ترس از جراحی بینی

امروزه بیش از هر زمان دیگری در میان جوانان زمزمه کلمات رایج است. نگرانی‌ها سوالات شرم‌آوری هستند که قبل از پرسیدن از مردم، طبق معمول به دنبال پاسخ سوالات خود در اینترنت و گوگل در مورد انجام یا عدم جراحی بینی، بحث‌های طولانی در مورد جراحی بینی در خوابگاه‌های دخترانه و چهره‌های نوجوانان در مدرسه می‌گردند. گاهی اوقات از یک معلم بهداشت یا یکی از دوستان در مدرسه در مورد جراحی بینی، پروتز لب و غیره سؤال می کنم، به من انگیزه می دهد که سعی کنم همه چیزهایی را که دختران و پسران در مورد جراحی می دانند را درک کنم. دلایل مختلفی مانند عدم آگاهی، نداشتن راهنما و مشاور در علم، عدم ارجاع به برخورد خوب، شرم و خجالت و یا حتی ترس از والدین و شریک زندگی و ... را نمی دانند و نمی توانند پاسخی بیابند. من آنها را در جایی که هستند رها می کنم. می توانید با یک شخصیت خوب صحبت کنید.

در این مقاله سعی می کنیم به نگرانی ها و سوالات شما بپردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم که تا به امروز نتوانسته اید پیدا کنید. با ما همراه باشید تا در نهایت مشاوران و متخصصین حوزه زیبایی را معرفی کنیم و شما ما را به دوستان خود معرفی کنید.



همه کسانی که جراحی زیبایی بینی انجام می دهند روزها را در جراحی بینی گذرانده اند، خونریزی،

تامپون

بینی و

بیهوشی

آنها می ترسند و اکنون هرکسی که بخواهد بینی خود را عمل کند با این ترس مواجه می شود.

اگر واقعا به جراحی بینی نگاه کنیم، مانند همه جراحی ها، می تواند باعث خونریزی، درد یا حتی عوارض شود. اما باید توجه داشته باشید که نکات ظریف و مهمی در مورد نحوه انتخاب پزشک و جراحی وجود دارد که به شما کمک زیادی می کند تا با خیال راحت این دوران را پشت سر بگذارید و در نهایت به نتیجه و شکل مورد انتظارتان برسید. کمکم کنید


حتما با یک متخصص زیبایی با تجربه و آگاه مشورت کنید.

مشاوره قبل از جراحی بینی به شما نگاهی جامع به انواع مشکلات بینی، روش های مختلف درمان و انواع مراقبت های قبل و بعد از جراحی می دهد. صحبت با پزشک در مورد بینی و انتظارات شما از شکل بینی پس از جراحی می تواند به تصمیم گیری بهتر و کاهش بار ذهنی و عاطفی شما کمک کند.



دقیقاً آنچه را که انتظار دارید به پزشک خود بگویید.

دکتر مطمئنا مورد اعتماد شما نیست. او باید از تمام نکاتی که در مورد بینی خود در نظر دارید آگاه باشد تا بتواند مشاور و جراح خوبی برای شما باشد.

پزشک شما باید بهترین را برای شما تعیین کند. اگر قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارید، با پزشک خود در مورد اینکه آیا این جراحی برای شما گزینه مناسبی است یا خیر صحبت کنید.

نیازهای سلامتی خود را به پزشک خود بدهید.

پزشک باید از وضعیت جسمانی شما آگاه باشد و بتواند بر اساس آن تصمیم بگیرد.

آنچه پزشکان باید بدانند:

سابقه بیماری ها، عمل ها و بیهوشی های گذشته شما

نوع و دوز داروی شما

یک اختلال ژنتیکی که در خانواده وجود دارد

وضعیت سیستم تنفسی

در حین انجام این کارها، پزشک باید شما را تحت معاینه دقیق پزشکی قرار دهد و تمام آزمایشات لازم را انجام دهد.


انواع جراحی بینی

کریکت را می توان با سه هدف مختلف بازی کرد.

جراحی بینی

جراحی بینی

جراحی زیبایی و بازسازی بینی

هر کدام از این سه مدل جراحی بینی نیاز به تشخیص پزشک خاصی دارد و روش های درمانی و جراحی متفاوتی دارد که هر کدام را توضیح می دهیم.

