ویژگی های یک سیستم مدیریت تامین مویرگی موثر چیست؟

انتشار مویرگی چیست؟

کانال های توزیع و شبکه های ارتباطی مهم ترین ارکان بازاریابی و بخش مهمی از چرخه اقتصادی و تجاری تجارت هستند. و می توان آنها را به عنوان یک مزیت رقابتی برای شرکت در آینده در نظر گرفت. توزیع مویرگی فرآیندی است که طی آن تولیدکنندگان کالا و خدمات خود را به مشتریان تحویل می دهند (مسیری است که کالاها و خدمات به مشتریان طی می کنند). این مسیر مستقیم به مشتریان امکان خرید بدون واسطه را می دهد. اصطلاح انگلیسی توزیع معادل مفاهیم توزیع و پخش است.

در میان روش های توزیع محصول که شامل توزیع انحصاری، توزیع انتخابی، توزیع مویرگی یا گسترده است، فروش و توزیع سرمایه محبوب ترین توزیع برای محصولات و کالاهای مصرفی است. در این نوع توزیع محصول، لیست ایستگاه های توزیع با تحقیق و تحلیل نیازهای مشتریان، استخدام چند خرده فروش برای توزیع محصولات تعیین می شود.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که توزیع یا توزیع مویرگی فرآیند فروش و ارائه محصولات یا خدمات به مصرف کنندگان است. در این مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه را که باید در مورد انتشار مویرگی بدانید را توضیح دهیم و شما را با تمام اصطلاحات انتشار مویرگی آشنا کنیم.



کانال های توزیع را بشناسید

کانال توزیع مجموعه‌ای از فعالیت‌ها یا واسطه‌هایی است که محصول یا خدمات از طریق آن‌ها می‌گذرد تا به مصرف‌کننده نهایی برسد. این کانال می تواند شامل عمده فروشان، خرده فروشان، توزیع کنندگان و حتی اینترنت باشد.

چهار عامل اصلی در ساختار کانال ها وجود دارد:

الزامات مشتری

مهارت های شرکت

دسترسی

تمایل به یک واسطه مناسب

کانال ها به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شوند:

یک کانال مستقیم به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا از سازنده مناسب خرید کنند.

کانال غیر مستقیم به خریدار امکان خرید از فروشنده یا تامین کننده را می دهد.

با این حال، گاهی اوقات کالاها و خدمات از طریق کانال های متعدد، ترکیبی از کانال های کوتاه (با چند واسطه) و طولانی (با تعداد زیادی واسطه) به مصرف کنندگان منتقل می شوند. افزایش تعداد راه هایی که مصرف کننده می تواند کالایی را پیدا کند، فروش را افزایش می دهد. از سوی دیگر، می توانید یک سیستم پیچیده ایجاد کنید که گاهی مدیریت توزیع را دشوار می کند. علاوه بر این، هرچه کانال توزیع بزرگتر باشد، تولیدکننده به دلیل هزینه های واسطه ای برای خدمات، سود کمتری از فروش خواهد داشت. سه نوع کانال اصلی وجود دارد که همه آنها ترکیبی از تولید کنندگان، عمده فروشان، خرده فروشان و مصرف کنندگان نهایی هستند.


کانال اول توزیع

کانال اول طولانی ترین است و شامل چهار مکان از سازنده تا کاربر نهایی است. صنعت نوشیدنی بزرگسالان در برخی کشورها نمونه خوبی از چنین کانال توزیع طولانی است. در این صنعت، به دلیل قوانین منع، کارخانه های آبجوسازی نمی توانند مستقیماً به خرده فروشان بفروشند. این سیستم بر روی سیستمی کار می کند که به عنوان یک سیستم سه لایه شناخته می شود، به این معنی که آبجوساز طبق قانون موظف است محصول را ابتدا به عمده فروش و سپس به خرده فروش بفروشد. در نهایت، خرده فروش محصول را به مصرف کننده نهایی تحویل می دهد.

دومین کانال توزیع

راه دیگر این است که تولیدکننده مستقیماً به خرده فروش بفروشد و سپس خرده فروش محصول تولید کننده را به مشتری نهایی تحویل دهد. در واقع کانال دوم فقط یک واسطه دارد. به عنوان مثال، Dell به اندازه کافی بزرگ است که محصولات خود را مستقیماً به خرده فروشان معروفی مانند BEST BUY بفروشد.

