درب نسوز ضد حریق و تخریب ناپذیر است. درب های دودی از ورود آتش جلوگیری می کنند و در نیروگاه ها، ادارات، منازل و بیمارستان ها استفاده می شوند. جنس درب دودکش فولادی بوده و با نوعی رنگ کوره ای روکش شده است. همچنین عایق درب از پشم سنگ مقاوم در برابر آتش می باشد که تا 800 درجه به مدت 4 ساعت مقاومت می کند.

این نوع اطلاعات ساخت درب برای افزایش کیفیت آن به صورت روزانه به روز می شود زیرا بسیار مهم است. تمامی درزهای اطراف در با پلاستیک مقاوم در برابر آتش پوشانده شده است تا از ورود دود و آتش جلوگیری شود. تمامی قطعات به کار رفته در این درب ها در برابر آتش مقاوم هستند.



اجزای درب ضد حریق

درب نسوز مانند هر در دیگری دارای دستگیره، چهارچوب، شیشه، بدنه اصلی در، لولا و ... می باشد که هر کدام خواص ویژه ای دارند و تمامی این اجزا باید نسوز باشند تا در ارتفاع بسیار بالایی مقاومت کنند. دمای آتش. این درب ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آنها را از سایر انواع درب های سازه ای متمایز می کند.


ویژگی های منحصر به فرد درب ضد حریق

درب های ضد حریق ویژگی های منحصر به فردی دارند که آنها را از سایر درب ها متمایز می کند. مهمتر از همه، می تواند از ورود آتش به داخل جلوگیری کند و حدود 2 ساعت در برابر آتش مقاومت می کند و در نتیجه از بسیاری از آتش سوزی های برگشت ناپذیر جلوگیری می کند.


انواع درب ضد حریق

اگر بخواهیم انواع درب های ضد حریق را از نظر کاربری نام ببریم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درب ضد حریق برای نیروگاه ها

درب ضد حریق برای بیمارستان ها

کپسول آتش نشانی را روشن کنید

درب ضد حریق که در آپارتمان ها، هتل ها و ساختمان های اداری استفاده می شود

در دسته دوم تمامی درب های ضد حریق را می توان بر اساس متریال طبقه بندی کرد که شامل موارد زیر می باشد.

درب های ضد حریق از نظر جنس در نمونه های شیشه ای و چوبی تولید می شوند. درب ضد حریق شیشه ای کاربرد فراوانی در ساختمان ها دارد و نصب درب های چوبی نیز آسان است. اگر بخواهیم درها را از نظر باز و بسته شدن با هم مقایسه کنیم، برخی به صورت خودکار باز می شوند و برخی دیگر باید به اجبار باز شوند (در واقع فرد باید آنها را باز کند).

درب ضد حریق معمولا در کارهای ساختمانی در کنار درهای سارق بر روی زمین نصب می شود.


کیفیت درب مقاوم در برابر آتش

کیفیت درب ضد حریق با مدت زمانی که می تواند آتش را متوقف کند تعیین می شود. اما به طور کلی مقاومت درب در برابر سوختن نباید کمتر از یک ساعت باشد. همچنین ضخامت درب با توجه به کیفیت درب متفاوت است که هرگز نباید کمتر از یک میلی متر باشد. یکی از معیارهای انتخاب درب ضد حریق مکانی است که می خواهیم درب را نصب کنیم.

بدیهی است که درب ضد حریق در نیروگاه با درب ضد حریق مورد استفاده در منازل یا ادارات تفاوت زیادی دارد. یک نکته را فراموش نکنید، برای انتخاب درب ضد حریق حتما از افراد حرفه ای کمک بگیرید زیرا این کار نیاز به دانش و تجربه کافی در این زمینه دارد.


مشخصات درب ضد حریق

درب های ضد حریق از مواد کامپوزیتی مانند شیشه، گچ، آلومینیوم و غیره ساخته می شوند. هنگام خرید به درب FD توجه کنید و ببینید تا چه مدت می تواند در برابر آتش مقاومت کند. به عنوان مثال F60 به این معنی است که ساعت می تواند در برابر آتش مقاومت کند. نکات دیگری که در بالا ذکر شد نیز باید در هنگام خرید درب ضد حریق در نظر گرفته شود.


نکات مهم در مورد درب ضد حریق

این پورت از اجزای مختلفی تشکیل شده است که برای انتخاب خوب باید اطلاعات کافی در مورد دستگاه داشته باشید.

درب ضد حریق بهترین گزینه برای مناطقی است که خطر آتش سوزی وجود دارد به عنوان مثال در آشپزخانه های سفره خانه، نیروگاه ها و ... که خطر آتش سوزی زیاد است، این درب ها گزینه ایده آلی هستند.

استفاده از درب ضد حریق می تواند برای امنیت بیشتر بسیار مفید باشد، اما به تنهایی انتخاب خوبی نیست و منازل و ادارات باید از موارد دیگری مانند اعلام حریق استفاده کنند.

همانطور که می دانید، این درب ها با استفاده از تکنولوژی روز تولید می شوند، بنابراین ارزان نیستند. همچنین خود درب های ضد حریق با توجه به متریال استفاده شده قیمت های متفاوتی دارند.



مزایای استفاده از درب ضد حریق

این نوع درب ها دارای مزایای زیادی هستند که از آن جمله می توان به جلوگیری از نفوذ دود و گرما، حفظ جان و اقتصاد افرادی که در محل مورد نظر هستند، کمک به فرار افراد، داشتن مقاومت و دوام بالا و جلوگیری از اتلاف انرژی اشاره کرد. قیمت های خرید متفاوت بسته به مصالح استفاده شده و در نهایت افزایش ایمنی ساختمان ها.

منبع مقاله https://baharidoor.com/product-category/fdoor/