رادیاتور شیشه ای سیستم گرمایشی است که شبیه یک صفحه شیشه ای زیبا با طراحی دلخواه است. در واقع نوعی رادیاتور برقی است که دارای یک جسم الکتریکی ساده است که با فعال شدن گرما از خود ساطع می کند. معمولاً در خانه از رادیاتورهای ساده به عنوان سیستم گرمایشی استفاده می کنند. اما این دستگاه شکل ساده ای دارد و به طراحی داخلی زیبایی نمی افزاید. بنابراین رادیاتورهای شیشه ای ارائه می شود که با طرح های خاص قابل سفارش هستند. پس می توانید با توجه به دکوراسیون منزل یا محل کار خود این محصول را خریداری کرده و به عنوان یکی از اجزای دکوراسیون منزل خود از آن استفاده کنید.



رادیاتور قلیان

به طور کلی استفاده از رادیاتور به جای سایر سیستم های گرمایشی مانند بخاری و شومینه خطرات کمتری برای خانه دارد. رادیاتورهای شیشه ای از این دسته هستند و برخلاف تصور عموم این دستگاه بسیار قدرتمند است. از آنجایی که در گذشته رادیاتورها در کنار پنجره قرار می گرفتند، انرژی زیادی از دست می رفت، اما امروزه راهکارهای مختلفی برای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان وجود دارد.

رادیاتورهای شیشه ای به صورت برقی کار می کنند و دارای شیشه با قطر 13 میلی متر می باشند. این رادیاتورها می توانند به آرامی محیط را بدون هیچ بویی گرم کنند. استفاده از این دستگاه محدود به خانه است، محل کار استودیو فروشگاه هتل مناسب برای غیره این رادیاتورها در اندازه های مختلفی تولید می شوند که می توان از آنها در حمام نیز استفاده کرد. نحوه قرار دادن آنها به این صورت است که آنها را روی دیوار یا ایستاده روی زمین نصب کنید. دارای ریموت کنترل است و قیمت آن نسبت به سیستم گرمایش از کف مناسب است.


نحوه تولید گرما در رادیاتورهای شیشه ای

به طور کلی رادیاتورها گرمای مرکزی را از محفظه موتور به فضای سیستم گرمایش منتقل می کنند. این سیستم توزیع حرارت در هر مکانی قابل نصب است و بر خلاف شومینه و بخاری که فقط در مکان های تعیین شده نصب می شوند محدودیتی ندارد. سیستم لوله ای رادیاتورهای معمولی و شیشه ای متفاوت است یعنی در نوع شیشه ای لوله یا تجهیزات جانبی تعبیه نشده است بنابراین اتلاف انرژی وجود ندارد.

نحوه کار و ساختار آن به گونه ای است که یک لایه رسانا در قسمت جلویی شیشه قرار می گیرد که باعث ایجاد گرما در لمینت می شود. از طریق این لایه رسانا، نیروی الکتریکی منتقل می شود و انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی تبدیل می شود. گرما به همان شیوه ای که پرتوهای مادون قرمز به صورت همرفتی توزیع می شوند، توزیع می شود. این پرتوها را پرتوهای گرم می نامند. در واقع آنها از نوع امواج الکترومغناطیسی هستند که در نور شدید نیز وجود دارند. درست است که امواج الکترومغناطیسی برای بدن انسان مضر است اما در رادیاتور شیشه ای به دلیل شدت کم به بدن آسیبی نمی رساند. اشعه مادون قرمز می درخشد و گرما تولید می شود و فضا به مرور زمان گرم می شود.

روش همرفتی مشابه روش گرمایش بخاری است هوای گرم به دلیل چگالی کمتر به سمت بالا حرکت می کند هوای سرد در زیر می ماند و توسط رادیاتور گرم می شود و دوباره گردش می کند و این چرخه ادامه می یابد و گرمایش مداوم هوا ادامه می یابد.



صفت

رادیاتورهای شیشه ای نمونه ای از پیشرفت تکنولوژی در زمینه سیستم های گرمایشی و سرمایشی است. این دستگاه گرمایشی عملکرد و ویژگی های خاص خود را دارد. علاوه بر اتاق های کوچک، فضاهای بزرگ را می توان با رادیاتور شیشه ای گرم کرد. از ویژگی های آن می توان به ظاهر زیبا و بدون ضرر برای افراد اشاره کرد. گرمای ساطع شده از رادیاتور شیشه ای در واقع گرمای ساطع شده از جریان آب است که به گرما تبدیل می شود و در نتیجه گرما را به طور مساوی در فضا توزیع می کند. یکی دیگر از ویژگی های آن این است که صدا و بو ندارد.



نقاط قوت

از مزایای رادیاتورهای شیشه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نیازی به آب ندارد.

نیازی به سرویس دوره ای ندارد.

قیمت مناسب و زیبایی بی نظیری دارد.

قابلیت ایجاد طرح ها و رنگ های مختلف مانند رنگی، شفاف، سفید مرواریدی، مشکی و شیشه آینه ای را دارد.

این نیازی به اقدامات پیچیده برای حمل و نقل، نصب و نگهداری ندارد.

انرژی را هدر نمی دهد و برق آن از منابع تجدید پذیر تامین می شود.

به دلیل اینکه گرد و غبار تولید نمی کند، آلرژی ایجاد نمی کند.

این محصول فاقد بو و طعم بوده و دارای مواد تشکیل دهنده می باشد.

قابل شستشو است.

این می تواند یک دکوراسیون باشد، مانند یک آینه گرم یا یک پارتیشن شیشه ای، یا بخشی از فضای داخلی خانه یا محل کار شما.

ابعاد و قدرت متفاوتی دارند.



چند نکته در مورد رادیاتور شیشه ای

از این نوع رادیاتور می توان در سرویس بهداشتی استفاده کرد. برای نصب باید فاصله توصیه شده را رعایت کنید.

برای خشک کردن لباس‌ها و حوله‌ها می‌توانید از رادیاتورهایی استفاده کنید که دسته‌های مخصوصی روی آن‌ها قرار دارند تا پارچه خیس مستقیماً با دستگاه تماس نگیرد. زیرا ممکن است به رادیاتور آسیب برساند و بشکند.

دمای بخاری شیشه ای شفاف حدود 75 درجه سانتیگراد است اما به دلیل شیشه بودن آن فورا حرارت نمی دهد بنابراین خطرناک نیست.

در صورت شکستن رادیاتور خطر برق گرفتگی وجود ندارد زیرا دارای دو شیشه چند لایه است که خشک هستند. این محصول گواهینامه مورد نیاز برای تایید ایمنی را نیز دریافت کرده و کاملا سالم می باشد

این رادیاتورها به راحتی نصب می شوند و به آنها "plug and play" می گویند.

با توجه به صرفه جویی در مصرف انرژی این نوع سیستم های گرمایشی، 15 درصد ارزان تر از سیستم های معمولی هستند.

رفرنس مقاله: https://ajorroajor.com/