کانال سوم

کانال سوم و نهایی یک مدل مستقیم به مصرف کننده است که در آن تولیدکنندگان محصولات خود را مستقیماً به مصرف کننده نهایی می فروشند. آمازون با استفاده از پلتفرم خود برای فروش KINDLES به مشتریان، نمونه ای از مدل مستقیم است که پایین ترین کانال توزیع ممکن است. یکی از وظایف مدیر شرکت پخش، ادامه و بررسی سودآوری کانال‌های توزیع فعلی است و درک این نکته که کانال‌های توزیع لازم نیست برای همیشه دوام داشته باشند، اما در صورت لزوم قابل تغییر هستند.



وظایف اصلی یک سیستم توزیع چیست؟

ذخیره سازی و نگهداری کالا برای توزیع

از مشتریان سفارش بگیرید

تحویل کالا به مشتریان

جمع آوری بدهی


مدیریت و دریافت اطلاعات از بازار

"توزیع" تحویل محصولات از تولید کننده به مشتری نهایی است. مویرگ ها رگ های کوچکی هستند که وظیفه رساندن خون به سلول ها را بر عهده دارند و با این استعاره سیستم توزیع مویرگی شکل گرفت.توزیع مویرگی به این معناست که تولیدکننده تقسیم بندی بازار را نادیده می گیرد و محصولات خود را بدون واسطه ای که توزیع می کند در تمام بازارهای موجود توزیع می کند. ایده اصلی توزیع مویرگی این است که محصول خود را در همه جا در دسترس قرار دهید و بنابراین تا حد امکان خریداران بالقوه را جذب کنید. در بیشتر موارد توزیع مویرگی زمانی ضروری می شود که مشتریان انتخاب های زیادی از برندهای مختلف داشته باشند. همچنین ایجاد شبکه توزیع و فروش مویرگی منجر به کاهش ریسک های مالی، کنترل و مدیریت بازار محصول، استفاده از بازخورد بازار و پوشش بیشتر مشتریان می شود.

هدف از انتشار مویرگی

اول، کسب و کار تولید محصول بیشترین استفاده را از تحویل مویرگی می کند. زیرا می تواند اولین برند باشد و محصول خود را قبل از رقبا در فروشگاه ها بفروشد. خریداران همچنین می توانند احساس تعلق به آن محصول کنند. همچنین بهتر است فروشندگان برندهای متنوعی داشته باشند. زیرا آنها می توانند معروف شوند زیرا همه برندها را در فروشگاه خود دارند و مشتریان بیشتری را جذب می کنند. در نتیجه مشتریان از آن رضایت بیشتری خواهند داشت و در بین تولید کنندگان و مشتریان شهرت پیدا می کنند.

نکته مهم در ایجاد صحیح این سیستم، تعهد و حمایت مدیران ارشد از اجرای آن است. تصمیم توزیع محصول تأثیر مستقیمی بر سایر تصمیمات بازاریابی دارد. با در دست داشتن نبض شرکت در شبکه توزیع و فروش، بسیاری از شرکت ها از طریق سیستم های توزیع خلاق به مزیت رقابتی دست یافته اند. تحقیقات نشان داده است که هر چه کسب و کارها رقابتی تر می شوند، اهمیت روابط موثر با مشتری افزایش می یابد. در بین روش های مختلف تقویت روابط با مشتریان از جمله: روابط عمومی، تبلیغات مختلف، فروش مستقیم، بازاریابی تلفنی و بازاریابی آنلاین، ارتباطات و روش های ارتباطی مستقیم و دوجانبه تأثیر بیشتری بر مشتریان دارد.


صنعت انتشار مویرگی بر اساس نیازهای تجاری به دو دسته کلی تقسیم می شود:

1- سفارشات سرد و ارسال

در مرحله اول، شخص به عنوان بازدیدکننده وارد فروشگاه می شود و با ابزار خود بازدید را آغاز می کند (بازدید سنتی که از کاغذ و خودکار برای یادداشت ها و کاتالوگ کاغذی برای ارائه کالا استفاده می شود یا یک بازدید مدرن که در آن تبلت و از نرم افزار بازدید ویژه استفاده می شود). ) و سفارشات را دریافت می کند. سپس توزیع کننده پس از ارسال درخواست به شرکت پخش، سفارش را به فروشگاه تحویل می دهد. (در اینجا توزیع کننده می تواند تبلت و نرم افزاری برای توزیع ریزه کاری، وارد کردن پرداخت و گرفتن امضا از مشتری نیز داشته باشد.) این مدل سفارش را توزیع سرد می نامند.


