انتخاب رشته برای دانش آموزان دبیرستانی در پایه نهم تصمیم بزرگ و مهمی است، زیرا این تصمیم مسیر زندگی دانش آموز را نیز تعیین می کند. به همین دلیل باید با دانش کامل در همه زمینه ها رشته ای را انتخاب کنید و علایق و استعدادهای خود را کشف کنید و با یک مشاور حرفه ای و حرفه ای مشورت کنید و از توصیه ها مطلع شوید.

دانش آموزان هنگام انتخاب رشته باید از بین رشته های موجود انتخاب کنند: رشته های ریاضی، انسانی، تجربی، فنی و حرفه ای یا انجمن ها و پس از سه سال از دبیرستان و کنکور. زیر مجموعه ها ادامه تحصیل در دانشگاه ها در رشته مورد نظر.

در بسیاری از موارد آینده شغلی افراد به رشته تحصیلی آنها بستگی دارد. با انتخاب رشته ای امیدوارکننده در بازار کار و تحصیل در آن رشته می توانید آینده بهتری را برای خود رقم بزنید.

امروز می خواهیم رشته ریاضی را به طور کامل و کامل از همه جنبه ها بررسی و توضیح دهیم تا دانش آموزانی که در انتخاب رشته دچار سردرگمی شده اند پس از مطالعه این مقاله پس از کسب اطلاعات و اطلاعات کامل تصمیم خود را بگیرند. .

اگر علاقه مند به کار در بانک، مشاغل مهندسی مانند مهندسی برق، شیمی، نفت، معدن، هوافضا یا مشاغل مدیریتی مانند مدیریت مالی، حاکمیت شرکتی، مدیریت صنعتی هستید، توصیه می کنیم با این مرکز مطالعه کنید. در ادامه با مشاور آویژه همراه باشید و با نکات مهم ریاضیات بیشتر آشنا شوید.

رشته ریاضی چیه؟

همانطور که از نام آن پیداست، رشته ریاضی، رشته حل معادلات و مسائل است. ریاضیات با اعداد، منطق، روابط، معادلات، زیست شناسی، اقتصاد، مهندسی و غیره سروکار دارد.

همه حوزه های دیگر دارای خلاصه ای از دروس در این زمینه هستند. اما برای کسانی که دوست دارند با اعداد بازی کنند و مسائل ریاضی را حل کنند و ذهن خود را به چالش بکشند و در ریاضیات عمیق تر و عمیق تر شوند، این رشته تحصیلی ایده آل است.

رشته ریاضی مادر رشته های مهندسی است و شرایط یادگیری در رشته های فنی و مهندسی و کار در این سمت ها را برای افراد تلفیق می کند و این باعث صنعتی شدن بیشتر رشته ریاضی و کشور می شود.

اما به یاد داشته باشید که موارد ذکر شده در بالا به تنهایی نمی تواند دلیل محکمی برای انتخاب رشته ریاضی باشد.برای انتخاب هر شغلی ابتدا باید علاقه خود را بشناسید و سپس به آن توجه کنید.به استعدادهای خود. پس از آن می توانید منطقه خود را انتخاب کنید.


هدف از ریاضیات چیست؟

ریاضیات یکی از مفیدترین رشته های تحصیلی در زندگی بشر از ابتدا بوده است.

هدف کلی ریاضی به دست آوردن تفکر منطقی، یافتن راه حل برای حل مسائل در همه موقعیت ها به ویژه در زندگی، یافتن راه بهتر زندگی و غیره است.

مهارت های مورد نیاز برای مطالعه ریاضی

به طور کلی وقتی قدمی برمی دارید، ابتدا باید حداقل مهارت هایی داشته باشید تا بتوانید مهارت های بیشتری برای ادامه این مسیر و موفقیت بیشتر کسب کنید. مانند هر رشته دیگری، مطالعه ریاضی مستلزم داشتن مهارت در برخی از موضوعات است.

