نوع درب ها برای افزایش سرعت کارکنان بیمارستان در حین کار بسیار مفید هستند. این درب ها به کادر پزشکی اجازه می دهد تا بیماران را به سرعت در اطراف بیمارستان و بین اتاق های پزشکی مختلف بدون باز و بسته کردن دستی درها جابجا کنند.

حفاظت از محیط زیست در برابر آتش سوزی و انفجار

اجتناب از تشعشع به دلیل وجود سرب در لایه مرکزی آن از دیگر مزایای استفاده از درب های اتوماتیک در بیمارستان ها می باشد. از آنجایی که این نوع درب ها را می توان از راه دور کنترل کرد، تردد افراد به کمک این نوع درب ها بسیار آسان است.

سکوت در منطقه

اصل دیگری که رعایت آن در محیط های شفابخش بسیار مهم است، حفظ سکوت در طبیعت است. این درب ها عایق صوتی عالی هستند. بنابراین بدون توجه به این درها، بیماران در آرامش به سر می برند و پزشکان و پرستاران در سکوت به درمان بیماران می پردازند.

تنظیم خودکار درب

یکی دیگر از مزایای استفاده از درب اتوماتیک بیمارستان این است که حتی در زمان قطع برق نیز کار می کند و به صورت دستی باز و بسته می شود. طراحی این نوع درب به دلیل جلوگیری از اتلاف سرما و گرما از نظر مصرف انرژی کمتر است. در ضمن مصرف برق مورد نیاز خود درب نیز بسیار کم است.

مزایای درب اتوماتیک بیمارستانی

بهترین درب اتوماتیک شیشه ای باید دارای مزایا و ویژگی های زیر باشد.

1. سرعت و کارایی: درب باید با سرعت مناسب باز و بسته شود تا در زمان صرفه جویی شود و تاثیر مثبتی بر جریان ترافیک داشته باشد.

2. امنیت: درها باید دارای سیستم های امنیتی مانند سنسورها، قفل ها و سیستم های کنترل دسترسی برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به ساختمان باشند.

3. قابل دسترس برای همه: درب باید به گونه ای طراحی شود که دسترسی آسان برای همه از جمله کودکان، سالمندان و افراد دارای معلولیت باشد.

4. کم صدا و لرزش: درب باید بی سر و صدا عمل کند و لرزش را در هنگام باز و بسته شدن به حداقل برساند تا آسایش و آرامش کاربران تضمین شود.

5. مقاومت در برابر عوامل جوی: درب باید در برابر باد، باران، گرد و غبار و تغییرات دما مقاوم باشد تا به درستی عمل کند و دوام خود را حفظ کند.

6. طراحی خوب: درب باید طراحی جذاب و ساده ای داشته باشد که مکمل سایر عناصر ساختمان باشد و به زیبایی فضای داخلی کمک کند.

7. قابلیت اطلاع رسانی: در صورت لزوم درب باید قابلیت نصب سیستم های اطلاع رسانی مانند چراغ های چشمک زن، صفحه نمایش LCD یا LED و ... را داشته باشد.

8. قابل استفاده در فضای کوچک: اگر در فضای کوچک نصب می شود، درب باید طوری طراحی شود که فضای کوچکی را اشغال کند.

ورودی بیمارستان

درب ونتیلاتور بیمارستانی نوعی درب است که به طور خودکار ورود و خروج افراد را بر اساس تغییرات فشار هوای اطراف خود مدیریت می کند. از این درب ها در بیمارستان ها برای کنترل عفونت ها و جلوگیری از گسترش آن ها استفاده می شود. به این ترتیب که بسته به اختلاف فشار هوای داخل و خارج اتاق، از داخل به بیرون یا از بیرون به داخل باز می شود و بدین ترتیب ورود و خروج هوا و میکروب ها را کنترل می کند.

نصب درب اتوماتیک بیمارستانی

نصب درب اتوماتیک بیمارستانی همیشه در مدل ها و طرح های زیادی مانند درب کشویی، گردان و اتوبوسی وجود دارد، نصب هر نوع درب اتوماتیک مستلزم شناخت کافی قطعات موجود در درب و کاربرد آن است. برای نصب درب اتوماتیک بیمارستانی ابتدا باید نوع درب اتوماتیک را به خوبی بشناسید، یکی از انواع درب اتوماتیک درب شیشه ای است. همانطور که می دانید درب اتوماتیک تلسکوپی یکی از پرکاربردترین درب های اتوماتیک موجود در بازار است که معمولا در تمامی فرها یافت می شود.

مراکز خرید و مراکز خرید به وضوح قابل مشاهده هستند و یکی از مهم ترین نکاتی که در نصب درب برقی پارکینگ باید به آن توجه کرد، نصب صحیح سنسورهای آن است.

لوازم جانبی درب اتوماتیک

اولین قسمت از جزء درب اتوماتیک اپراتور درب است، اپراتور درب اتوماتیک مجموعه ای از وسایل کنترلی است که درب را باز و بسته می کند. اپراتور درب اتوماتیک شامل قطعاتی مانند موتور دنده و کنترل کننده درب می باشد.

یکی دیگر از اجزای درب اتوماتیک موتور آن است، موتور درب اتوماتیک بسته به نوع و کاربرد آن متفاوت است. به عنوان مثال، معمولاً برای درب های اتوماتیک پرقدرت از موتور قدرتمندتری استفاده می شود.

یکی از قسمت های اصلی درب اتوماتیک سنسورهای امنیتی هستند. این حسگرها مانند سنسورهای پرتو، افراد یا اشیاء را در مسیر درب شناسایی می کنند.