2-پخش داغ

در یک فرآیند انتقال گرم، عامل توزیع و بازدیدکننده یک شخص هستند. به این ترتیب بازدیدکننده محصولات را در خودروی خود قرار می دهد. سپس با رفتن به مغازه ها با وسایل خود (سنتی یا مدرن) شروع به بازدید و سفارش می کند.

پس از ثبت سفارش، اقلام مورد نظر فروشگاه را همزمان به فروشگاه تحویل می دهید. در صورت بازدید فعلی، بازدیدکننده می تواند فاکتور رسمی مشتری را همزمان با چاپگر چاپ و تحویل دهد.

اهمیت و جایگاه نرم افزار فروش و توزیع مویرگی (توزیع سرد و گرم) در اینجا کاملا مشخص است.

سیستم تحویل غذا نمونه ای از سیستم تحویل مویرگی است

اکثر تولیدکنندگان محصولات غذایی و بهداشتی از شبکه های توزیع مویرگی استفاده می کنند. تولید کنندگان محصولات غذایی و شوینده/بهداشتی معمولاً از دو شبکه مختلف برای توزیع محصولات خود و تحویل محصولات خود به مصرف کنندگان نهایی استفاده می کنند:

پخش مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی از طریق کانال های عمده فروشی

شبکه توزیع محصولات از طریق توزیع مویرگی محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی به فروشگاه های خرده فروشی فردی.

در واقع محصولات در سیستم توزیع مویرگی بدون واسطه و مستقیماً قبل از تاریخ انقضا به دست مشتریان و مصرف کنندگان نهایی می رسد. سیستم هایی که در آن غذا به مشتریان تحویل داده می شود، به عنوان مثال. فروشگاه ها و نقاط توزیع، با کامیون های سبک (ماشین های فروش مویرگی) و تحویل مصرف کنندگان نهایی.

درست است توزیع مویرگی به سازمان های عرضه کننده مواد غذایی و آرایشی محدود نمی شود. امروزه لوازم آشپزخانه، لوازم خانگی; تولیدکنندگان و تامین کنندگان مبلمان، لوازم خانگی صنعتی و مصرفی و غیره می توانند با اجرای مدیریت توزیع مویرگی از مزایای بسیاری بهره مند شوند. لازم نیست نقطه توزیع یک فروشگاه فیزیکی باشد. حتی فروشگاه های آنلاین نیز مناسب هستند زیرا خریدار می تواند محصول را به صورت آنلاین خریداری کند.

یکی دیگر از صنایعی که اخیراً در ایران از انتشار مویرگی استفاده کرده است، تولیدکنندگان و تامین کنندگان لوازم یدکی و ابزارآلات خودرو هستند. در واقع، بر اساس توضیحات کانال توزیع بالا، هر شرکتی که بتواند از فرآیند توزیع مویرگی برای عرضه محصول خود با هزینه های مدیریت شده استفاده کند، باید ساختار خاصی داشته باشد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

شرکت پخش مویرگی چه ویژگی هایی دارد؟

شرکت توزیع مویرگی شرکتی است که کالاها را در سطح پایین کانال توزیع (خرده فروشان) توزیع می کند. این به معنای فروش مستقیم مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی به تعداد زیادی از سوپرمارکت ها و خرده فروشان در داخل کشور یا در محدوده جغرافیایی خاص است. استراتژی توزیع مویرگی در شرکت های توزیع به طور کلی در توزیع کالاهای مصرفی فست فود (FMCG) است که می توان در مورد آن در بخش مواد غذایی صحبت کرد.

تماشای وبینار «گزارشات مهم برای مدیران فروش» را توصیه می کنیم. در این وبینار میزبان آقای جواد نیکبخت مدیر بازاریابی گروه لبنیات برند میهن بودیم و در 2 ساعت به صورت عملی نحوه استفاده از گزارشات مربوطه را هنگام مطالعه پارامترهای مهم در سیستم های توزیع و فروش مویرگی توضیح داد.

شرکت های مویرگی و توزیع از نظر ساختار و اندازه متفاوت هستند که بر اساس ساختار به شرکت های مستقل و متصل تقسیم می شوند:



1- در خصوص ساختار شرکت های تلویزیونی

شرکت پخش مستقل مویرگی: این گروه ها همزمان با چندین برند کار می کنند و فعالیت اصلی آنها توزیع محصولات شرکت های فعال در صنایع غذایی، دارویی و شوینده می باشد.