رشته رياضي به دليل وجود دروس ويژه متنوعي مرتبط با رياضيات و حل رياضي است. علاقه مندان به هندسه، آنالیز دیفرانسیل، آنالیز عددی، مثلثات، فیزیک، شیمی، جبر و احتمال، مبانی کامپیوتر، محاسبات، آمار و مدل سازی، باید برای حل مسائل ریاضی هوشمند باشند.

این افراد برای موفقیت در این زمینه باید دارای سرعت عمل بالا، توانایی های ذهنی بالا، تجسم و توانایی تجزیه و تحلیل اشیا در ذهن خود باشند.

کنکور ریاضی

در کنکور برای هر رشته ای مشکلاتی وجود دارد. همانطور که در بالا ذکر شد، گروه ریاضی نیز به دلیل گروه کوچک با گروه مهندسی، طرفداران زیادی دارد.

به همین دلیل ممکن است شرکت در آزمون های ریاضی کمی سخت باشد.پس اگر می خواهید در بهترین دانشگاه ها با بازار کار قوی و مشاغل خوب تحصیل کنید. باید سخت تلاش کنید و با برنامه های مناسب، مفید و کاربردی درس های خود را به موقع تکرار کنید.

برای ایجاد یک برنامه عالی با بهترین زمان بندی نیاز به مشاوره تحصیلی و حرفه ای دارید تا بتوانند مسیر امتحان را به عنوان یک راهنما واضح تر کنند و امتحان ریاضی را به بهترین شکل و با نتایج بهتر انجام دهند. ..

یکی از بهترین راه های کسب نتایج خوب در آزمون ریاضی هدف داشتن است، شما باید بر اساس علایق، سلیقه و استعداد خود هدفی را انتخاب کنید تا بتوانید در جهت اهداف خود تلاش کنید.

مثلاً باید در دانشگاه رشته ای را انتخاب کنید و در زیر گروهی از آن رشته تحقیقات لازم را انجام دهید. یکی از معایب ریاضیات این است که در دانشگاه با دروس پیچیده ای مواجه می شوید که درک و حل آن ها آسان نیست.

در ادامه این مقاله، دروس گروهی ریاضی را به کنکور سراسری اضافه کرده ایم تا بتوانید هدف خود را از بین دروس موجود انتخاب کنید و بر روی موضوعات مهمتر برای هر زیرگروه تمرکز کنید.


گروه اول ریاضیات

زیرگروه اول ریاضی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری شامل موارد جدول زیر می باشد.

دانشیار گروه آمار، دانشیار گروه ریاضی، دانشیار گروه آموزش اولیه، دانشیار فناوری اطلاعات، دانشیار گروه بانکی، دانشیار گروه برنامه ریزی کشور، دانشیار گروه فرهنگی، دانشیار گروه مالی و مالیات، دانشیار گروه انرژی ، دانشیار بیمه، دانشیار آموزش فنی و حرفه ای قرآن، استاد آموزش قرآن، دستیار ناظر هوانوردی و تعمیر و نگهداری هوانوردی، استادیار فناوری آبیاری، استادیار فناوری کشاورزی، استاد گردشگری، دانشیار حسابداری، ، علوم اطلاعات و معرفت شناسی، استاد پلیس، استادیار علوم ورزشی، استادیار علوم ورزشی، Cevher استادیار آمادگی، استادیار فناوری اطلاعات و ارتباطات، دستیار فناوری تلفن و ساختمان، دستیار فناوری نیروی دریایی، دستیار مخابرات، هوانوردی. دستیار تلفنی، دستیار مدیریت بازرگانی، معاون عملیات صنعتی، مشاور گمرکی، کارمند کابین، دستیار ساختمان، معاون برنامه ریزی سانتی، دستیار مکانیک، معاون اداری هتل.

