ما هر ساله یا هر از گاهی نمایشگاه های داخلی و بین المللی را برای انواع شرکت ها برگزار می کنیم. تمامی شرکت کنندگان برای شرکت در این نمایشگاه ها تلاش خواهند کرد. شرکت هایی که می خواهند برند خود را در نمایشگاه ها نشان دهند، تلاش زیادی برای جذب مشتری می کنند. غرفه نمایشگاهی یکی از اولین مشاغلی است که در نمایشگاه ها شرکت می کند. برای ساخت غرفه باید روی اولین سفارش خود برای غرفه نمایشگاهی تمرکز کنید؟ غرفه باید بیانگر خواسته اصلی برند و شرکت باشد. هنگام طراحی و ساخت استند، باید طرحی را اجرا کنید که توجه مشتریان را به خود جلب کند. در مقاله بعدی سایت فرارنگ در مورد نحوه ساخت غرفه نمایشگاهی صحبت خواهیم کرد. با ما بمان!

نحوه ایجاد غرفه نمایشگاهی

برای ساخت غرفه نمایشگاهی باید به اصول طراحی داخلی و خارجی توجه زیادی کرد. یعنی این غرفه نمایشی از کسب و کار شما برای عموم شرکت کنندگان در نمایشگاه است. بنابراین باید به گونه ای ساخته شود که طراحی منحصر به فرد و جذابی داشته باشد. می توانید کوپن های تخفیف یا هدایایی برای غرفه خود طراحی کنید که مورد توجه مشتریان قرار گیرد. برای ساخت استند توجه به این نکته ضروری است که با توجه به فضای خود و اندازه اتاق باید طراحی مینیمال و مدرن داشته باشید. برای ساخت یک استند منحصر به فرد، باید کف، دیوار، نور، فضا، طراحی جعبه گل، تشخیص و طراحی لوگو، طراحی استند نمایش محصول، طراحی و نحوه راه اندازی پیشخوان را در نظر بگیرید. رندرینگ، نحوه پیکربندی ویترین و غیره

برای غرفه سازی با استانداردها باید تمامی برگه ها و فرم های مجوز خود را از روز اول تا آخرین روز نمایش داشته باشید. لازم به ذکر است که استند سازنده استند به همراه نقشه سه بعدی آن نیز همراه شما باشد تا مشکلی پیش نیاید. غرفه شامل موارد زیر است:

• نام شرکت نمایشگاه

• نام شرکت نمایشگاه.

• شماره تلفن و فکس شرکت نمایشگاه

• نام و شماره تلفن شرکت نمونه

• تصویر سه بعدی غرفه

• ارزیابی سطح نمایشگاهی شرکت غرفه دار

اما برای ادامه ساخت غرفه خود ابتدا باید مدارک خود را به مدیر و انباردار تحویل دهید. پس از دریافت مدارک و محل دقیق غرفه شما، مدیر محل دقیق غرفه را به غرفه داران نشان می دهد. برای طراحی و ساخت غرفه سینمایی و نمایشپاهی با ما تماس بگیرید.


در مرحله دوم باید عملیات کف سازی را انجام دهید. برای این کار باید حدود 10 سانتی متر اختلاف سطحی با مواد موجود ایجاد کنید. می توانید کف استند خود را با جعبه یا لت های چوبی تراز کنید و سپس بسته به سلیقه صاحب غرفه آن را با کف پوش یا پارکت تزئین کنید. لازم به ذکر است که در این مرحله برای انجام سیم کشی و برق رسانی غرفه خود از کارشناس برق استفاده کنید.

در مرحله سوم از گروه برنامه ریزی و فناوری انتخابی خود بخواهید که طرحی را برای غرفه شما اجرا کنند. اگر می خواهید یک شرکت غرفه سازی نمایشگاهی حرفه ای پیدا کنید، مقالات سایت فرارنگ می تواند به شما کمک کند.

در مرحله چهارم باید شروع به تزئین دیوارها و رنگ آمیزی استند خود کنید. سعی کنید از بهترین متریال برای نیازهای دوربین خود استفاده کنید. و در نهایت استند خود را تمیز کرده و شروع به تزئین آن کنید.

نکاتی که هنگام شروع غرفه سازی باید در نظر داشت:

فضای کافی برای محصولات انتخابی خود در نظر بگیرید.

از چیدمان منظم با دو تا سه رنگ مکمل استفاده کنید.

فضایی را برای کنفرانس و مشاوره با مشتریان خود در نظر بگیرید.

تعداد کارشناسان و کارکنان غرفه خود را بر اساس فضای غرفه انتخاب کنید.

به دنبال مسابقات یا برنامه های هیجان انگیز برای افرادی باشید که از غرفه شما بازدید می کنند.

فردی را در شرح شغل خود بگنجانید تا مشتریان را خوشحال کنید.

با ساختن جایگاه بر پیام اصلی برند خود تاکید کنید

در مورد هدف خاصی از غرفه خود که نشان دهنده برند و محصولات شما است فکر کنید. به عنوان مثال، اگر محصولات غذایی می فروشید، قسمت غرفه خود را با نمایشگرها و مدل های کوچکی که طرح های محصول شما را نشان می دهد تزئین کنید. علاوه بر این، شما باید یک پیام یا شعار انتخاب کنید و از آن در غرفه خود استفاده کنید تا به مخاطبان در نمایشگاه اجازه دهید بدانند کار یا هدف شما چیست. می توانید دیوارهای غرفه خود را با گرافیکی از شعار و پیام خود بپوشانید.

از رنگ های مکمل و چشمگیر برای ساخت استند استفاده می کند

سعی کنید از دو یا سه رنگ مکمل برای طراحی و راه اندازی غرفه خود استفاده کنید تا فضای داخلی شما جذاب و جذاب باشد. رنگ های خنثی به زودی از حس بینایی مشتریان شما خسته می شوند و از کابینت شما خارج می شوند. جذب بازدیدکنندگان به غرفه شما برای ایجاد ROI بسیار مهم است. بنابراین ایجاد جذابیت بصری برای غرفه در نمایشگاه بسیار مهم است.

با نورپردازی غرفه نمایشگاه فضایی دلپذیر ایجاد کنید

نورپردازی اگر با اصول و استانداردها انجام شود می تواند فضای کوچک را بزرگتر نشان دهد. نورپردازی غرفه توانایی جبران کاستی های خود و جذب غرفه داران را دارد. اگر در غرفه خود از نور کم استفاده کنید، بازدیدکنندگان ناخودآگاه از غرفه شما خسته شده و پس از مدتی آن را ترک می کنند.

قیمت غرفه در نمایشگاه

قیمت طراحی و برپایی غرفه در نمایشگاه های داخلی و خارجی معمولا متفاوت است. این تفاوت بین تغییراتی است که بین هر غرفه و غرفه دیگر به وضوح قابل مشاهده است. به عنوان مثال ابعاد غرفه، متراژ غرفه، مصالح به کار رفته در غرفه، نورپردازی، استفاده از استند و ماکت و ... این تغییرات باعث شده تا قیمت ساخت غرفه متفاوت باشد. سعی کنید قبل از شرکت در نمایشگاه بودجه و سرمایه شرکت خود را در نظر بگیرید. زیرا برای حضور در فضای رقابتی مانند نمایشگاه ها باید با تکنیک های روز به بهترین شکل وارد این عرصه شوید. برای این کار باید یک غرفه ساز و مجری تخصصی پیدا کنید یا از شرکت های غرفه سازی حرفه ای استفاده کنید. ممکن است برای انجام این کار پول زیادی خرج کنید، اما درآمد مشتریان شما تضمین شده است.