شرکت پخش مویرگی غیرمستقل: این گروه از شرکت ها از جمله سازمان هایی هستند که زیر نظر شرکت عامل شرکت های تولیدی خود فعالیت می کنند و باید فقط محصولات خود را توزیع کنند.

2- شرکت های RTV بر اساس اندازه

کسب و کار کوچک محلی

شرکت متوسط

شرکت های رسانه ملی



عملکردهای مربوط به گردش خون مویرگی را بشناسید

با توجه به حاشیه سود کم شرکت پخش مویرگی، حسابداری و کنترل سود و زیان روزانه نقشی حیاتی در تداوم کسب و کار دارد. به عنوان مثال شرکت های تحویل غذا در تهران نسبت به سایر شهرهای ایران هزینه های بالایی دارند و اگر یک شرکت تولیدی بخواهد محصولات خود را با توجه به وسعت بازار تهران به فروش برساند توصیه می شود با یکی از آنها قرارداد ببندد. یک شرکت توزیع با سطح حفاظتی خوب برای مذاکره و قرارداد.

اگر گروهی سرمایه کافی برای راه اندازی شرکت پخش را داشته باشد، باید استانداردهای بالاتری در زمینه جذب نیروی انسانی در نظر گرفته شود تا اتلاف انرژی و سرمایه صورت نگیرد. هزینه شرکت مویرگی مواد غذایی در تهران در مقایسه با سایر استان ها برای صاحبان سرمایه بیش از 5 درصد است. پس بیایید در مورد مشاغل مرتبط با این بخش بدانیم:


1- کانوک (بازاریاب)

کاملاً واضح است که بازدیدکنندگان با بازاریابان متفاوت هستند. همانطور که واحد بازاریابی با واحد فروش متفاوت است. بنابراین مسلما بازدیدکنندگان زیر نظر واحد فروش و بازاریابان زیر نظر واحد بازاریابی فعالیت می کنند که تنها وظیفه دریافت سفارش را بر عهده دارد و نقش موثری در اجرای آمیخته بازاریابی و استراتژی فروش ندارد. . او معمولاً مجری سیاست است و وظیفه اصلی او ارتقای فروش و دستیابی به برنامه تعیین شده است در حالی که بازاریاب تحت مدیریت واحد بازاریابی نقشی مرتبط با جایابی، نمونه برداری، تبلیغات، بررسی قیمت رقبا، ارتقاء دارد. ، و غیره.


2- ناظر

بازدیدکننده ای که مسئولیت مدیریت تعداد بازدیدکنندگان و ارائه آموزش های اولیه به بازدیدکنندگان تازه استخدام شده را بر عهده دارد، معمولاً سوپروایزر نامیده می شود. او در یک تیم کوچک حدوداً 5-4 نفره نقش کاپیتان را بازی می کند که رابط بین مهمانان و مدیر تجارت است.

یکی از وظایف او پر کردن قسمت فروش است که در حال حاضر مشتری وجود ندارد و نباید خالی باشد. علاوه بر این، وظیفه دیگر آنها حل مشکلات مخاطب در انجام فعالیت های فروش و زبان بدن است. البته لازم به ذکر است که مدیران معمولاً برای انجام این فعالیت ها هزینه ای دریافت می کنند.


3- مدیر فروش

مدیر فروش معمولاً به شخصی اطلاق می شود که مسئولیت نظارت بر گروه های کاری زیر نظر خود را بر عهده دارد و مستقیماً از محل فروش عملیاتی سرویس (بازدید) نمی کند، اما از وظایف او بازدید از محل و گفتگو با معامله گران است. بازدید کنندگان..

سایر وظایف ناظر فروش به شرح زیر است:

منطقه مشتری و مسیریابی

توزیع عادلانه مشتریان به مهمانان

بودجه برای هر منطقه

عملکرد واقعی نماینده را روزانه و در زمان واقعی نظارت کنید و با بودجه تخصیص یافته مقایسه کنید

به عبارت دیگر، مهمترین نقش ناظر فروش نظارت بر عملکرد سازمان تحت نظارت خود و اطمینان از عدم تغییر عمده در برنامه ها و اتخاذ راهکارهای مناسب در صورت کاهش فروش است. مانند یک پرستار، او باید دائماً علائم بحرانی را تحت نظر داشته باشد و اگر چیزی اشتباه است، با همکاری با مدیر ارشد خود، برای یافتن راه‌حل هشدار اولیه بدهد.


