اگرچه خانم ها به طور مرتب از محصولات آرایش روزانه استفاده می کنند، اما برای آرایش بی عیب و نقص، لازم است با هر یک از محصولات زیبایی آشنا شوید. علاوه بر این، از نظر اقتصادی به دلیل گرانی لوازم آرایشی و وجود برندها و محصولات آرایشی و بهداشتی مختلف، بهتر است ابتدا با استفاده از انواع لوازم آرایشی آشنا شوید و سپس فهرستی تهیه کنید. لوازم آرایشی. بر اساس آن نیاز دارید و خرید می کنید تا بعداً با یک کیف پر از لوازم آرایشی غیر ضروری مواجه نشوید.

انواع مختلفی از محصولات زیبایی و آرایشی موجود است که از جمله بارزترین گزینه ها می توان به لوازم آرایش صورت، چشم و ابرو اشاره کرد. در این مقاله شما را با انواع لوازم آرایش و کاربرد هر کدام آشنا می کنیم.

انواع لوازم آرایشی

1. قانون اساسی

فونداسیون چیزی است که پوست شما را بی عیب و نقص نشان می دهد. این محصول رنگ پوست شما را یکدست می کند و هرگونه لک و تغییر رنگ روی صورت شما را پنهان می کند.

مهمترین جنبه یک فونداسیون که باید در نظر گرفته شود، پوشش عالی آن است.

اگر می خواهید پوشش روشن تری داشته باشید، از مرطوب کننده های رنگی استفاده کنید، اما اگر به پوشش بیشتر علاقه دارید، فونداسیون مایع یا کرم پودر کلاسیک بهترین گزینه ها هستند.

2. کانسیلر صورت و چشم

کانسیلر اغلب برای پوشاندن عیوب بیشتر و پوست تیره تر استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای روشن کردن نواحی خاصی از صورت و زیر چشم استفاده کرد.

کانسیلرها ضخیم تر، چسبناک تر و ماندگارتر از کرم پودر هستند، پوشش بیشتری ایجاد می کنند و به دو دسته کلی کانسیلرهای چشم و کانسیلرهای صورت تقسیم می شوند.

3. برنز

از آنجایی که در سال های اخیر محبوبیت پوست های برنزه در بین خانم ها افزایش یافته است، پودر برنزه جایگزین بسیار خوبی برای روش مشکل ساز برنزه شدن پوست است. به علاوه، به این ترتیب، هر زمان که برنزه شدن را از دست دادید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که صورت خود را بشویید!

برنزر بعد از فونداسیون و اصلاح کننده روی پوست زده می شود، نقش برنزر دادن سایه و رنگ طبیعی به پوست است. در انتخاب برنز سعی کنید برنزه ای را متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید تا رنگ پوست پس از استفاده طبیعی باشد، نه خیلی نارنجی و نه خیلی تیره!!!

4. کانتورینگ

کانتورینگ به معنای یک سایه و یک تکنیک آرایشی با لوازم آرایشی خاص است که از آرایش برای برجسته کردن و برجسته کردن قسمت‌های صورت یا بدن استفاده می‌شود.

کانتور معمولا با رنگ‌های سرد و گرم رنگ می‌شود که می‌توان از آن برای ایجاد یک یا دو رنگ تیره‌تر یا روشن‌تر از رنگ پوست در نواحی مختلف صورت، مانند گونه‌ها، کناره‌های بینی، گوشه‌های صورت استفاده کرد. صورت . ، خط فک، نقطه T شکل (خط بالای بینی و ابرو) ما می خواهیم پررنگ یا ظریف به نظر برسیم.

5. هایلایتر

هایلایتر برای ایجاد درخشندگی بیشتر در قسمت های خاصی از صورت استفاده می شود و می توان گفت برعکس برنزه کننده عمل می کند.

برای اینکه بخشی از صورت شما بیشتر جلب توجه کند، از کمی روشنایی در آن قسمت صورت خود استفاده می کنید تا توجه را به قسمت های خاصی از صورت خود جلب کنید. برای این کار فقط به یک هایلایتر نیاز دارید

6. گل

رژگونه وسیله ای است که برای رنگ و فرم دادن به قسمت های خاصی از صورت به خصوص گونه ها استفاده می شود.

برای بسیاری، رژگونه در لیست آرایش آنها مطلوب ترین انتخاب است.

وقتی آرایش خاصی ندارید، می توانید رنگ طبیعی را روی گونه های خود ببینید. اما پس از استفاده از کرم پودر و کانسیلر روی صورت خود، این رنگ طبیعی را می پوشانید تا رنگی یکدست تر به آرایش خود داشته باشید.