لیسانس آمار و سنجش آموزش، آمار، آموزش ابتدایی، آموزش ریاضی، تربیت بدنی، تربیت بدنی، اسراف کودکان، ادیان و مذاهب، اقتصاد، الکترونیک دریایی و مخابرات، امنیت اطلاعات، امنیت اقتصادی، امنیت بین المللی، امنیت نرم، امنیت صنعت، مطالعات امنیتی، تاریخ اسلام، تاریخ تمدن ملل اسلامی، تربیت فعالان سیاسی، حسابداری، حفاظت از داده ها، روانشناسی، ریاضیات و کاربردها، زبان و ادبیات عرب، شیعه شناسی، دانش مبارزه با تروریسم، معرفت شناسی، علوم پلیسی، آموزش و پرورش، علوم سیاسی، مهندسی امنیت علوم، علوم قرآن و حدیث، علوم کامپیوتر، علوم مهندسی، علوم ورزشی، مهندسی و علوم آب، حقوق و فقه اسلامی، فقه و فقه امامیه، فقه و فقه حنفی، فقه و فقه شافعی. قوانین اسلامی، قوانین و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و حکمت اسلامی، فلسفه و تصوف اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فیزیک، فیزیک مهندسی، گردشگری، مددکاری اجتماعی، مدیریت اطلاعات و ارتباطات، مدیریت بانکی، مدیریت گمرک ، مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه، مدیریت بیمه اکو، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت فرهنگ و هنر، مدیریت کسب و کارهای کوچک، مدیریت مالی، تجارت و مدیریت دریایی، آموزش عقیدتی، آموزش امنیت، معارف اسلامی، معارف اسلامی - تبلیغات و ارتباطات، معارف و اخلاق اسلامی، تعلیم و تربیت اسلامی و ادیان، معارف اسلامی و تاریخ، معارف اسلامی و علوم تربیتی، معارف اسلامی و علوم قرآنی، معارف اسلامی و الهیات، معارف و مدیریت اسلامی، تربیت و مدیریت اسلامی، معماری داخلی، مهندسی اپتیک و لیزر، مهندسی برق، مهندسی برق، مهندسی راه آهن، مهندسی پزشکی، مهندسی هواپیما، مهندسی راه آهن، مهندسی راه آهن و مهندسی عمران، مهندسی دریایی، مهندسی فراساحل، مهندسی راه آهن، مهندسی ساخت و ساز و تولید، مهندسی ساخت و ساز شهری، مهندسی صنایع، مهندسی ساخت و ساز، مهندسی کامپیوتر مهندسی کشتی، مهندسی ماشین‌آلات دریایی، مهندسی راه‌آهن، مهندسی صنایع غذایی، مهندسی معماری، مهندسی مکانیک، مهندسی بیوسیستم (کشاورزی)، مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی نساجی، مهندسی مدیریت چند رسانه‌ای، مهندسی نقشه‌برداری هنر، هوانوردی، اقتصاد کشاورزی


کارشناس ارشد معارف و ارشاد اسلامی

دکتری ادامه دکتری بیوتکنولوژی، ادامه دکتری فیزیک

زیرگروه دوم ریاضیات

رشته های فرعی گروه دوم ریاضی در مقاطع کاردانی و کارشناسی ارشد شامل نکات جدول زیر می باشد.

در رویدادهای فنی شرکت کنید

شیمی کاربردی، شیمی محض، مهندسی ایمنی، مهندسی پلیمر، مهندسی شیمی، مهندسی معدن، مهندسی نفت، مهندسی ایمنی و بهداشت حرفه ای، مهندسی ایمنی صنعتی، مهندسی ایمنی و بازرس فنی

زیرگروه سوم ریاضیات

زیرگروه سوم رشته های ریاضی در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی در جدول زیر آمده است.

کاردانی الکترونیک هوانوردی، کاردانی هوانوردی هواپیما، کاردانی پالایش گاز، کاردانی شهرسازی، کاردانی فنی برق، کاردانی فنی جوشکاری، کاردانی فنی صنعتی، کاردانی فنی صنایع شیمی، کاردانی مهندسی عمران، فنی مهندسی عمران، کاردانی فنی فنی پتروشیمی، کاردانی فنی اجتماعی، فنی پتروشیمی اندیزیرا ماپو

اطلاعات بیشتر: https://lotusmath.ir/