4- رئیس کمون


این شرکت برای افزایش اندازه و دسترسی صدا و سیما به مناطق جغرافیایی بیشتر و طبیعتاً برای افزایش برنامه ریزی و هماهنگی، موقعیتی به نام مدیر منطقه ای ایجاد کرد. به طور کلی ناظر منطقه به شخصی اطلاق می شود که محدوده جغرافیایی او بیش از دو یا سه شهر مختلف باشد و وظیفه حذف و نصب ناظران فروش و هماهنگی با مرکز عملیات را بر عهده دارد.

واضح است که مسئولیت فروش کل قلمرو بر عهده مدیر فروش است و البته عدم اطاعت از قلمرو فروش از مهمترین وظایف وی است. علاوه بر این یکی از وظایف مهم وی هماهنگی و هماهنگی با واحد بازاریابی و دریافت طرح ها و راهکارهای لازم برای کاهش نوسانات منفی فروش است. یکی از ویژگی های جالب این دسته از کارمندان، توانایی آنها در تحلیل موقعیت های مختلف و تبدیل آنها به مدیرانی با تجربه است زیرا در بسیاری از مناطق جغرافیایی (و البته فرهنگ های مختلف) درگیر هستند.



5- تامین کنندگان یا توزیع کنندگان (کارهای توزیعی)

همان طور که از عنوان آن پیداست، دیسپچر به تیمی اطلاق می شود که مسئولیت دریافت محموله از انبار و تحویل آن به مشتری را بر عهده دارد و در نهایت باید محموله دریافتی را با واحد حسابداری مطابقت دهد.

این قسمت توسط دو نقش Driver و Dissemination Officer کارگردانی و اجرا می شود. برخی از مسئولیت ها به طور مشترک به عهده توزیع کننده و راننده است، در حالی که برخی دیگر به تنهایی به عهده یکی از این دو نفر است. به عنوان مثال، راننده مسئول مسائلی مانند بلیط های ترافیکی، تصادفات، خرابی ها و آنچه مستقیماً به خودرو مربوط می شود، است. اما در صورت بروز مشکلاتی مانند کمبود کالا، کمبود وجه نقد، سرقت وجه نقد، چک های مخدوش یا معارض دریافتی از مشتریان، مسئولیت مستقیماً بر عهده توزیع کننده است.

مسائلی مانند تحویل کالا به مقدار زیاد از انبار و تحویل به مشتری، آسیب دیدن کالا در حین عملیات توزیع و خدمات ویژه (مانند تمیز کردن انبار قبل از تحویل، چیدمان مجدد کالای تحویل شده قبلی. ) که با توجه به ویژگی های این نوع کار، به برخی از مشتریان ارائه می شود، زیرا به نظر می رسد مسئولیت مشترک بر عهده توزیع کننده و راننده باشد. در شرکت ها این وظایف به وضوح تعریف نشده و باعث ایجاد اصطکاک بین تیم توزیع می شود.



6- مدیر توزیع و وظایف وی

مانند یک مدیر فروش، یک مدیر توزیع مسئول هدایت تیم های توزیع است.

وظایف مهم مدیر توزیع شامل موارد زیر است:

هماهنگی با واحد فروش و انبار جهت پردازش صحیح سفارشات دریافتی در مسیر بهینه

گزارش کمبود محصول و روش ها و زمان بندی های توزیع

تعداد کارکنان مورد نیاز برای عملیات توزیع را بدست آورید. (بر اساس حجم فروش فعلی)

متعادل کردن مناطق توزیع

نظارت و کنترل بر اجرای قوانین و مقررات داخلی

صدور مجوز پرونده در موارد خاص برای جلوگیری از افزایش عودت

گزارش های لازم را به مدیریت ارائه می کند



7- تحصیلدار و شرح وظایف این اداره

در برخی از شرکت ها به دلیل اهمیت و گستردگی مطالبات، یک یا چند فارغ التحصیل برای نظارت بر واحد حسابداری استخدام می شوند. این افراد موظفند فرم های درخواست را بلافاصله پس از دریافت آن جمع آوری و وجوه یا چک های دریافتی را به حسابداری واریز نمایند. به طور معمول، بخشی از حقوق آنها بر اساس میزان مطالبات دریافتی در طول ماه محاسبه و پرداخت می شود.


مزایا و معایب شرکت های پخش مویرگی چیست؟

بزرگترین مزیت حمل و نقل مویرگی افزایش سرعت تحویل و کاهش هزینه های زنجیره توزیع بین شرکت های تولیدی است. دو مزیتی که از ارکان اصلی بازاریابی موفق و دستیابی به بالاترین سطح رضایت مشتری است. جدای از این دو مزیت اصلی، از دیگر مزایای سیستم تحویل مویرگی، سهولت بازاریابی و معرفی بازار مصرف توسط شرکت سازنده و دسترسی به مشتریان بزرگ و متعدد است.