جراحی بینی

رینوپلاستی برای بهبود ظاهر انجام می شود. کسانی که از فرم بینی خود راضی نیستند، از بینی گوشتی یا استخوانی یا ناهموار خسته شده اند و معتقدند که اثر زشت بینی بر بقیه صورت آنها تأثیر منفی گذاشته و یا حتی زیبایی دیگر آنها را از بین برده است. دنبال عمل بینی



جراحی بینی در چند مورد انجام می شود:

بافت عملکرد بینی

بینی گوشتی با ویژگی هایی مانند پوست بینی ضخیم تر و پهن تر بودن تیغه های شانه شناخته می شود.معمولاً عمل این نوع بینی نسبت به سایر انواع بینی دارای ظرافت ها و تفاوت هایی است.

جراحی استخوان بینی

بینی استخوانی نوعی بینی با استخوان و غضروف قوی و پوست نازک است. به طور کلی نتیجه جراحی بینی و تغییرات آن بسیار چشمگیر و مطلوب است زیرا تغییرات ایجاد شده در زیر پوست نازک بینی کاملاً قابل مشاهده است.

عمل بینی معمولی

یک بینی معمولی ویژگی هایی بین بینی گوشتی و استخوانی دارد. پوست این مدل بینی ضخامت متوسطی دارد و کاملا طبیعی و بی نقص به نظر می رسد. بزرگترین انگیزه برای داشتن بینی طبیعی، گرفتن یک بینی کوچک یا به اصطلاح ساختگی است.

سه عمل زیبایی مرتبط با بینی گوشتی، استخوانی یا طبیعی باید هماهنگ با بقیه قسمت های صورت انجام شود. شکل صورت، دهان و چشم ها، اگر مال شما نباشد، می تواند تاثیر بدی روی شما بگذارد. بهترین راه برای حل این مشکل، مشورت با یک متخصص مجرب است.


عمل ترمیم بینی

جراحی اصلاح بینی برای درمان مشکلات یا اختلالاتی که برای فرد ایجاد مشکل می کند مانند مشکلات تنفسی، خروپف، انسداد راه هوایی و غیره انجام می شود.

در زیر خلاصه ای از انواع مشکلات قابل درمان در جراحی زیبایی بینی آورده شده است:

بینی را ترمیم یا خارج کنید

این نوع جراحی ترمیمی که استخوان های بینی را صاف و باریک می کند، شایع ترین دلیل جراحی بینی است. قوز بینی می تواند مادرزادی یا ناشی از ضربه یا شکستگی بینی باشد. در هر صورت، برآمدگی روی بینی نه تنها ناخوشایند است، بلکه ممکن است نفس کشیدن را برای فرد سخت کند.



پلی پنگو

توده ای که در اثر عفونت، آلرژی یا فیبروز کیستیک ایجاد می شود، می تواند راه هوایی بینی و حفره لگنی را مسدود کند و باعث شود فرد دچار مشکل در تنفس شود. این مشکل در بیماران مبتلا به آسم و رینیت آلرژیک شایع است، این مشکل می تواند برای فرد مبتلا بسیار ناراحت کننده باشد و راه های هوایی را مسدود کند و باعث خشکی و خلط گلو شود.

در نهایت، این جراحی شامل برداشتن توده و باز کردن راه هوایی است. که سلامت فرد را بهتر می کند


انحراف تیغه بینی

انحراف سپتوم آسیبی است که به غضروف بین دو طرف بینی وارد می شود. در بیشتر موارد جراحی بینی تغییری در ظاهر بینی فرد ایجاد نمی کند. در صورت عدم درمان، انحراف تیغه بینی در وسط بینی می تواند مشکلاتی مانند انسداد راه هوایی، خروپف، خشکی گلو و خونریزی ایجاد کند که بر کیفیت زندگی فرد تأثیر می گذارد.



جراحی بینی دوتایی (رینوپلاستی اصلاحی)

چنین عمل هایی زمانی انجام می شود که اولین نتیجه بینی انسان رضایت بخش نباشد. جراحی بینی ثانویه می تواند به دلایل مختلفی از جمله نارضایتی از ظاهر بینی یا رفع مشکلات تنفسی انجام شود.