رژگونه بهترین گزینه برای بازگرداندن رنگ گونه های شماست.

روژ رنگ های مختلفی دارد که افراد بنا به ذائقه از آن استفاده می کنند، روژ معمولا به صورت مایع، خمیری یا پودری موجود است. در این میان رژگونه پودری رایج ترین نوع آن است.

7. مداد ابرو

مداد ابرو معمولا می تواند گزینه خوبی برای رنگ کردن و پرکردن ابروهای شما باشد. تقویت ابرو می تواند ظاهر کل صورت شما را تغییر دهد. بنابراین آرایش ابرو یکی از مهمترین مراحل در آرایش صورت است.

ساده ترین راه برای پرکردن و فرم دادن به ابروها، مداد ابرو است.

8. ریمل ابرو

ریمل ابرو برای حفظ فرم ابروها خوب است.

استفاده از ریمل ابرو روشی ساده و موثر برای فرم دادن و پرکردن موقت ابروها است، به خصوص برای کسانی که از ابروهای کم پشت یا نامرتب رنج می برند.

9. سایه چشم

آخرین گزینه سایه ابرو است.

از سایه چشم مانند مداد ابرو برای پرکردن فضای بین تارها و فرم دادن به ابرو استفاده می شود.

10. اسپری ثابت کننده

پس از استفاده از لوازم آرایشی، ممکن است تعجب کنید که چگونه این همه لوازم آرایشی روی صورت انسان می مانند؟ اینجاست که اسپری های ثابت کننده وارد می شوند.

این محصول تنها یک هدف دارد: حفظ آرایش برای مدت طولانی روی صورت، جلوگیری از لیز خوردن، ذوب شدن و محو شدن آن.

از این محصول زیاد استفاده نمی شود اما وقتی صحبت از آرایش غلیظ تر و آرایش تخصصی می شود و همچنین اگر در شرایطی هستید که محیط خیلی گرم است و صورتتان عرق می کند، اسپری ست بهترین دوست شماست.

انواع لوازم آرایشی

1. رژ لب (لکه لب)

محبوب ترین و کاربردی ترین مورد در لیست لوازم آرایشی زنانه رژ لب است که استفاده از آن نیز فوق العاده آسان است.

رژ لب ها برای ایجاد رنگ و بافت به لب ها استفاده می شود و در انواع مات، براق و ضد آب موجود است.

2. خط لب

خط لب یکی دیگر از ابرقهرمانان آرایش صورت است که برای آماده کردن لب ها برای رژگونه استفاده می شود.

با استفاده از خط لب می توانید با رژ لب خود فرم زیبایی بسازید.

قسمت های ناهموار گوشه های بالایی یا پایینی لب هایتان را پر کنید تا پرتر یا گردتر شوند. همچنین می توانید از بالم لب به عنوان یک محصول کانتورینگ لب استفاده کنید. مهم ترین تصمیمی که در استفاده از رژ لب باید به آن توجه کنید این است که رنگ لب هایی که استفاده می کنید باید با رنگ رژ لب شما همخوانی داشته باشد.

3. بالم لب

در واقع پرایمرهای لب دو کار اصلی را برای ما انجام می دهند:

آنها لب ها را مرطوب می کنند. این گزینه بسیار مهم است زیرا بسیاری از رژلب ها لب های شما را خشک می کنند.

رژ لب شما را برای مدت طولانی حفظ می کند. بیش از هر قسمت دیگری از صورت شما، لب های شما دائما در حال حرکت هستند، که به این معنی است که رژ لب شما از بین می رود. پرایمر لب تا جایی که ممکن است رژ لب شما را روشن نگه می دارد و آن را تا حد ممکن پررنگ می کند.

4. لاک لب

برق لب به اندازه رژ لب محبوبیت ندارد. اما هنوز ارزش دانستن دارد. در حالی که رژ لب محصولی است که مستقیما روی لب قرار می گیرد. اما لاک ناخن به داخل لب نفوذ می کند.

مزیت برق لب این است که رنگ لب ها برای مدت طولانی دائمی می ماند و کمتر در معرض محو شدن است.

برق لب معمولا به صورت مایع یا ژل فروخته می شود و لب های شما را مرطوب نگه می دارد.

گزینه های رنگی کمتری نسبت به رژ لب های معمولی وجود دارد، اما رنگ های کلاسیک لب قرمز، صورتی و هلویی همیشه در دسترس هستند.

جنبه مثبت این محصول این است که آن طعم عجیب رژ لب را ندارد و به دندان های شما دست نمی زند تا آنها را لکه دار کند.

