تاریخچه مبل به دوران باستان باز می گردد. عصر حجر، عصر برنز و عصر آهن سه دوره باستانی هستند. نسب هاجر نیز به سه دوره تقسیم می شود. این سه دوره عبارتند از پارینه سنگی، میان سنگی و نوسنگی.

در دوران پارینه سنگی، مردم در غارها زندگی می کردند. در نتیجه مبل های (مبل رافائل) آن زمان از سنگ ساخته شد. برای مبلمان، می توانید نقاشی های دیوار غارها را ببینید. نقاشی های غار لاسکو در فرانسه به دوران پارینه سنگی باز می گردد. موضوع نقاشی زندگی، ثروت و رفاه بود.

بعدها رومی ها کاربردهای بهتری برای مبل پیدا کردند. آن روزها مبل ها فقط در محله ها یافت می شد و به عنوان میز غذاخوری یا تخت استفاده می شد.



کاناپه

از آنجایی که برای بسیاری از ما سخت است که یک روز موبایل همراه خود نداشته باشیم، امروزه تصور خانه ای بدون مبلمان (مبل نیمه راحت مدل وینچنزا) دشوار است. در عصر جدید خانه ما نسبت به خانه پدری دستخوش تغییرات اساسی شده است، بنابراین شاید نسل یک دهه پیش خانه ای بدون مبلمان را به یاد نیاورد.

امروزه همه افراد بدون توجه به ثروت و درآمد خود سعی در استفاده از مبلمان در منازل خود دارند. گروه فقیر با قیمت پایین خرید می کنند و گروه ثروتمند با قیمت بالا خرید می کنند. این در حالی است که امروزه یکی از نیازهای اصلی مردم، تهیه وسایل منزل است.



کاناپه

مهمترین مکان برای نشستن در کنار کانون خانواده اتاق نشیمن یا پذیرایی است که باید با مجموعه ای از لوازم راحت و قابل اعتماد در آرامش و آسایش کامل نگهداری شود.

یکی از بهترین گزینه ها انتخاب مبلمان راحت برای اتاق نشیمن است. مبل تک و مهم ترین عنصر نشستن در خانه است که بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانیم و اگر با هم دوست باشند.

اگر اینها را نداشته باشیم یا با سلیقه ما مطابقت نداشته باشند و از نشستن روی آنها احساس رضایت نکنیم، خانه خانه زیبایی نخواهد بود.

امروزه با کوچک و محدود بودن مساحت خانه ها، تغییراتی در خرید مبلمان ایجاد شده است تا بتوانید از حداکثر فضای داخل منزل خود استفاده کنید. بنابراین، اگر برای رفع این مشکل به فکر خرید مبلمان جدید و راحت هستید یا می خواهید قسمتی از مبلمان منزل خود را تعویض کنید، به نکات این راهنمای خرید توجه کنید تا مشکل انتخاب پیش نیاید. بهترین انتخاب برای اینکه نیازی به تعویض مبلمان خود با عجله نداشته باشید.

مبلمان تازه و جدید (خرید مبل چسترفیلد) می تواند حال و هوای خانه شما را تغییر دهد. به خانه خود رنگ و عطر جدیدی اضافه کنید البته خرید مبلمان کار آسانی نیست. قبل از خرید، باید جنبه های مهم دیگری از مبلمان را علاوه بر راحتی در نظر بگیرید. به این ترتیب بعداً از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

با توجه به رقابت بین تولیدکنندگان در بازار مبل، هر شرکتی سعی می‌کند محصولی بهتر، با کیفیت و ارزان‌تر را به مشتریان خود ارائه دهد، اما شما باید با در نظر گرفتن بودجه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

کاناپه

مبل نیمه لوکس

انواع دیگری از مبلمان وجود دارند که از فلز کمتری استفاده می کنند، بنابراین نسبت به مبلمان فلزی ارزان تر هستند. مبلمان ساخته شده از چوب و پارچه بهتر قطعا گرانتر از مبلمان با کیفیت پایین تر است. به عنوان مثال مبلمان چوب راش گرانتر از مبلمان لوکس چوب سفید است.