جراحی زیبایی و ترمیمی بینی

در دو مبحث بالا انواع لوازم آرایشی و روش های ریکاوری را توضیح داده ایم. جراحی زیبایی و ترمیمی ترکیبی از جراحی زیبایی و ترمیمی است. برای مثال جراحی پولیپ بینی گوشتی ناشی از درمان پولیپ و جراحی کاهش بینی نمونه ای از این نوع جراحی است.


عوارض جراحی بینی

رینوپلاستی مانند همه جراحی ها، ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. با افزایش تعداد جراحی های زیبایی، همیشه این سوال نگران کننده وجود دارد که آیا استانداردهای لازم برای انجام این جراحی ها به همان میزان افزایش می یابد؟

عوامل متعددی از جمله تقاضای زیاد برای عمل های زیبایی باعث شده است که انواع عمل ها و جراحی ها با روش های مختلف وجود داشته باشد که هر کدام با دیگری رقابت می کنند و به طور کلی شعارهایی مبنی بر سهولت هر یک از این روش ها را مطرح می کنند. روش ها و روش های اساسی و منطقی برای تغییر ظاهر صورت، روش های بسیار پرهزینه و غیر فنی با مواد بی کیفیت و تجهیزات غیربهداشتی در مکان های نامناسب و غیر استریل انجام می شود. متخصصین

به یاد داشته باشید که انتخاب یک پزشک حرفه ای به شما کمک می کند تا از بسیاری از عوارض جراحی بینی جلوگیری کنید.

عوارض احتمالی رینوپلاستی عبارتند از: خونریزی، عفونت، بی حسی، جای زخم، تورم صورت و از دست دادن دائمی عصب.

مسئولیت های ظریف در دست افراد غیر حرفه ای. حذف می تواند باعث این عارضه شود بنابراین توصیه می کنیم از بهترین متخصصان و بهترین جراحان بینی کمک و مشاوره بگیرید


توصیه های قبل از جراحی بینی

مشاوره لازم را از یک متخصص در مورد مراقبت ها و روش های جراحی دریافت کنید.

2 هفته قبل از جراحی از مصرف الکل و تنباکو خودداری کنید.

دو هفته قبل از جراحی از مصرف داروهایی مانند ایبوپروفن و آسپرین خودداری کنید، زیرا خون را رقیق کرده و ممکن است باعث خونریزی حین و بعد از عمل شود.

معاینه پزشکی خاصی را که پزشک تجویز کرده انجام دهید و سابقه پزشکی خود را به پزشک بگویید.



هشت ساعت قبل از جراحی چیزی نخورید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

برای رفع و کاهش کبودی صورت به مدت 24 ساعت پس از جراحی از کمپرس سرد روی صورت خود استفاده کنید.

سعی کنید به مدت 48 ساعت از غذاها و مایعات نرم استفاده کنید تا به عضلات صورت فشار نیاورید.

در چند روز اول از صحبت کردن، باز کردن دهان و خندیدن زیاد خودداری کنید.

درد بینی و گلو در روزهای اول طبیعی است و جای نگرانی نیست.

از برداشتن و دمیدن بینی خودداری کنید.

سر خود را بالاتر از بدن خود نگه دارید و تا دو هفته پس از جراحی هنگام خواب سر خود را کج نکنید.

تا یک ماه پس از جراحی از بلند کردن و کشیدن اجسام سنگین خودداری کنید.

هنگام عطسه، دهان خود را تا حد امکان باز کنید تا فشار کمتری به بینی وارد شود.

استخر، سونا، جکوزی و آفتاب تا دو ماه ممنوع است.

در صورت بروز خونریزی از کمپرس سرد استفاده کنید

لباس های دکمه دار و پوشانده نپوشانید تا فشاری به بینی وارد نشود.



مراقب باشید هنگام خواب صورت خود را به بالش فشار ندهید زیرا این کار می تواند شکل بینی را تغییر دهد.

پیاده روی سبک را می توان در دو هفته انجام داد، اما ورزش های سنگین را می توان در دو ماه انجام داد.

برای شستشوی بینی باید از سرم مخصوص ساخته شده و سواب پنبه ای استفاده کنید که پزشک به شما آموزش می دهد.

استفاده از آنتی بیوتیک ها، مسکن ها و داروها باید طبق دستور یک متخصص مصرف شود.

منبع: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-جراحی-بینی-در-شیراز