پخش و پخش برای شرکت های بزرگ صدا و سیما نسبت به شرکت های پخش کوچک مزایای بیشتری دارد زیرا هزینه این کانال (کانال پخش) نسبت به سایر شبکه ها بیشتر است و نیاز به سرمایه بیشتری دارد.

توزیع مویرگی مزایای زیادی برای مشتریان دارد. با استراتژی فروش و توزیع مویرگی؛ فروشندگان و مصرف کنندگان می توانند به راحتی نیازهای خود را در هر مکانی برآورده کنند. بازاریابان و فروشندگان فرصت بیشتری برای ارائه کاتالوگ ها و محصولات جدید دارند و در عین حال در وقت مشتریان صرفه جویی می کنند. اگر نه، قیمت ها را در کاتالوگ ها مقایسه کنید و خدمات و تبلیغات شرکت های مختلف پخش مویرگی را بررسی کنید. فروشندگان می توانند سفارشات خود را از توزیع کننده مناسب در زمان مناسب ثبت کنند.

ادامه بهینه سازی و اجرای صحیح توزیع مویرگی با قیمت گذاری و استخدام و آموزش نیروی انسانی، مزایای بیشتری را به شرکت های عامل می بخشد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:



سایر مزایای شرکت های مویرگی

اطلاعات دقیق و به روز بازار و مشتریان را برای اقدامات اصلاحی جمع آوری کنید

محبوبیت محصولات سریع به دلیل ماندگاری کوتاه تر و هزینه های ذخیره سازی کمتر

با توجه به افزایش تعداد مشتریان و خطر هدر رفتن سرمایه مالی، مانده مطالبات در بازار در حال کاهش است.

با مدیریت توزیع مویرگی، سهم بازار معروف به شاخص پوشش مشتری (فروشگاه های خرده فروشی) را افزایش دهید.

کاهش چشمگیر قیمت نهایی محصول به دلیل حذف واسطه ها و بهبود شرایط سرمایه در بازار و ثبات جریان های نقدی برای تولیدکننده.

افزایش بلندمدت سود و درآمد، سرمایه در گردش و افزایش تعداد کدهای کالای عرضه شده

کاهش ضایعات ناشی از توزیع مواد

ردیابی محصولات و درک تعداد سفارشات و درخواست ها

افزایش ارزش برند شرکت های تولیدی و افزایش اعتبار سازمان با انتقال نمایندگی توزیع محصولات در سراسر کشور

با ایجاد روابط مستقیم با مشتریان و خرده فروشان، خطر از دست دادن مشتریان را کاهش دهید

انعطاف پذیری سازمان، سازگاری با تغییرات بازار و اجرای سریع استراتژی شرکت در بازار

مدیریت بهتر و بیشتر موجودی، انبارداری، بازگشت و پشتیبانی فروش




برخی از معایب توزیع در شرکت پخش مویرگی

هزینه های شرکت را افزایش می دهد و نیاز به سرمایه در گردش بالایی دارد: ایجاد یک سازمان توزیع مویرگی مستقل، خرید ماشین آلات برای حمل و نقل محصولات و ذخیره سازی کالا (عمدتاً مواد غذایی) مستلزم هزینه های انرژی و هزینه های بالا است.

این امر باعث ایجاد تضاد بین کانال های توزیع می شود: ارائه خدمات تحویل مویرگی به تمام خرده فروشان سطح شهر و سوپرمارکت های منطقه امکان پذیر نیست. همچنین، از آنجایی که فروشندگان دور هستند، نظارت بر آنها دشوار است، بنابراین ممکن است اتفاقات بدی نیز رخ دهد، مثلاً محصول شما گم شود. بنابراین می توانید با کمک نرم افزار پخش مویرگی و مدیریت صحیح سرویس های پخش از این مشکلات جلوگیری کنید.

نیاز به مدیریت پرسنل برای مدیریت زنجیره توزیع قوی است: فرآیندهای نگهداری و نگهداری مواد غذایی، حسابداری و امور مالی، سفارش محصول و حمل و نقل، و همچنین وظایف سازمانی پیچیده به طور کلی به تجربه و دانش زیادی در مدیریت عملیات مویرگی نیاز دارند. شرکت توزیع .

ماخذ مقاله: https://rastaksoft.com/