چوب سفید همان چوب کاج است. چوب گردو نیز یکی از چوب های مرغوب است که خاتم کاری را به خوبی نشان می دهد، اما برخی از چوب ها در حین خاتم کاری می شکند یا می پیچند. یادآوری می شود که چوب سفید در مبلمان استیل اصلا خوب نیست.



بهترین نوع مبل تخت خواب شو نیمه لوکس

یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام خرید و بازسازی مبل همه را به خود جذب می کند، پارچه به کار رفته در مبل است.

پارچه مبل در صورتی که کیفیت خوبی نداشته باشد و استحکام و مقاومت لازم را نداشته باشد، خیلی سریع فرسوده می شود و کارایی و زیبایی و ظاهر اصلی مبلمان شما از بین می رود و این امر منجر به سایش می شود. دوباره هزینه کنید و وارد جیب خود شوید. به همین دلیل در هنگام خرید و خرید بسیار دقت کنید تا بهترین و مناسب ترین پارچه را برای مبلمان خود انتخاب کنید.

البته بسیاری از پارچه های مبلی موجود در بازار ساخت کشور چین هستند که از جمله آنها می توان به مازراتی، ملیتا، ملما، مایا اشاره کرد که یکی از بهترین، با کیفیت و پرفروش ترین پارچه های موجود در بازار است. دقت کنید که پارچه مورد نظر کشیده نشود و در عین حال نرمی داشته باشد و یا به مرور زمان پرزها کنده و روی هم جمع نشوند. اما برای آسودگی خیالتان این موضوع را از فروشنده بپرسید و از او بخواهید که اطلاعات لازم را در مورد پارچه انتخابی به شما بدهد و دوام پارچه تحت گارانتی را تایید کند.

پارچه های ترکی یکی دیگر از انواع پارچه هایی است که برای مبل سازی استفاده می شود و از دیرباز طرفداران خود را داشته است. اگر به دنبال خرید مبلمان سلطنتی هستید، به یاد داشته باشید که یکی از بهترین پارچه هایی که برای ساخت این نوع مبل استفاده می شود، پارچه آزاد ایران است. حتی فروشندگان مبلمان هم برای مبل های سلطنتی این نوع پارچه را نمی گویند و جالب اینجاست که ترکیه این نوع پارچه را خریده و در نهایت با نام ترکی فروخته است.

پارچه شانل، کوبلن، مخمل، چرم میکرو نانو، رویال و غیره. پارچه های مختلفی در بازار وجود دارد که در ساخت مبلمان استفاده می شود. رایج ترین انواع آن مبل های مخملی و پارچه های سلطنتی است. اگر از نمایشگاه ها و تولیدات بازدید کنید، به خوبی متوجه خواهید شد که برای مبلمان سلطنتی از پارچه های سلطنتی، برای مبلمان مخملی، کتان، پارچه های اسپرت راحت و برای مبلمان به اصطلاح "ال" از پارچه های چرمی، طرح های چرمی و پارچه های اسپرت که وجود دارد. از انواع رنگ ها استفاده می شود



برای دیوان

البته انتخاب پارچه مبلی سلیقه ای است و به نظر و خواسته مشتری بستگی دارد، اما برای ایده و پیشنهاد بیشتر باید به یاد داشته باشیم که وزن و تراکم پارچه بسیار مهم است و زمانی که دست به دست می کنید. پارچه مبلمان یک قسمت است.



اخرین حرف

از شما کاربران گرامی می خواهیم در استفاده از این مواد و بهترین انتخاب با بودجه مورد نظر خود رضایت کامل را داشته باشید. اگر دیدگاه خود را به ما بگویید و ما را در رسیدن به هدف خود که رضایت شما را به همراه خواهد داشت، یاری دهید، سپاسگزار خواهیم بود.

منبع: https://farazandefurniture.com/مبل-ال-ترک/