برند نامی است که امکان دارد بارها به صورت متداول با آن روبرو شوید. برخی بر این گمان هستند که برند نمادی است که با هدف معرفی و فروش کالا یا محصول مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اما در واقع چنین نیست و علاوه بر آن یک برند می‌تواند هدفی فراتر از فروش کالا داشته باشد. برند بین‌المللی یکی از برندهایی است که کسب و کار شما را فراتر از سطح کشور مطرح خواهد کرد.

هر آنچه باید در رابطه با برند بین‌المللی بدانید

به طور کلی همه اشخاص حقیقی و حقوقی در هر کشوری که قصد دارند خدمات یا محصولات خود را توسط یک نام و علامت تجاری معرفی کنند لازم است برند خود را در سطح کشوری به ثبت برسانند. اما صرف نظر از ثبت کشوری، چیزی با عنوان برند بین‌المللی نیز وجود دارد که با ثبت آن این امکان فراهم می‌شود که شرکت‌ها بتوانند خدمات، کالاها و محصولات خود را در سطح جهانی معرفی کنند و در واقع به صورت برون مرزی کسب و کار خود را گسترش دهند.

مقاله پیشنهادی: تفاوت برند با لوگو

بنابراین با این کار کالای شما به راحتی به کشورهای مختلف معرفی و مورد استقبال قرار می‌گیرد و صادرات و واردات نیز رونق خواهد گرفت. در حال حاضر شرکت‌های تجاری زیادی در کشور به فعالیت‌های برون مرزی مشغول هستند؛ پس حمایت و حراست از حقوق برند این شرکت‌ها در کشورهای خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است.

ثبت برند بین‌المللی در چه کشورهایی امکان پذیر است

کشورهای مختلفی هستند که شرکت‌ها از طریق فرایند ثبت می‌توانند در آن‌جا فعالیت تجاری خود را به صورت مطمئن و ایمن انجام دهند. به طور کلی می‌توان گفت حدود ۸۵ کشور وجود دارند که در آن‌ها اجرایی شدن و ثبت برند بین‌المللی امکان‌پذیر است.

عمده کشورهایی که در آن‌ها می‌توان برند بین‌المللی را ثبت کرد و فعالیت‌ و کسب و کار خود را ارتقا داد عبارتند از:

· کشورهای اروپایی مانند: دانمارک، آلمان، فرانسه، سوئیس، رومانی، نروژ، ایتالیا

· کشورهای آسیایی مانند: ارمنستان، ترکیه، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا، انگلستان

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند بین‌المللی

برای ثبت برند بین‌المللی به مدارکی نیاز دارید که باید بر اساس قانون نسبت به تهیه و ارائه آن‌ها اقدام کنید. این مدارک عبارتند از:

· نامه درخواست برای ثبت بین‌المللی علامت تجاری با مندرج کردن اسامی کشورهای مورد نظر

· معرفی نامه، امضاء مدیران همراه با مهر شرکت

· در صورت مراجعه وکیل ارائه وکالتنامه دادگستری الزامی است.

· کپی مدارک شناسایی مدیران و دارندگان حق امضاء شرکت، روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات ثبت شرکت

· اظهارنامه یا ارائه اصل گواهی ثبت علامت تجاری و ارائه کپی آن جهت تشکیل پرونده

· تکمیل فرم مخصوص برند لاتین بعد از مشخص شدن کشور یا کشور‌های مورد نظر متقاضی

سخن پایانی

برند بین‌المللی می‌تواند ارزش کسب و کار و هر آنچه که به فعالیت شما در این زمینه، مرتبط باشد را در سطح بسیار گسترده‌ای به نمایش گذاشته و افرادی که به فعالیت و معرفی محصول یا خدمات خود به صورت برون مرزی هستند از این بستر استفاده لازم را ببرند.