5. براق کننده لب

براق کننده لب برای درخشش دادن به لب پس از لب استفاده می شود. رژلب ها انواع مختلفی دارند که برخی از آنها خوشبو هستند.

نقطه ضعف برق لب این است که چسبناک است و موهای شما می توانند به آن بچسبند.

اگر می توانید از باد دوری کنید، بالم لب یک درمان فوق العاده برای لب های شماست.

انواع لوازم آرایش چشم

1. سایه چشم

سایه چشم یکی از محصولات آرایشی برای چشم است، این محصول به صورت پودر یا کرم رنگی است که برای روشن کردن نواحی خاصی از چشم، معمولاً پلک ها (بالا) و زیر ابروها استفاده می شود.

اینها معمولاً با برس های مختلف سایه چشم استفاده می شوند. سایه چشم می تواند زیبایی چشم شما را افزایش دهد.

با سایه چشم می توان به هر چشم عمق و بعد خاصی داد که جذابیت چشم ها را با رنگ های مختلف سایه چشم افزایش می دهد که باعث می شود چشم های کوچک بزرگتر و چشم های درشت جذاب تر و جذاب تر به نظر برسند.

سایه چشم در انواع پودری، مایع، اکلیلی، مدادی و کرمی موجود است و سایه پودری رایج ترین نوع در بین سایه ها است.

2. آستر

خط چشم یکی از لوازم آرایشی قابل استفاده برای چشم است که برای زیبایی و فرم دادن به چشم استفاده می شود.

خط چشم در انواع مدادی، مایع، ژلی و پودری موجود می باشد که هر فردی بنا به سلیقه و توانایی خود از آن استفاده می کند. خط چشم مدادی رایج ترین نوع است و بهترین انتخاب برای مبتدیان است.

کشیدن خط چشم شاید کمی سخت باشد اما مشکلی نیست، با مداد خط چشم و کمی تمرین می توانید به راحتی خط چشم مورد نظر خود را بکشید.

درست است که تسلط بر آن زمان می برد، اما به این فکر کنید که یک خط چشم ساده چقدر می تواند به زیبایی چشمان شما بیافزاید.

3. ریمل

ریمل یکی دیگر از محصولات آرایشی مورد علاقه ما است که به عنوان نرم کننده مژه استفاده می شود و مژه های شما را بلندتر، ضخیم تر و تیره تر نشان می دهد.

ریمل ها رنگ های متنوعی دارند و معمولا به صورت مایع به فروش می رسند.

برای اینکه آرایش مستعد حساسیت یا پارگی ناگهانی خراب نشود، فرمول های ضد آب این محصول نیز موجود است.

ریمل می تواند چشمان شما را بلندتر نشان دهد، از نظر حجم، یک ریمل خوب می تواند چشمان شما را پر کند و از نظر رنگ، چشمان شما را تیره تر می کند.

4. فر کردن مژه ها

اکستنشن پلک یکی از انواع لوازم آرایشی چشم است که برای فرم دادن به ابروها استفاده می شود. در واقع فر مژه ابزاری مکانیکی برای فر کردن بیشتر مژه ها است.

این دستگاه ممکن است در نگاه اول ترسناک به نظر برسد. اما اگر به درستی از آن استفاده کنید مشکلی برای شما ایجاد نمی شود. باید مطمئن شوید که از آن به درستی استفاده می کنید، در غیر این صورت می توانید در حین استفاده مژه های خود را کوتاه کنید.

قبل از شروع استفاده از آن، حتماً آموزشی را تماشا کنید که حاوی نکات و ترفندهایی در مورد نحوه استفاده صحیح از آن است.

نحوه استفاده صحیح از قالب را بیاموزید

کلیدهای صفحه کلید را در دستان عادی خود نگه دارید.

فر مژه را باز کنید و به مژه های بالایی بیاورید، دقت کنید که نوار درست بالای ریشه مژه ها باشد. همچنین بررسی کنید که آیا همه چشم ها داخل قاب هستند یا خیر.

دستگاه را مستقیم روی زمین نگه دارید، طوری که دستگاه رو به بیرون باشد.

مژه ها را به آرامی با مژه ببندید و به آرامی و با نیروی ملایم فشار دهید.

حالا مژه ها را بالا بیاورید تا انحنای مژه ها با منحنی خط مژه شما مطابقت داشته باشد. به آرامی روی دسته انبردست فشار دهید و ابزار را برای چند ثانیه بدون پلک زدن در آنجا نگه دارید.

فر مژه را از ریشه مژه به سمت نوک مژه با همان صدا حرکت دهید.

فرم را دور از چشم خود نگه دارید.

مطالعه مقاله کامل: https://moorashin.com